Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام کاظم لطفیان صبح دوشنبه در دیدار با مدیر عامل و مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که در ساختمان صلح مشهد برگزار شد اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی همکاری مشترک با هلال احمر در زمینه های مختلف فرهنگی ، آموزشی و امدادی دارد. 

وی افزود: به طور کلی اهل بیت (ع) تجسم اهداف بشردوستانه هلال احمر هستند و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز باید مظهر معارف انسانی و نجات بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد:از ظرفیت هیئت های مذهبی و روحانیون ومبلغان می توان به بهترین نحو ممکن در فعالیت های عام المنفعه هلال احمر که انسانی و اسلامی است استفاده کرد. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کمک رسانی های مردمی در سطوح جامعه توسط افراد خیرخواه گمنام و هیئتی ها انجام می شود ابراز کرد: شبکه جلسات قرآنی و کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی سازمان تبلیغات و حتی جلسات مذهبی خانگی دارای ظرفیت بالایی برای جذب مخاطبان هستند که افراد می توانند با طی کردن دوره های آموزشی هلال احمر، در مواقع بحران کارایی داشته باشند. 

لطفیان اظهار کرد: اثرگذاری حرف و کلام برخی مداحان وذاکران، فارغ از قضاوت درباره آن ها می تواند در خدمت مسئولیت اجتماعی و فعالیت های فرهنگی و امدادرسانی به مردم باشد. 

وی ویژگی مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت هلال احمر را در مردمی بودن آن برشمرد و خواستار همکاری و عضویت داوطلبانه روحانیون و طلبه های مرتبط با این سازمان در هلال احمر شد.

وی خاطرنشان کرد : بسیاری از بلایای امروزه، غیر طبیعی و ناشی از کارکرد غلط انسانهاست که باید نقش و تاثیر آن ها را در نشست های علمی ویژه ای بررسی و راهکارهای مقابله با آن ها را احصا کنیم. برخی حوادث طبیعی را که ما به اصطلاح «بلا» می نامیم و می دانیم بواقع شاید «بلا» نباشد و حکمت های دارد که ما از آن ها آگاه نیستیم. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین انجام اعمال خیر خواهانه و انسان دوستانه، بدون هرگونه توقع سپاس و قدرشناسی را اقدامی مبتنی برقرآن دانست و تاکید کرد: شیعیان بنا بر حدیثی از امام صادق (ع)، اهل سخا و مهرورزی هستند و طبق فرمایش امام عسگری (ع) از آنچه دوست دارند و حلال است، ایثار می کنند. 

وی افزود: برخی از ضرب المثل های متعارف در فرهنگ امروز جامعه، مانند اینکه می گویند «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» یا «روغن ریخته نذر امامزاده» کاملا خلاف قرآن و مغایر فرهنگ دین مبین اسلام است. 

لطفیان تاکید کرد: مجموعه هلال احمر دارای کارکردی اجتماعی و فرهنگی است که تاثیر بسزایی در تحقق رویکرد قرآنی در فعالیت های بشر دوستانه دارد.

true برچسب ها : تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی کاظم لطفیان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه، ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۹۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۴ هزار و ۸۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۹۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. همچنین ۲ هزار و ۶۶ کیلوگرم نایلون، ۵۴۰ کیلوگرم برنج،۶۸۴ تخته پتو، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۴۰ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۵۵ دستگاه چادر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیرو‌های این جمعیت گفت: ۱۹۷تیم عملیاتی متشکل ۷۷۹ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود