Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@13:01:21 GMT

ولایتی: رساله فروشی در کشور فاجعه آمیز است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۱۸۳۵

علی اکبر ولایتی در مراسم تکریم روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: اردبیل حق بزرگی بر گردن کشورمان دارد و هیچ شهری را سراغ نداریم که مانند اردبیل در احیای مجدد ایران نقش ایفا کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: رساله فروشی و پایان نامه فروشی در جلوی دانشگاه تهران جای تاسف دارد و این را باید یک فاجعه برای کشور بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر ولایتی در مراسم تکریم روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: اردبیل حق بزرگی بر گردن کشورمان دارد و هیچ شهری را سراغ نداریم که مانند اردبیل در احیای مجدد ایران نقش ایفا کند.

وی افزود: بنده در کتاب ها و مقالاتی که نوشتم به صراحت به جایگاه صفویه و نقش تاریخی آنها در یکپارچگی ملی این سرزمین اشاره کردم و اردبیل را به عنوان احیاگر این امر می دانم.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد به پیشرفت های دانشگاه آزاد در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: ما در طرح جدید و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در راس این تحول به عنوان یک حرکت راهبردی و استراتژیک سعی داریم تا به کیفیت تحصیلات در دانشگاه آزاد و تقویت حوزه پژوهشی و بخش فناورانه کمک کنیم.

ولایتی تصریح کرد: در گام اول با انتخاب فرهاد رهبر برای مسئولیت دانشگاه آزاد سعی شد تا او نیز از معاونین توانمند که هر یک از آنها روسای دانشگاه های مهم کشور بودند در پیشبرد امور استفاده شود که در بخش های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و دانشجویی سعی بر تقویت و توانمندسازی دانشگاه آزاد است.

وی بیان کرد: در این دانشگاه سعی کردیم از افراد موفق و باتجربه به عنوان سرمایه اجتماعی و علمی استفاده کنیم که در این مسیر معرفی روسای جدید دانشگاه آزاد اسلامی برپایه انجام این تحول شکل گرفته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دانشگاه آزاد را ثروت کشور بیان کرد و افزود: در هیچ جای دنیا به اندازه ملت ایران افرادی را سراغ نداریم که عاشق علم و تحصیل باشند.

ولایتی اضافه کرد: ایران در بین 57 کشور جهان نیمی از سهم توسعه فرهنگی و تمدن اسلامی را برعهده دارد و بیش از همه کشورها به تقویت و توانمندی در این حوزه کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین و عمیق ترین مرکز الهیات و علوم انسانی دنیا در حوزه علمیه قم مستقر است به طوری که امیدواریم روزی برسد که دانشگاه های ما نیز به عمق علمی و معرفتی حوزه های علمیه برسند.

نویسنده و مورخ ایران زمین افزود: اگر ما زمانی بوعلی سیناها و فارابی ها و غزالی ها و ... را به عنوان سرمنشا تولید علم داشتیم امروز جای تاسف است که در جلوی دانشگاه تهران رساله ها و پایان نامه ها و مقالات ISI به فروش می رسد.

ولایتی به ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر چند این کار توسط دکتر مفتح شروع شد ولی به معنای واقعی امروز از وحدت حوزه و دانشگاه فاصله گرفتیم در حالی که از گذشته ها در این کشور یک ارتباط و تعامل خوبی را بین این دو حوزه شاهد بودیم.

وی عظمت بزرگان علمی کشور نظیر شیخ الرئیس بوعلی سینا را یادآور شد و اظهار داشت: جای افتخار است که 600 سال کتاب قانون و شفای بوعلی سینا به عنوان کتاب اول در دانشگاه های شرق و غرب جهان تدریس شده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095318

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک