Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@15:44:46 GMT

خواص انواع کلم براي بدنسازي و ورزشکاران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۲۰۶

خواص انواع کلم براي بدنسازي و ورزشکاران

خبرگزاري آريا -
فوايد و خواص کلم بروکلي براي بدنسازي و بدنسازان
کلم بروکلي به انگليسي broccoli يکي از محبوب ترين سبزيجات در سراسر جهان است و در انواع غذاها و سالاد ها مورد استفاده قرار مي گيرد. بروکلي ميزان چربي و کربوهيدرات کمي دارد و يک منبع عالي پروتئين، فيبر، ويتامين C و ويتامين A، B-6 و منيزيم مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از قوانين حاکم بر همه ي رژيم هاي بدنسازي بر پايه ي استفاده از مواد غذايي داراي کربوهيدرات کم، غني از فيبر و آنتي اکسيدان بالا مي باشد. اگر شما بر روي به دست آوردن عضله و يا از دست دادن چربي تمرکز کرده ايد کلم بروکلي تا حد زيادي به شما در رسيدن به اين اهداف کمک خواهد کرد.
بروکلي به عنوان يک افزايش دهنده ي طبيعي تستوسترون شناخته مي شود، زيرا داراي فيتوکميکال شناخته شده اي به نام اندول (indole-3-carbinol -I3C) است که در حقيقت باعث کاهش استروژن و افزايش و حفظ سطح تستوسترون مي شود.
حضور ويتامين C، گوگرد و اسيدهاي آمينه خاص باعث مي شود که بروکلي يک ماده ضد عفوني کننده بسيار قوي باشد که راديکال هاي آزاد و سموم مانند اسيد اوريک را از بدن حذف مي کند.
کلم بروکلي داراي کلسيم نيز مي باشد، سطح کلسيم سالم براي سرکوب کلسيم تيرول ضروري است. (کلسيم تيرول يک هورمون است که بدن را به توليد چربي و جلوگيري از تجزيه چربي وادار مي کند.)
همچنين کلم بروکلي سيستم ايمني بدنسازان را تقويت مي کند، باعث کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي مي شود، هضم غذا را بهبود مي بخشد و از سرطان جلوگيري مي کند.
ارزش غذايي کلم بروکلي در 148 گرم
کالري : 50
چربي : 0.5 گرم
کربوهيدرات : 10 گرم
فيبر : 3.8 گرم
پروتئين : 4.2 گرم

کلم بروکلي سيستم ايمني بدنسازان را تقويت مي کند
فوايد و خواص کلم بروکسل براي بدنسازي
کلم بروکسل، کلم دکمه‌اي يا کلم فندقي به انگليسي Brussels sprout از انواع سبزيجات و از خانواده کلم هاست. بروکسل داراي ترکيبات فنلي است که به عنوان آنتي اکسيدان عمل کرده و باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان مي شود، همچنين کالري کمي دارند پس اگر براي کاهش وزن و لاغري تلاش مي کنيد مي توانيد کلم بروکسل را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد.
کلم بروکسل ويتامين C، فيبر و پروتئين بالايي داشته و حاوي کالري بسيار کمي مي باشد که آن را به يکي از سبزيجات بسيار مفيد براي بدنسازي و بدنسازان تبديل کرده است.
ارزش غذايي کلم بروکسل در 88 گرم
کالري : 38
چربي : 0.3 گرم
کربوهيدرات : 8 گرم
فيبر : 3.3 گرم
پروتئين : 3 گرم

کلم بروکسل باعث کاهش وزن و لاغري مي شود
خواص گل کلم براي بدنسازي
گل کلم منبع خوبي از فيبر، ويتامين C و فولات، ويتامين A، کلسيم، سلنيوم و پتاسيم مي باشد که به عنوان يکي از سبزيجات مفيد براي بدنسازي و بدنسازان براي لاغري و کاهش وزن محسوب مي شود.
ارزش غذايي گل کلم در 588 گرم
کالري : 146
چربي : 1.6 گرم
کربوهيدرات : 29 گرم
فيبر : 12 گرم
پروتئين : 11 گرم

گل کلم منبع خوبي از فيبر، ويتامين C و فولات، ويتامين A، کلسيم، سلنيوم و پتاسيم مي باشد
منبع : coca.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گل سرخ + فیلم

از مهمترین خواص گل سرخ، آرام بخشی، ایجاد فرح و جلوگیری از افسردگی است. تسکین اعصاب، رفع پرخاشگری و درمان بی خوابی هم از دیگر فواید این گیاه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها