Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@07:04:18 GMT

یک‌ سوم جمعیت بجنورد حاشیه‌نشین هستند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۷۵۱۵

یک‌ سوم جمعیت بجنورد حاشیه‌نشین هستند

عضو شورای شهر بجنورد گفت: یک‌ سوم جمعیت شهر حاشیه‌نشین هستند و این پدیده در حال گسترش است.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: شهر خوب به‌‌معنای ساخت بزرگراه و آزادراه نیست بلکه شهر خوب شهری است که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی افزود: امروزه در شهر بجنورد با پدیده‌ای به‌نام حاشیه‌نشینی روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاشیه‌نشینی پدیده‌ای است که نه‌تنها رو به افول، بلکه رو به گسترش است٬ به‌طوری که حدود یک‌ سوم از جمعیت شهر بجنورد حاشیه‌نشین هستند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: علی‌رغم اینکه حاشیه‌نشینی گسست کاربردی دارد٬ از جنبه پیوست عملکردی نیز برخوردار است. به‌ لحاظ حاشیه‌نشینی شهر بجنورد٬ دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است.

موسوی ضمن اشاره به بافت فرسوده بجنورد ادامه داد: بافت شهری بجنورد فرسوده و ناکارآمد است و حدود 154 هکتار بافت فرسوده در شهر بجنورد دیده می‌شود. بافت‌های فرسوده که دچار فرسودگی عملکردی و فعالیتی هستند تهدیدی جدی برای امنیت شهر به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت: یکی از اهداف دوره پنجم شورای شهر تشکیل شورای محلات است که با تشکیل این شورا از مشارکت مردم در راستای برقراری امنیت استفاده می‌کنیم. اعتقاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این اساس است که هرچه مردم در برقراری امنیت سهیم باشند آن امنیت پایدارتر و واقعی‌تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طراحی شهری نقش مؤثری در کاهش مخاطرات امنیت شهری دارد لذا مجموعه پلیس امنیت، باید به ارزیابی محیطی از مجموعه شهری برسند.

وی دو عامل مبلمان شهری و روشنایی را در امنیت شهر مؤثر دانست و گفت: باید به‌دنبال شهرهای 24 ساعته باشیم چرا که هر چه میزان استفاده از فضاهای شهری بیشتر باشد پویایی و سرزندگی و امنیت شهر بیشتر خواهد بود.

موسوی در پایان اضافه کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه در پارک‌های شهری اتفاق می‌افتد لذا در این خصوص باید راهکاری جدی اتخاذ شود. در منطقه گلستان شهر بجنورد به‌لحاظ پراکندگی موقعیتی شاهد بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و حتی بزهکاری هستیم که باید در ایجاد امنیت در این منطقه هم برنامه‌ای ویژه صورت گیرد.

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!