Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌یابی ۸۰۰ جوان و ورزشکار به مرحله کشوری مسابقات قرآن این وزارتخانه گفت گفت که تلاش بر این است تا حداکثر بهره از چهره‌های ورزشی در ترویج فرهنگ قرآنی حاصل شود.

به گزارش ایسنا،‌ عبدالحمید احمدی با بیان اینکه مرحله نهایی این رقابت‌ها از 5 تا ۱۰ آبان در شیراز برگزار خواهد شد، افزود: براساس تجارب دو دوره قبل این رقابت‌های قرآنی، مهم این بود که بتوانیم طیف وسیع‌تری از جوانان و ورزشکاران را تحت پوشش قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه ادارات کل ورزش و جوانان در ۳۱ استان، همکاری خوبی داشتند و زمینه خوبی برای مشارکت علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه و جشنواره قرآنی فراهم شد. امیدواریم، مسابقه ماندگار با خاطره خوبی برای شرکت‌کنندگان باشد.

وی ادامه داد: در مرحله شهرستانی و استانی، مدیریت برگزاری مسابقات برعهده اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها بود که در این راستا از همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز بهره‌مند بودیم؛ با توجه به اینکه موضوع مسابقات قرآن به لحاظ فنی، نیازمند مدیریت و نظارت یک نهاد تخصصی بود از دوستان و همکاران در این سازمان دعوت شد که تعاملاتی همانند دوره‌های گذشته با وزارت‌خانه داشته باشند و بتوانیم از نظر فنی در کیفیت قابل قبولی مسابقات را برگزار کنیم. خوشبختانه در دو مرحله قبلی، این کار به نحو احسن انجام شد و مرحله نهایی نیز با مشارکت و همکاری فنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار خواهد شد که در این راستا از این ظرفیت برای ارتقای کیفی مسابقات بهره‌مند می‌شویم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی کشور افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید این بود که بتوانیم گستره بیشتری از جوانان و ورزشکاران را در این مسابقات مشارکت بدهیم، بر این اساس، در دوره سوم، افزایش خوبی نسبت به دو دوره قبل شاهد بوده‌ایم. در دوره دوم حدود ۲۲ هزار نفر تحت پوشش قرار داشتند در دوره سوم این تعداد به ۲۶ هزار نفر رسید که رشد قابل توجهی داشت و مسابقات در رده ورزشکاران (در دو رده سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال) و برای جوانان بین سن ۱۵ تا ۲۹ سال به تفکیک بانوان و آقایان برگزار شد. از این ۲۶ هزار شرکت‌کننده در مرحله شهرستانی و استانی، ۸۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافته‌اند که در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک و ۱۰ جزء قرآن، حفظ احادیث موضوعی در شیراز به رقابت می‌پردازند. در این راستا، هر یک از این رشته‌ها، زمینه‌های متنوعی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد کرده است که امیدواریم در مرحله نهایی نیز بتوانیم با کیفیت خوبی مسابقات را برگزار کنیم.

احمدی در پایان با اشاره به مشارکت چهره‌های ورزشی در این دوره از رقابت‌ها گفت: تلاش‌مان این بود و این است که چهره‌های آشنای ورزشی هم در مسابقات حضور داشته باشند. شاید چهره‌های آشنای ورزشی به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا نکنند، اما حضورشان برای ما مغتنم است. در مرحله گذشته دو ورزشکار مطرح کشور را به عنوان سفیران قرآنی در مرحله نهایی معرفی کردیم. در مرحله نهایی سومین دوره مسابقات نیز تلاش خواهیم داشت که در مراسم اختتامیه بانوان و آقایان که به صورت مجزا برگزار می‌شود، شاهد حضور چهره‌های نام‌آشنای ورزشی باشیم که در مراسم اختتامیه حضور و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت ورزشکاران مطرح کشور در ترویج فرهنگ قرآنی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • درخشش ورزشکاران استان کرمان با ۳ قهرمانی لیگ برتر
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی