Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس قرار است امروز (دوشنبه) سخنرانی از دونالد ترامپ درخصوص "تدارک همه گزینه‌ها" در مقابل با تهدید هسته‌ای کره شمالی حمایت کند.

به گزارش صدای ایران، به نقل از روزنامه اکسپرس، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در این سخنرانی که بخش‌هایی از آن توسط وزارت خارجه این کشور منتشر شده تاکید خواهد کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا "مطلقا وظیفه دارد" از کشورش و هم‌پیمانانش در برابر تجاوز حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از آمریکا خواهد خواست حمله نظامی علیه ارتش این دیکتاتور کره شمالی را منتفی نداند.

او این سخنرانی را در یک کنفرانس درباره امنیت جهانی که از سوی اندیشکده امور خارجه "چتم هاوس" سازماندهی شده، ایراد کند.

او قرار است در این سخنرانی تصریح کند: کیم جونگ اون و جهان باید درک کنند که وقتی چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا یک حکومت تحت رهبری مردی را می‌بیند که نه تنها تهدید به خاکستر کردن نیویورک می‌کند بلکه در آستانه دستیابی به قدرت لازم برای عملی کردن تهدیدش است، من نگران خواهم شد که رئیس‌جمهور آمریکا صرف نظر از اینکه چه کسی باشد مطلقا وظیفه خواهد داشت تا همه گزینه‌ها را تدارک ببیند تا نه فقط مردم آمریکا بلکه همه کسانی که زیر چتر هسته‌ای آمریکا پناه گرفته‌اند را ایمن نگه دارد.

سخنرانی او بر نقش معاهده عدم اشاعه هسته‌ای در محدود کردن ترویج سلاح‌های کشتار جمعی از سال ۱۹۷۰ تاکنون متمرکز خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلیس خواهد گفت: دیپلماسی و گفت‌وگو تنها راه‌های تلاش شده و آزموده شده برای جلوگیری از جنگ هسته‌ای هستند.

همچنین جانسون خواهد گفت که چطور بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای بسیاری تصمیم گرفتند "عاقلانه" از حفاظت "چتر هسته‌ای ارائه شده توسط آمریکا" برخوردار شوند.

جانسون در این کنفرانس در مرکز شهر لندن اظهار می‌دارد: کشورها هم در اروپا و هم در آسیا یک چنین حفاظتی را پذیرفتند و این تعهد را باید یکی از بزرگترین مشارکت‌های آمریکا در یک دوره بی‌سابقه صلح و موفقیتی که همه ما در آن زندگی کرده‌ایم، دانست.

وی ادامه داد: این پیشنهاد و تضمین آمریکا توانست اتفاق نظر جهانی را در قالب معاهده عدم اشاعه هسته‌ای ۱۹۷۰ امکان پذیر کند.  به موجب این معاهده ۱۹۱ کشور گردهم آمدند تا نقش ویژه پنج قدرت هسته‌ای موجود را به رسمیت شناخته و تاکید کند که نباید چنین سلاح‌هایی بیشتر از این گسترش یابد.

جانسون گفت: تکنولوژی هسته‌ای باید به این شرط در اختیار کشورهای دیگر قرار بگیرد که منحصرا برای اهداف غیرنظامی استفاده شود. این یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ است.

همچنین بوریس جانسون در این سخنرانی تحسین ویژه‌ای از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا خواهد کرد و قرار است در این سخنرانی حمایت ویژه‌ای از توافق هسته‌ای با ایران ارائه کند.

این در حالی است که هم رکس تیلرسون و هم توافق هسته‌ای با ایران مغضوب دونالد ترامپ واقع شده‌اند.

جانسون خواهد گفت: اکنون ما به دوراندیشی مربوط به معاهده ان‌پی‌تی بیش از هر زمان احتیاج داریم و نه فقط این معاهده را حفظ کنیم بلکه یکی از ارزشمندترین توافقات حاصل از آن یعنی توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم.

جانسون اظهار داشته است: اکنون زمان آن رسیده که کره شمالی مسیر خود را تغییر دهد.

او استدلال خواهد کرد که راه حل‌های دیپلماتیک برای بحران کره شمالی هنوز در دسترس هستند اگرکه این حکومت مسیرش را تغییر دهد اما گزینه نظامی هم باید روی میز باشد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد

به گزارش قدس آنلاین، مدیا بنجامین، از بنیانگذاران سازمان حقوق بشری کد پینک (صورتی پوشان) در حساب کاربری خود در تارنمای ایکس خبر داد که در جریان سخنرانی وزیر دفاع آمریکا در یکی از کمیته های مجلس، علیه سیاست های واشنگتن در قبال جنگ غزه اعتراض کرد و بازداشت شد.

بنجامین ۷۱ ساله ساعاتی پیش نوشت: امروز سخنرانی لوید آستین وزیر "دفاع" را در یکی از جلسات مجلس بر هم زدم. نمی توانستم در زمانی که جهان شاهد مشارکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه است، به گفته های او در مورد رهبری آمریکا گوش کنم.

این کنشگر آمریکایی در توییتی دیگر با انتشار فیلمی از بازداشت خود نوشت: امروز و پس از آنکه از جلسه اخراج شده و به دلیل اختلال در آن بازداشت شدم، دوباره با آستین رو در رو شده و از وی تقاضا کردم تا به نسل کشی در غزه پایان دهد. تا زمانی که صلح در غزه برقرار نشود، آستین آرامش نخواهد داشت.

این فعال حقوق بشر با انتشار فیلمی از بازداشت مجدد خود به نحوه بازرسی بدنی تحقیر آمیز خود اشاره کرد و نوشت: در کنگره با بانیان صلح مانند تبهکاران رفتار کرده و از اقدام های تبهکاران تقدیر می شود. زمانی که جری ندلر عضو کنگره و نماینده دموکرات عضو کمیته قضایی از کنار من گذشت، هیچ اعتنایی نکرد و به درخواست ما برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل پاسخی نداد.

دیروز (۱۱ اردیبهشت) تارنمای نشریه «پولیتیکو» گزارش داده بود که ائتلافی از وکیلان آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله دستکم ۲۰ تن از وکیلان شاغل در دولت بایدن، با اعلام اینکه اقدام های رژیم صهیونیستی در غزه با قوانین بشردوستانه داخلی و بین المللی مطابقت ندارد، به دنبال مطرح کردن درخواست رسمی توقف کمک‌های نظامی به اسرائیل هستند.

پولیتیکو نوشت که امضاکنندگان این نامه قصد دارند در روزهای آینده آن را به مریک گارلند، دادستان کل آمریکا ارسال کنند. وکیلان مذکور در این نامه ابراز عقیده کردند که اسرائیل احتمالاً قوانین آمریکا از جمله قانون کنترل صادرات تسلیحات و همچنین کنوانسیون ژنو را که حملات نامتناسب به جمعیت غیرنظامی را ممنوع می کند، نقض کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد