Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کانون عالی کارفرمایان کشور، در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور درباره ایجاد بیش از 700 هزار شغل در شش ماهه ابتدایی امسال، گفت: شرایط عمومی اقتصاد کشور ایجاد این حجم شغل ایجاد شده را تأیید نمی‌کند.

اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا طبق اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور بازار کار کشور می‌تواند در شش ماهه ابتدایی امسال بیش از 700 هزار نیروی کار جذب کند یا خیر، اظهار داشت:‌ در بحث‌اشتغال ایجاد شده آماری که از سوی آقای جهانگیری اعلام شده است باید گفت سامانه دقیقی برای اعلام مشاغل ایجاد شده در کشور نداریم، علاوه‌بر آن شرایط عمومی اقتصاد کشور ایجاد این حجم شغل ایجاد شده را تأیید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید پرسید این تعداد شغل بر چه اساسی و بر چه بخش‌هایی ایجاد شده‌اند و علاوه‌بر آن و این تعداد‌اشتغال ایجاد شده دقیقاً آدرسش کجاست؟
عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان کشور در پاسخ به این سؤال که با وجود واردات بی‌رویه و تعطیلی کارخانجات آیا عملاً ایجاد شغل در سال‌های گذشته امکانپذیر بوده یا خیر، گفت: یکی از مشکلات فعلی واردات بی‌رویه و همچنین تعرفه ترجیحی امضاء شده با کشور ترکیه است، چرا که امروز به ما خبر دادند که برخی از کارخانه‌های نساجی زمین‌گیر شده‌اند.
آهنی‌ها در این باره توضیح داد: در استان قزوین با توجه به جلسه‌ای که با رئیس‌انجمن نساجی استان در مورد موضوع تعطیلی کارخانه‌های نساجی تأیید شد که در این باره فقط یک کارخانه بیش از 200 کارگر خود را اخراج کرد.
وی افزود: ما هم به عنوان کارفرما به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی در حال تعدیل نیرو هستیم.
عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان کشور با بیان اینکه در کشورهای دیگر برای تولید ملی خود حتی فروشگاه اجاره می‌کنند، گفت: در استان قزوین مشاهده شده که فروشگاهی برای فروش البسه ترکیه‌ای توسط دولت ترکیه با اجاره بیش از 50 میلیون تومان اجاره شده و هزینه حمل‌ونقل نیز از سوی دولت پرداخت شده است، بنابراین ترکیه به جای اینکه در کشور خودش اقدام به فروش محصولاتش کند از ظرفیت‌های بازار ایران استفاده می‌کند.
به گفته آهنی‌ها، در جای دیگری واردات محصولات ترکیه‌ای با تغییر برچسب به کمترین تعرفه واردات صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد: شرایط بسیار سختی را برای کارفرمایان مشاهده می‌کنیم چرا که هم اکنون تنها 25 درصد از واحدهای تولیدی فعال سودده هستند و 75 درصد یا زیان‌ده و یا در نقطه سربه‌سر فعالیت می‌کنند.
عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان کشور بیان کرد: علاوه‌بر این بسیاری از بنگاه‌ها چندین ماه حقوق به کارکنان خود پرداخت نکردند و از همین رو می‌خواهیم که افزایش دستمزد با توجه به شرایط کارفرمایان تعیین شود.