Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:17:49 GMT

امکان دسترسی آنلاین به تز دکتری استیون هاوکینگ

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۹۰۱۷

امکان دسترسی آنلاین به تز دکتری استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ تصمیم به استفاده از تکنولوژی مدرن برای ایجاد علاقه به فضا گرفته است. وی در این راستا پایان‌نامه دکتری خود را در فضای اینترنت به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، آیا تا به حال برایتان سوال شده که چرا استیون هاوکینگ جهان هستی را به عنوان موضوع پایان‌نامه دکتری خود انتخاب کرد، در حالی که نظریه‌های وی در مورد سیاهچاله‌ها است؟

اکنون دیگر لازم نیست که این مباحث را از کسی بپرسید، چرا که این دانشمند تز دکتری خود را به صورت آنلاین در دسترس عموم گذاشته است و اکنون می‌توانید به منبع مستقیم رجوع کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیهان‌شناس افسانه‌ای، برای اولین بار پایان‌نامه دکتری خود را که در سال 1966 نوشته است، به صورت آنلاین منتشر کرده تا هر کسی که می‌خواهد، بخواند.

هاوکینگ هدف خود را از این کار، امید به ایجاد علاقه مردم به فضا و همچنین ترویج به اشتراک‌گذاری مقالات و پایان‌نامه‌ها توسط دانشمندان و محققان اعلام کرد.

وی گفت: من امیدوارم مردم در سراسر جهان از این تز الهام بگیرند تا سر خود را بالا بگیرند و به جای دیدن جلوی پایشان، گاهی هم نگاهی به ستارگان بیندازند.

نیازی به گفتن نیست که خواندن این پایان‌نامه ساده نیست. هاوکینگ از گسترش جهان برای به چالش کشیدن نظریه گرانشی موجود استفاده می‌کند.

وی چنین استدلال می‌کند که امکان ندارد هیچ کدام از کهکشان‌ها در اثر انحرافات گرانشی اولیه به وجود آمده باشند و یک مدل از تابش گرانشی و گسترش گیتی فراهم آورد که نشان می‌دهد تکامل‌های فضا-زمان اجتناب ناپذیر هستند.

شایان ذکر است که تقاضای زیادی برای ارائه این پایان‌نامه وجود داشته است. دانشگاه کمبریج گفته است که این مقاله دارای بیشترین درخواست برای دسترسی آزاد بوده است که تا کنون صدها درخواست در این باب دریافت شده است.

این کار همچنین به باز شدن فضای اشتراک گذاری مقالات کمک می‌کند. همه فارغ التحصیلان کمبریج از این به بعد به ارائه نسخه‌های دیجیتال از پایان‌نامه‌های خود اجبار می‌شوند و این عاملی تشویقی برای انتشار عمومی مقالات می‌شود.

حرکت هاوکینگ ممکن است به افزایش اعتماد به نفس آنها کمک کند. حالا آنها می‌دانند نباید هیچ ترسی برای انتشار عمومی کار خود داشته باشند.

پایان‌نامه استیون هاوکینگ در سایت دانشگاه کمبریج به آدرس https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/251038 در دسترس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از تکمیل راست گردها و دسترسی شوارع به تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد.

علیرضا رشیدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح شش پروژه در حال فعالیت وجود دارد که اکثراً تکمیل تقاطع‌های گذشته است، مانند تکمیل تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم (ص)، که مسیر اصلی در سنوات گذشته احداث شده و در حال حاضر رمپ‌های راست گرد و دوربرگردان‌ها در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه تقاطع‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) به نحوی طراحی شده که هیچ‌گونه اختلالی در مسیر پیاده روی ایجاد نکند، گفت: به همین منظور طرحی که تهیه شده به این صورت است که راست گردها و دسترسی‌های شوارع به این بلوار به شکل زیرگذر شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم افزود: برای حرکت‌هایی که لوپ تأمین می‌کرد، در دو طرف سازه‌های پل‌ها دو دوربرگردان تعریف کردند، با توجه به اینکه دسترسی در سطح صفر برای این تقاطع محدوده شده، مجموعه دسترسی‌های منفی یک به گونه‌ای طراحی شده که برای تأمین تمام حرکت‌های یک تقاطع، پاسخگو باشد.

رشیدی نژاد افزود: یکی از راست‌گردهای تقاطع غیر همسطح محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم (ص) رمپ c است که مسیر دسترسی جمکران به سمت بلوار شهیدان شاهرودی برای دسترسی به منطقه ۱ و منطقه ۵ بود و سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: سه تا رمپ دیگر مانده که یکی به سمت بلوار فردوسی برای منطقه ۴ دسترسی ایجاد می‌کند و یکی دیگر که رمپ a است، از مسیر شهیدان شاهرودی و انتهای بلوار فردوسی به سمت حرم مطهر راست گرد می‌شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر رمپ b و d که دسترسی بلوار پیامبر (ص) به سمت میدان نماز و همچنین از سمت میدان نماز به سمت جمکران در حال اجرا است، رمپ a نیز اقدامات اصلی‌اش تمام شده و برای ارتباط با کتابخانه تاریخ اسلام که در بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال ساخت است، باید تعیین تکلیف شود.

به گفته رشیدی نژاد، پیشرفت فیزیکی این دو رمپ با توجه به اینکه در آنها از شمع‌های بتنی استفاده شده، بالغ بر ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه به دست یک شرکت پیمانکار انجام شده اما در حال حاضر سازمان توسعه عمران این پروژه را تکمیل می‌کند تاکید کرد: امید است تا پایان سال این تقاطع به صورت کامل بهره برداری شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به طولانی شدن روند اجرای پروژه گفت: با توجه به تعدد پروژه‌های عمرانی، اولویت بندی در مجموعه شهرداری صورت می‌گیرد و این پروژه پس از تکمیل دیگر دسترسی‌های مسیر فردوسی در اولویت قرار خواهد گرفت و تا کنون اولویت فوری نداشته است.

رشیدی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر مسیرهای دسترسی محور فردوسی کامل نیست اما در سال جاری به ویژه با اتمام تقاطع فردوسی و بلوار آیت الله صدوقی، این پروژه بیش از گذشته مورد توجه خواهد بود و نقش آفرینی خواهد کرد.

کد خبر 747896

دیگر خبرها

  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • ده سال پیش در چنین روزی؛ استیون جرارد سُر خورد، رویای لیورپول بر باد رفت!
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • جیمی ردنپ: کوین دی بروین از استیون جرارد و فرانک لمپارد هم بهتر است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود