Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه طرفدار پیونگ یانگ که در ژاپن به چاپ می‌رسد، گفت که دانشگاه کیم ایل سونگ، معتبرترین دانشگاه کره شمالی در زمینه آموزش عالی قصد دارد تا از طریق گسترش مطالعات مهم و اساسی به استقبال پذیرش دانشجویان خارجی برود.

به گزارش ایسنا و به نقل از کریا هرالد، طبق گفته این روزنامه کره‌ای موسوم به "چوسون سینبو"، دانشجویان بین المللی در سال های آینده در دانشگاه کیم ایل سونگ در مقاطع و زمینه‌های تحصیلی مختلف علوم اقتصادی و علوم اجتماعی، فلسفه، قانون و تاریخ و ادبیات پذیرفته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر حدود 100 دانشجو از 33 کشور از جمله چین، روسیه، ویتنام، فرانسه، مغولستان و بریتانیا در دانشگاه پیونگ یانگ ثبت نام شده‌اند، اما مطالعات اصلی آنها محدود به تحصیل زبان کره‌ای است.

چوسون سینبو یک روزنامه از "چونگوریون" (انجمن عمومی شهروندان کره‌ای در ژاپن)، خاطر نشان کرد که دانشجویان خارجی در دانشگاه کیم ایل سونگ در حال حاضر تنها مجاز به مطالعه زبان کره‌ای برای چهار سال هستند، آن هم در صورتی که آزمون ورودی خود را پس از گذراندن یک دوره مقدماتی یک ساله در دانشگاه "کیم هیونجیک" با موفقیت پشت سر بگذارند.


دانشگاه کیم ایل سونگ که اول اکتبر 1946 تاسیس شد، اولین دانشگاه ساخته شده در کره شمالی است. این دانشگاه در پردیسی 15 هکتاری در پایتخت این کشور، پیونگ یانگ قرار دارد. این دانشگاه به افتخار کیم ایل سونگ، بنیانگذار و اولین نفر فهرست رهبران کره شمالی نام‌گذاری شده است.

این دانشگاه در سال 1954، یک سال پس از پایان جنگ کره، شروع به پذیرش دانشجویان خارجی کرد.

دانشگاه کیم هیونجیک نیز به افتخار پدر اولین رهبر کره شمالی به این اسم نامگذاری شده است.

در روزنامه چوسون سینبو آمده است: دانشجویان خارجی که چهار سال تحصیلی دوره کارشناسی را در دانشگاه کیم ایل سونگ به اتمام رسانده‌اند، می‌توانند در دوره دو ساله کارشناسی ارشد و دوره سه ساله دکترا تحصیل کنند.

دانشجویان خارجی در حال حاضر در کلاس‌های جدید دانشگاه شرکت می‌کنند و این دانشگاه یک خوابگاه 12 طبقه برای دانشجویان خارجی در همان منطقه در ماه اوت سال گذشته اختصاص داده است.

دانشجویان خارجی معمولا در سخنرانی‌های مربوط به زبان کره‌ای، تاریخ کره و جامعه کره شمالی است شرکت می‌کنند و به موزه‌ها و نمایشگاه‌های سطح شهر پیونگ یانگ نیز مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث‌اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در بیانیه‌ای اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ/ و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید»
(سوره مبارکه آل عمران/ آیه ۱۳۹)

Do not weaken or grieve: you shall have the upper hand, should you be faithful

بار دیگر حاکمان کشور‌های غربی خوی وحشی گری خود را به نمایش گذاشتند؛ روز‌های گذشته جامعه جهانی شاهد تبلور بلوغ و انسانیت جنبش‌های دانشجویی ایالات مختلف آمریکا در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت همیشه قهرمان فلسطین است.

شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

اما خوی وحشی گری حاکمان کشور‌های غربی، به خصوص آمریکای جنایتکار این اقدام شجاعانه و انسان دوستانه جنبش‌های بیدار دانشجویی را به وحشی‌ترین حالت ممکن سرکوب کرد.

با صراحت می‌گوییم، دستگیری و سرکوب دانشجویان آمریکایی گواهی بر ادعای کذب آزادی بیان و احترام به جایگاه دانشجو و دانشگاه است. اثرات منفی و اهانت به دانشجو و حریم مقدس دانشگاه توسط آمریکای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان گریبان او و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

ما دانشجویان استان قزوین اعلام می‌داریم؛ در راستای خیزش سراسری جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا از هرگونه حمایت دریغ نکرده و خود را در کنار شما مبارزانِ بیدار بر علیه ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه می‌دانیم، زیرا شما را در کانونی‌ترین نقطه مبارزه بر علیه رژیم غاصب می‌دانیم که مانند همه مجاهدان جان برکف در صف اول جهاد حضور یافته اید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین این اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ (سوره مبارکه حج، آیه ۴۰)

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد
  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید