Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری نخل‌داران استان ۲۷۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان زکات خرما پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محمود میرامامی اظهار داشت: کمیته امداد سیستان و بلوچستان برای تامین نیازهای اساسی فقرا بخشی از کمک‌ها را از سوی خیریه‌ها، مساجد، ادارات، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و تشیع، خیران خارج از استان، کشاورزان و دامداران، اصناف، اتحادیه‌ها و شبکه‌های نیکوکاری تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال ۲۷۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان از محل زکات خرما نخل‌داران استان جمع‌آوری شد ‌که امید می‌رود تا پایان سال جاری این میزان افزایش یاید، گفت: همه زکات جمع‌آوری شده صرف تامین مسکن، اشتغال، درمان، ازدواج و سایر مشکلات نیازمندان همان منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: این نهاد با نظارت دقیق بر کمک‌های جمع‌آوری شده امانت‌دار کمک‌های خیران در بخش‌های مختلف مانند صدقات، زکات و نذورات است، بنابراین اقشار مختلف جامعه متناسب با توانایی‌های خود می‌توانند در سرفصل‌های متعدد خدمت به نیازمندان کمک کنند.

میرامامی بیان کرد: هماهنگی با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی برای مطرح کردن زکات در همایش طلایه‌داران و در میان مبلغانی که به شهرها و روستاها اعزام می‌شوند، برگزاری جلسه ستاد رمضان با محوریت زکات فطریه و اعلام به شهرستان‌ها و ادارات از دیگر اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری و توزیع زکات توسط دبیرخانه شورای زکات استان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امسال ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون تومان زکات فطره و کفارات برای محرومان و نیازمندان  هزینه شده که ۲۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟