Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل سیاسی افغانستان درباره حوادث اخیر کابل گفت که طرح حفاظت از مساجد در این کشور موفق نیست و باید از شیوه‌های اطلاعاتی برای مقابله با داعش استفاده کرد، آمریکا نیز به جای جلوگیری از حملات داعش، گروه طالبان را هدف قرار داده است.

«وحید مژده» کارشناس مسائل سیاسی و آگاه امور طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم درباره حضور آمریکا، گروه‌های تروریستی و حمله به نمازگزاران در کابل و غور اظهار داشت: طرح محافظت از مساجد موفق نیست زیرا با توزیع چند قبضه سلاح و بازرسی بدنی از نمازگزاران نمی‌توان جلوی حملات تروریستی به اماکن مقدس را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد دولت افغانستان باید با کمک شرکای بین‌المللی خود در رأس آن آمریکا از راه‌های اطلاعاتی مانع این گونه حملات شود.

کارشناس افغان در ادامه بیان کرد که دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم جدی نیست.

وحید مژده افزود: نمی‌توان تنها با توزیع چند قبضه سلاح به محافظان یک مسجد و بازرسی بدنی نمازگزاران از حملات خونین تروریستی جلوگیری کرد، بلکه نیاز است که نیروهای امنیتی با شیوه‌های اطلاعاتی مانع حملات تروریستی شوند.

به بیان این کارشناس مسائل سیاسی افغانستان، ترامپ در استراتژی خود صحبت از مبارزه با تروریسم کرده بود اما به جای حمایت از دولت و جلوگیری از حملات تروریستی داعش، مشغول جنگ علیه طالبان در مناطق دورافتاده است.

وی گفت بر اساس شواهد به نظر می‌رسد که در استراتژی ترامپ تنها طالبان هدف هستند و داعش جایگاهی ندارد.

آگاه امور طالبان تصریح کرد: در این اواخر نه تنها طالبان افغان بلکه طالبان پاکستانی نیز هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفته‌اند. در حملات اخیر آمریکا تعدادی از سران طالبان پاکستانی نیز کشته شدند.

مژده ادامه داد: در مناطقی مانند قندوز، هلمند و تعداد دیگری از شهرهای افغانستان، آمریکایی‌ها حملات بسیار شدیدی را انجام دادند.

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان تاکید کرد که آمریکا تنها به حملات هوایی در مناطق دوردست که محل تجمع طالبان است اکتفا کرده در حالی که شهرهای افغانستان بیشترین سطح از تهدیدات امنیتی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هم اعتراف کرده‌اند که نظامیان آمریکایی در ماه گذشته میلادی بیشترین و شدید‌ترین حملات را در افغانستان نسبت به سال 2012 به این طرف انجام داده‌اند.

وحید مژده در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز تصریح کرد: گفته‌های کرزی مبنی بر حمایت دولت از داعش یک اتهام بسیار سنگین به حکومت کنونی افغانستان است.

حکومت افغانستان اگر واقعاً در حمایت از داعش دست ندارد باید درباره اظهارات کرزی پاسخ‌گو باشد.

به گفته مژده از سکوت حکومت کنونی افغانستان این گونه به نظر می رسد که شاید دست‌هایی از درون از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91,94/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه

به گزارش همشهری آنلاین، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

کد خبر 849240 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس