Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:27:40 GMT

استفاده از ظرفیت مبلغان برای فعالیت های عام المنفعه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۸۶۱۴

استفاده از ظرفیت مبلغان برای فعالیت های عام المنفعه

مشهد- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: می توان از ظرفیت مبلغان برای فعالیت های عام المنفعه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان صبح دوشنبه در دیدار با مدیر عامل و مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که در ساختمان صلح مشهد برگزار شد اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی همکاری مشترک با هلال احمر در زمینه های مختلف فرهنگی ، آموزشی و امدادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به طور کلی اهل بیت (ع) تجسم اهداف بشردوستانه هلال احمر هستند و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز باید مظهر معارف انسانی و نجات بخش باشد. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد:از ظرفیت هیئت های مذهبی و روحانیون ومبلغان می توان به بهترین نحو ممکن در فعالیت های عام المنفعه هلال احمر که انسانی و اسلامی است استفاده کرد. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کمک رسانی های مردمی در سطوح جامعه توسط افراد خیرخواه گمنام و هیئتی ها انجام می شود ابراز کرد: شبکه جلسات قرآنی و کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی سازمان تبلیغات و حتی جلسات مذهبی خانگی دارای ظرفیت بالایی برای جذب مخاطبان هستند که افراد می توانند با طی کردن دوره های آموزشی هلال احمر، در مواقع بحران کارایی داشته باشند. 

لطفیان اظهار کرد: اثرگذاری حرف و کلام برخی مداحان وذاکران، فارغ از قضاوت درباره آن ها می تواند در خدمت مسئولیت اجتماعی و فعالیت های فرهنگی و امدادرسانی به مردم باشد. 

وی ویژگی مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت هلال احمر را در مردمی بودن آن برشمرد و خواستار همکاری و عضویت داوطلبانه روحانیون و طلبه های مرتبط با این سازمان در هلال احمر شد.

وی خاطرنشان کرد : بسیاری از بلایای امروزه، غیر طبیعی و ناشی از کارکرد غلط انسانهاست که باید نقش و تاثیر آن ها را در نشست های علمی ویژه ای بررسی و راهکارهای مقابله با آن ها را احصا کنیم. برخی حوادث طبیعی را که ما به اصطلاح «بلا» می نامیم و می دانیم بواقع شاید «بلا» نباشد و حکمت های دارد که ما از آن ها آگاه نیستیم. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین انجام اعمال خیر خواهانه و انسان دوستانه، بدون هرگونه توقع سپاس و قدرشناسی را اقدامی مبتنی برقرآن دانست و تاکید کرد: شیعیان بنا بر حدیثی از امام صادق (ع)، اهل سخا و مهرورزی هستند و طبق فرمایش امام عسگری (ع) از آنچه دوست دارند و حلال است، ایثار می کنند. 

وی افزود: برخی از ضرب المثل های متعارف در فرهنگ امروز جامعه، مانند اینکه می گویند «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» یا «روغن ریخته نذر امامزاده» کاملا خلاف قرآن و مغایر فرهنگ دین مبین اسلام است. 

لطفیان تاکید کرد: مجموعه هلال احمر دارای کارکردی اجتماعی و فرهنگی است که تاثیر بسزایی در تحقق رویکرد قرآنی در فعالیت های بشر دوستانه دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می شود

سیدعبدالله میرابراهیمی در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم که همزمان با هفته زمین پاک برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سالی که گذشت، اظهار داشت: در شهر قم روزانه ۷۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که با فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان و پیک بهداشت جمع‌آوری و رفت‌وروب می‌شود.

وی همچنین با بیان ایجاد شهرک بازیافت با هدف کاهش ناهنجاری‌های شهری و معضلات اجتماعی ادامه داد: به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان از آسیب‌ها و فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی که در بافت‌های مسکونی مستقر هستند، با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها به دنبال اختصاص زمین برای احداث شهرک بازیافت هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به اقدامات سازمان در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: حضور آموزشگران سازمانی در هیئات، مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در ایام مختلف سال به‌منظور توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

وی فعالیت ۵۴ غرفه و ایستگاه بازیافت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل و رفاه شهروندان و جمع‌آوری به‌موقع پسماندها، از ظرفیت نرم‌افزاری بهره گرفته و دو نرم‌افزار برای این منظور به شهروندان معرفی‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم