Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
اگر در آپارتمان کوچک خود نشسته ايد و احساس مي کنيد که در دکوراسيون و چيدمان وسايل منزلتان دچار مشکل شده ايد، مطلبي که در ادامه مي خوانيد حتما برايتان مفيد خواهد بود.
به طور کل در چنين مواردي مطالعه نمونه هاي مشابه و آشنايي با ايده هاي خلاقانه براي تصميم گيري در مورد دکوراسيون خانه و تبديل آن به آپارتماني مدرن و شيک همراه با کارايي مناسب، بسيار مفيد واقع مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براي سازماندهي چيدمان وسايل و دکوراسيون آپارتمان هاي کوچک، مي توان چهار المان مختلف را مورد توجه قرار داد و بوسيله آنها ظاهر کلي منزل را سازماندهي نمود:
• محل هاي ذخيره و نگهداري از وسايل
• وسايل چند کاربردي براي آپارتمان هاي کوچک
• مبلمان و صندلي هاي کم جا و کم حجم
قفسه هاي کتاب و وسايل
در کنار به کارگيري چنين ابزار و وسايلي، استفاده از رنگ هاي خاص نيز براي شخصي سازي فضاي اتاق ها بسيار حائز اهميت است. پيش از آنکه شروع به طراحي دکوراسيون آپارتمان خود دهيد و تغييرات لازم را ايجاد کنيد، يک آخر هفته خودتان را به تميز کردن منزل و گوشه و کنار اتاق ها اختصاص دهيد. حتي تمام کمدهاي ديواري، کشوها و قفسه هايتان که از وسايل انباشته شده است را هم مرتب کنيد و هر چيزي که نياز نداريد و از آنها استفاده نمي کنيد را کنار بگذاريد.
پس از آنکه آپارتمان خودتان را مرتب کرديد، ديوارهاي خانه را به دست نقاش بسپاريد و رنگ تازه اي به اتاق هايتان بزنيد تا همه چيز تازه و نو شود. حالا وقت شخصي تر کردن خانه تان فرا رسيده است!
انبارهاي مخفي
آپارتمان هاي کوچک و نقلي به راحتي مي توانند نامرتب و به هم ريخته ديده شوند و وسايل کوچک و خرده ريز در تمام خانه و روي هر سطحي پراکنده شوند. به همين دليل تعبيه محل هايي براي نگهداري وسايل و انبار کردن آنها بسيار مهم خواهد بود. از طرفي ديگر وسايلي مانند باکس هاي کوچک و بزرگ، سبد ها و ديگر وسايلي که براي نظم دادن اينگونه اسباب پراکنده مورد استفاده قرار مي گيرند، خودشان مي توانند باعث نامرتب ديده شدن فضاي خانه شوند.
پس راه حل اصلي، استفاده از محل هايي مخفي به عنوان انبارهايي کوچک براي نگهداري وسايل است. بنابراين بهتر است تمام اجزاي مبلمان خود را به گونه اي انتخاب کنيد که بتوان از آنها کاربردهاي دو گانه داشت و برخي از وسايل را در بخش هايي از آنها که براي همين منظور تعبيه شده اند جاي داد. گاهي لازم است کمي خلاقيت به خرج دهيد و خودتان از برخي از وسايل خانه براي همين کار استفاده نماييد. به اين ترتيب مي توانيد هميشه جاهايي مخفي براي قرار دادن خرده ريزهاي اطراف خانه داشته باشيد و به فضاي اتاق هايتان نظم دهيد.

تمام اجزاي مبلمان خود را به گونه اي انتخاب کنيد که بتوان از آنها کاربردهاي دو گانه داشت
وسايل چند کاربردي
زماني که فضاي لازم براي قرار دادن وسايل مورد نيازتان در خانه محدود باشد، حتما به فکر استفاده از برخي وسايل به عنوان جايگزين خواهيد بود و به اين ترتيب کاربردهاي ديگري هم برايتان پيدا خواهند کرد. راه حلي که به شما ارائه مي کنيم دقيقا همين است. سعي کنيد از وسايلي در کنار مبلمان آپارتمانتان استفاده کنيد که بتوانيد از آنها کاربردهاي مختلفي داشته باشيد. اين کار به معني زندگي کردن در يک آپارتمان خالي و بدون وسايل ضروري نيست. بلکه منظور تهيه هوشمندانه وسايلي است که بتوانند چند نياز شما را به طور همزمان رفع کنند. چند نمونه از وسايل اينچنيني را در ادامه معرفي مي کنيم.
• اوتومان يا مبل هاي مربعي بدون پشتي مي توانند علاوه بر کاربردي که براي نشستن شما دارند، به عنوان ميز کوچکي هم در کنار کاناپه استفاده شوند. به ويژه اگر يک بخش از آنها داراي سيني کوچکي براي قرار دادن فنجان و ظروف باشد، کاربرد بهتري خواهند داشت. برخي از اين مبل ها به گونه اي طراحي مي شوند که قسمت بالايي آنها مي تواند جدا شود و از فضاي داخل آنها براي قرار دادن وسايل استفاده کرد.
• ميز پذيرايي که در جلوي کاناپه ها قرار مي دهيد مي توانند به عنوان ميز کار هم مورد استفاده قرار گيرند. در ضمن اگر ميزهايي را انتخاب کنيد که در قسمت زير آنها قفسه اي براي قرار دادن کتاب و ديگر وسايل تعبيه شده است، استفاده بهينه تري از آنها خواهيد برد.
• مبل هاي داراي کمد يا کشو براي نگهداري وسايل و خرده ريز پذيرايي بسيار مناسب هستند
• صندلي هاي نيمکتي به هم پيوسته مي توانند به عنوان ميزي در جلوي مبلمان و همچنين کابينتي براي نگهداري وسايل مورد استفاده قرار گيرند.
سعي کنيد تا مي توانيد از چنين وسايلي در مبلمان منزل خودتان استفاده کنيد. مطمئنا ايده هاي خلاقانه خودتان در انتخاب چنين وسايلي کمک بسياري به دکوراسيون آپارتمان کوچکتان خواهد کرد.

اوتومان علاوه بر کاربردي که براي نشستن دارند، به عنوان ميز کوچک در کنار کاناپه استفاده مي شوند
مبلمان کم جا و کم حجم
کاناپه ها و مبل هاي راحتي معمولا بزرگ ترين وسيله در آپارتمان ها هستند و بيشترين فضاي اتاق نشيمن را اشغال مي کنند. مطمئنا مبلمان بزرگ مي تواند فضاي خانه شما را به طور کامل هدر دهد و به اين ترتيب استفاده بهينه اي از اتاقتان نخواهيد داشت. اگر به فروشگاه هاي مختلف مبلمان سر بزنيد مطمئنا با مدل هاي مختلف و اندازه هاي متنوعي از کاناپه ها روبرو مي شويد. سعي کنيد طراحي هاي مدرن که کم حجم تر هستند را انتخاب کنيد. بهترين گزينه براي چنين مواردي مبل هاي بدون دسته يا با دسته هاي باريک است.

کاناپه با طراحي هاي مدرن که کم حجم تر هستند را انتخاب کنيد
قفسه ها
قفسه ها و کتابخانه ها کمک بسيار خوبي براي نگهداري وسايلتان خواهند داشت و در عين حال براي دکوراسيون منزلتان هم لازم و ضروري هستند. اغلب آنها مي توانند در هر شکل و براي هر فضايي تهيه شوند و با رنگ هاي مختلف و اندازه هاي متنوع به فضاي خانه نظم و زيبايي دهند.
اين قفسه ها مي توانند کاربردهاي مختلفي داشته باشند. از جمله آنکه در تقسيم اتاق به دو بخش مجزا مي توانند مورد استفاده قرار گيرند و در عين حال براي قرار دادن وسايل خرده ريز اتاق بسيار مفيد واقع شوند. همچنين محل مناسبي براي قرار دادن وسايل تزئيني و دکوراتيو شما خواهند بود. حتي مي توانيد با انتخاب ابعاد مناسب و طراحي ايده آلي، از آنها به عنوان ميز کار هم استفاده کنيد. تمام اين کاربردها به شکل ظاهري و نوع استفاده خودتان وابسته است. قفسه هاي ساده در ابعاد مختلف را به راحتي مي توانيد تهيه کنيد و نياز به صرف هزينه زيادي هم نخواهيد داشت.
سعي کنيد هيچ گاه از فضاي محدود آپارتمانتان نا اميد نشويد. استفاده بهينه از فضاهاي کوچک، بسيار راحت تر از چيزي است که به نظر مي رسد. تنها کافي است کمي حوصله به خرج دهيد و وسايل خانه را با هوشمندي بيشتري انتخاب کنيد. مطمئنا با انتخاب هاي درست، از فضاي کوچک خانه بيشتر لذت خواهيد برد.

قفسه ها و کتابخانه ها کمک بسيار خوبي براي نگهداري وسايلتان خواهند داشت
منبع : bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ثبت تخلف سرعت غیرمجاز بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه فروردین ماه امسال در استان خبر داد.
محسن هاشمی گفت: از حدود ۶۱ و نیم میلیون تردد پایش شده ،بیش از ۴۷۹ هزار تردد با سرعت غیرمجاز ثبت شد که در این آمار حدود نیمی از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محور‌ها بوده است.

هاشمی افزود: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان است که بدین منظور کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محور‌های استان می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

وی گفت: با تجهیز محور‌ها و مقاطع پرحادثه به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور ، به کاربران جاده‌ای  توصیه کرد: در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز  ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کنند.

به گفته هاشمی؛ تا کنون ۱۳۶ سامانه هوشمند ثبت تخلف به بهره برداری رسیده که امسال نیز توسعه این سامانه در دستور کار مدیریت راه‌ها قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس