Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شرکت کنندگان در کنفرانس بررسي پيامدهاي بحران کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس، در دوحه يکصدا تاکيد کردند، رژيم صهيونيستي بيشترين سود را از اين بحران مي‌برد. به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از روزنامه «القدس العربي»، کنفراس «بحران خليح فارس، پيامدها وآينده آن» روز شنبه (29 مهر) در مرکز مطالعات الجزيره در دوحه پايتخت قطر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد العناني معاون نخست وزير اسبق اردن و کارشناس سياسي در سخنراني خود در اين کنفرانس با تاکيد بر اين که رژيم صهيونيستي بيشترين سود را از بحران کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس مي برد، اظهار داشت، ادامه وضعيت کنوني اين بحران ناممکن است.
وي ضمن طرح درخواست کاهش اقدامات عليه قطر، تاکيد کرد اين بحران با محاصره اقتصادي برطرف نخواهد شد.
احتمال حل و فصل تدريجي بحران محور سعودي و قطر
العناني همچنين احتمال داد اين بحران حتي اگر به دليل تحولات منطقه شش ماه به طول انجامد، به تدريج حل و فصل مي شود.
ماجد الانصاري استاد جامعه شناسي سياسي دانشگاه قطر نيز در موضعي مشابه العناني با اشاره به شتاب و به سر دويدن برخي -که نام آنها را ذکر نکرد- براي عادي سازي روابط با تل آويو، گفت اسرائيل بيشترين بهره برداري را از بحران کنوني بعمل مي آورد.
الانصاري يادآور شد اين بحران، نفوذ آمريکا در منطقه خليج فارس و قدرت نرم کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس را نيز کاهش داده است و در اصل بحران کشمکش بر سر نفوذ در منطقه است.
از سوي ديگر ناصر التميمي استاد روابط بين الملل دانشگاه ليدز گفت، اين بحران از طريق اقدامات ساده اي مانند کاهش تحريم هاي وضع شده عليه قطر در زمينه حمل ونقل، -طوري که آبروي طرف هاي محاصره کننده هم حفظ شود- قابل حل است.
عبدالله الشايجي استاد علوم سياسي دانشگاه کويت با بيان اين که موضع آمريکا مانع حل وفصل اين بحران است ، پيشنهاد کرد براي حل آن طرح کويت اجرا شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات روز گذشته گفت: «تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند.»

درهمین‌باره یکی از استادان اخراج شده دانشگاه تهران به سخنان وزیر علوم واکنش نشان دادو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آماده مناظره با وزیر علوم هستم. اخراج من و بسیاری از استادان دانشگاه سیاسی است. زلفی‌گل وزیر علوم به ایسنا گفته: «جوسازی ایجاد شده درباره #اخراج_استادان صحت ندارد». شرط مناظره ما با وزیر محترم راست‌گویی باشد نه تهمت و دروغ مثل آنچه رئیس دانشگاه تهران در مناظره گفت.»

دیگر خبرها

  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران