Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:41:17 GMT

نیروی انسانی مازاد توان شهرداری‌ها را گرفت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۰۰۵۶

نیروی انسانی مازاد توان شهرداری‌ها را گرفت

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت : وجود نیروی انسانی مازاد توان شهرداری ها را برای اجرای طرح های عمرانی گرفته است.

مهدی زندیه وکیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شهرداری های استان 2 برابر ظرفیت، نیروی انسانی مازاد دارند و این موضوع موجب می شود تا درآمدهای شهرداری ها صرف حقوق نیروهای انسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: در شهرداری های سمنان 500 مسوولیت سازمانی وجود دارد اما بیش از یک هزار و 700 نفر در شهرداری ها مشغول به کار هستند و این حجم زیاد نیروی انسانی و هزینه‌های جاری مرتبط با این حجم نیروی انسانی موجب می شود تا امکانات شهرداری برای هزینه‌کرد در زمینه عمرانی و امکانات رفاهی کمتر شود.
وی ادامه داد : حجم زیاد نیروی انسانی در شهرداری ها مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است و اعضای جدید شوراهای اسلامی باید به طور جدی از افزایش نیروی انسانی جلوگیری کنند.
زندیه وکیلی با بیان این که فعالیت اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت است، افزود: اعضای شوراها باید از ورود به عرصه اجرایی خودداری کنند زیرا ورود آن ها به مسایل اجرایی در دوره های گذشته مشکلات فراوانی را به وجود آورده بود.
وی خاطرنشان کرد : مدیریت شهری باید دارای ثبات باشد و بی ثباتی در امور مدیریتی موجب چالش ها و مشکلات زیادی می شود به طوری که بدترین زمان مدیریت شهری زمانی است که شهرداری ها دارای سرپرست می شوند.
کل واجدین شرایط رای دادن در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان 501 هزار و 504 نفر بودند که از این تعداد 75.4 درصد در انتخابات شرکت کردند و در رقابت بین 2 هزار و 422 نامزد یک هزار و 64 نفر برای عضویت درشوراها انتخاب شدند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفری سمنان 20 شهرداری دارد.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تابستان امسال شاهد افزایش آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی به تعداد سه هزار و ۳۷۰ نفر آموزگار ابتدایی و استثنایی، هزارو ۴۹ نفر دبیر و هنرآموز، ۸۷۱ نفر مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور، دو هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و هزار و ۲۹۶ نفر در حوزه سرایداری و متصدی خدمات هستیم که رشد بیش از چهار برابری نسبت به آمار سال گذشته را نشان می‌دهد.
بروشکی افزود: در حوزه تربیت بدنی و توسعه فضا‌های ورزشی و سلامت دانش‌آموزان در استان، ۴۵ باب اتاق بهداشت و ۶۰ باب زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در سیستان وبلوچستان با ۳۵ اداره اموزش و پرورش ۸۴۶ هزاردانش اموز با ۵۲ هزار معلم در بیش از ۸ هزار مکان اموزش تحت اموزش قرار دارند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان با اشاره به این موضوع که فاصله استان از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه ۱۲۰۰ کیلومتر است گفت: در این استا بیش از ۹ هزار روستا وجود دارد و در اکثر روستا‌ها مدارس داریم.
بروشکی گفت: این استان هم اکنون مرکز توجه نظام قرار گرفته ونگاه ویژه‌ای به سمت استان کشیده شده است.
وی افزود: دیدار امروز جمعی از معلمان استان با مقام معظم رهبری، تقدیر از معلمان نمونه و به صدا در اوردن زنگ سپاس معلم از جمله ۸ هزار برنامه اجرایی هفته معلم در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیرکل اموزش و پرورش استان همچنین تدوین سند ۵ ساله اموزش و پرورش استان را برای دست یابی به اهداف مشخص نیروی انسانی؛ فضا‌های آموزشی و توانمند سازی نیروی انسانی از مهمترین برنامه‌های اموزش و پرورش در استان دانست و گفت: هم اکنون نیاز سالیانه نیروی انسانی این استان در اموزش و پرورش سالیانه ۵ هزار نیروی انسانی است و اکنون در ردیف استخدامی مجوز شش هزار نیرو را اخذ کرده ایم.
بروشکی همچنین: اجرای طرح‌سنجش برای ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان را و امادگی دانش آموزان برای آزمون‌های امتحانات نهایی را از جمله برنامه‌های اولویت دار این اداره کل دانست و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش دانش اموزان طرح احیای پنحشنبه‌ها برای دبیرستانی‌ها اجرا شد و بیش از هزارو۵۰۰ دبیر متخصص بصورت جهادی در ۴۵۰ پایگاه همراهی لازم را دارند.

وی همچنین اجرای طرح اعتکاف را در ۳۱۰ پایکاه با همکاری بیش از هزار دبیر همکاری را اقدامی مناسب برای ارتقای اموزش استان دانست.
بروشکی همچنین گفت: در سال گذشته ۳۷۵ قبولی پزشکی از استان داشته ایم .

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان