Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که در حمله نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش آذربایجان، یک سرباز این کشور جان باخته است.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در حمله نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش آذربایجان، یک سرباز این کشور جان باخته است.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که در حمله نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش آذربایجان، یک سرباز این کشور جان باخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آذربایجان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف ارمنی با نقض توافق آتش‌بس به مواضع نیروهای آذربایجان در خط مقدم آتش گشوده‌ است.

وزارت دفاع آذربایجان از کشته شدن یک سرباز خود به نام «جبار زینالوا» در این حملات خبر داد.

نیروهای دو طرف در حالی برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته در منطقه قره باغ اشغالی درگیر می‌شوند، که رؤسای جمهور آذربایجان و ارمنستان دوشنبه هفته گذشته به همراه رؤسای گروه مینسک در ژنو برای حل مناقشه «قره باغ کوهستانی» جمع شدند.

در این دیدار، دو طرف آذری و ارمنی بر تسریع در روند مذاکرات و برداشتن گام های بیشتر در راستای کاهش تنش در خط مقدم جبهه در قره‌باغ به توافق رسیدند.

در آستانه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد.

طرف ارمنستانی در این جنگ که از سال 1988 شروع شد و در سال 1994 به پایان رسید منطقه قره‌باغ جمهوری آذربایجان را که شامل 7 شهرستان می‌شد، به اشغال خود درآورد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روسها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روسها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روسها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

کد خبر 6095506

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده