Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آنها نمی‌خواهند برجام برای ایران نتیجه‌ای داشته باشد، گفت: می‌خواهند مذاکرات پله‌ای برای عقب نشینی بیشتر ایران باشد که این خلاف منافع و امنیت ملی ماست و هرگز ملت ایران نخواهند پذیرفت.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالمجید اشکوری» در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، درباره رفتار اروپایی‌ها در قبال برجام و بدعهدی‌های آمریکا با بیان اینکه اتحادیه اروپا از یک طرف اعلام می‌کند برجام موضوعی بین‌المللی است و همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند، از سوی دیگر تلویحا از آمریکایی‌ها حمایت می‌کند، اظهارداشت: اینها دو برخورد با موضوع برجام دارند یکی اینکه عنوان می‌کنند آمریکا نباید از برجام خارج شود و از سوی دیگر به رفتارهای آمریکایی اعتراضی نمی‌کنند؛ به این معنی که اگر هم آمریکایی‌ها خارج شدند مهم نیست، اتحادیه اروپا به برجام پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ایران هم باید به آن پایبند بماند!

وی اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران با خروج آمریکا باز هم به برجام پایبند باشد و از اروپایی‌ها بخواهد تحریم‌های بانکی، سرمایه‌ای و نفتی که به آن متعهد شده‌اند را بردارند، می‌گویند آمریکا ما را جریمه می‌کند و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نفس این اعمال اینگونه است که منافع آمریکا و غرب در آن تأمین می‌شود و نفعی برای ایران ندارد، اظهارداشت: تاکید اینها بر ماندن ایران در برجام برای این است که ایران از نتایج برجام بهره‌ای نبرد و فقط به آن پایبند باشد. چرا که اگر ایران از ذیل قوانین برجام خارج شود می‌خواهد باز هم فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال کند.

اشکوری تصریح کرد: اتحادیه اروپا در مسائل منطقه‌ای و موضوعات علیه سپاه پاسداران نیز با آمریکایی‌ها همراه است و این یعنی قائل به افزایش تحریم‌ها هستند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آنها نمی‌خواهند برجام برای ایران نتیجه‌ای داشته باشد، گفت: می‌خواهند مذاکرات پله‌ای برای عقب نشینی بیشتر ایران باشد که این خلاف منافع و امنیت ملی ماست و هرگز ملت ایران نخواهند پذیرفت.

اشکوری خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها اذعان می‌کنند ایران برایشان منافع اقتصادی دارد، اما براساس سوابق استعماری که در کشورهای منطقه دارند می‌خواهند دست ایران را از منطقه کوتاه کنند تا ایران قدرتمند وجود نداشته باشد. بهترین وضعیت برای اروپا این است که در بازارهای ایران حضور داشته باشند، ولی منافع برجام برای ایران نباشد و این همان خوی استعماری است که در زمان طاغوت بود. اینکه روابط تجاری با کشورمان داشتند؛ اما اجازه شکوفایی اقتصاد ایران را نمی دادند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز