Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- کسب امتیاز میزبانی می تواند فرصتی طلایی برای جذب اسپانسر ها و سود آوری در ورزش باشد اما گویا در ایران گرفتن میزبانی رویدادهای ورزشی بهای سنگینی دارد.
هنوز وزارت ورزش و جوانان مشکل بدهی فدراسیون شطرنج به فیده را بر طرف نکرده بود که خبر ممنوعیت دختران بسکتبالیست از حضور در مسابقات زیر 16 سال آسیا منتشر شد؛ خبری تاسف بار از سوء مدیریت که در ورزش ایران شاهد تکرار آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرانی که پس از کسب میزبانیِ رقابت ها، از پس آن بر نمی آیند و با بدهی هایی که بر جای می گذارند خاطره تلخی را هم بر ذهن روسای جهانی و هم در خاطره جامعه ورزش ایران بر جای می گذارند و از طرفی هم آبروی ورزش ایران در مجامع بین‌المللی را به بازی می‌گیرند.
شطرنج و بسکتبال نمونه بارز دو اتفاق تلخ، پس از کسب میزبانی هستند. کسب میزبانی ها می توانند فرصت طلایی برای جذب اسپانسر ها و سود آوری باشند اما با سوء مدیریت به خاکستر تبدیل می شوند. زمانی‌که میزبانی ها به کشوری سپرده می شود فدراسیون مربوطه مبلغی را باید به عنوان حق میزبانی به فدراسیون جهانی خود بپردازد. میزبانی ها علاوه بر اینکه می تواند نقش مهمی در ورزش کشور داشته باشد، در معرفی فرهنگ آن سرزمین به جهان  نیز بی تاثیر نیست و می تواند با جذب توریست های ورزشی که وزیر ورزش بار ها از تعبیر اقتصاد ورزشی سخن گفته است، بهره برد.
اما متاسفانه مدیران ورزشی بخاطر سوء مدیریت نمی توانند از پس برگزاری میزبانی بر آیند و بدهی‌هایی را نیز برجای می گذارند، بدهی هایی که ورزش کشور را حتی با خطر تعلیق مواجه می کند و این خاطره تلخ شاید باعث شود که نام ایران از لیست کشورهای میزبان در آینده نیز خارج شود.
در حالیکه کشوری مانند ترکمنستان بازی های داخل سالن آسیا را به بهترین نحو ممکن برگزار می کند برخی مدیران ورزشی از پس میزبانی یک رویداد ورزشی بر نمی آیند و تنها بدهی دسترنج آن می شود.
مدیرانی که نمی‌توانند از فرصت های میزبانی درآمدزایی کنند و در واقع تنها بدهی به بار می آورند، بهتر است ورزش کشور را با خطر مواجه نکنند و از خیر میزبانی ها بگذرند. همچنین بهتر است وزارت ورزش قبل از قبول میزبانی‌های بین‌المللی از سوی یک فدراسیون، از فدراسیون مربوطه ضمانت بگیرد که این میزبانی برای ورزش ایران در مجامع بین المللی مشکل‌ساز نخواهد شد و فدراسیون مربوطه توانایی تامین منابع مالی و همچنین درآمدزایی را دارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی

ظاهرا حواشی دیدارهای پرسپولیس و سپاهان تمامی ندارد و مدیران باشگاه پرسپولیس و سپاهان بعداز دور جدید بيانيه ها به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس(مصطفی لشگری) و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان (مسعود سعیدی) جهت ادای پاره‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

دیدار 2 تیم چهارشنبه هفته قبل با تساوی بدون گل به اتمام رسید که البته حواشی زیادی به همراه داشت.

این دو مدیر ورزشی،درفضای مجازی و همچنین  شب گذشته در برنامه شب‌های فوتبالی در شبکه ورزش، پیرامون حواشی این بازی بحث و جدل داشتند که این موضوع باعث احضار آنها شده است. 

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • فیلم/فلسطینی‌ها از کجا پول می‌آورند؟
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد