Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد گفت: کتاب محصول فرهنگ و تمدن تاریخ یک کشور به شمار می‌رود و موفقیت جوامع در گرو رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب نویسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب خراسان شمالی طی پیامی اعلام کرد؛

قال علی علیه‌السلام: «الکتب بساتین العلماء» کتاب‌ها بوستان‌های دانشمندان بشمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا را سپاسگزارم که شاهد افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب در استان خراسان شمالی هستیم.

کتاب رفیق و یار تنهایی انسان است که او را از فرش به عرش و از ملک به ملکوت پیوند می‌زند. تمامی مجامع دانشگاهی و علمی جهان کتاب محور بوده‌اند و اگر جز این بود، دانش و علم این‌گونه فراگیر نمی‌شد.

در فرهنگ دینی و مذهبی نقش تربیتی کتاب اهمیت ویژه‌ای داشته و معجزه پیامبرش کتاب بوده و خداوند وحی خود را از طریق کتاب به بشریت عرضه کرده است.

با توجه به اهمیت کتاب در دین مقدس اسلام، باید پذیرفت که تمام مراحل تولید کتاب، شامل پژوهش و تحقیق، تنظیم و تدوین، چاپ و نشرش مقدس بوده و باید قدردان کسانی بود که در این راه گام برداشته‌اند.

اگرچه کتاب پدیده کوچکی در یک قفسه است اما تلاش‌ها، تحقیق‌ها، خستگی‌ها و عمرهای طولانی برای تولید آن بر نویسنده تحمیل‌شده که این تلاش‌ها از جایگاه بالایی برخوردار هستند و نمایشگاه کتاب به‌نوعی نمایش تلاش و کوشش تمامی دست‌اندرکاران کتاب است.

 هر کتاب، گنجی است که محصول فرهنگ و تمدن تاریخ یک کشور به شمار می‌رود، بنابراین آن کشوری موفق خواهد شد که فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب نویسی را در تمام عرصه‌ها رشد دهد.

این‌جانب ضمن تقدیر و سپاس از همه دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی، از مردم عزیز و تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دعوت می‌کنم تا با حضور خود در دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، نقطه عطفی در توسعه و تحول فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیافریند.

و فراموش نکنیم کلام ارزشمند مقام معظم رهبری را که فرموده‌اند: «کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه‌تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است».

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه کتاب فرصتی است تا ناشران کتاب در زمینه‌های مختلف، تازه‌های نشرشان را در معرض فروش و معرفی مردم قرار دهند.

انتشارات شهید کاظمی به ­عنوان یکی از ناشران فعال در زمینه نشر کتب ادبیات پایداری و حوزه دفاع مقدس، با بیش از 60 اثر تازه­ نشر در سی ­وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1403 حاضر می­‌شود. این انتشارات، از بین بیش از 700 عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود 500 عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می ­آورد که بیش از 60  عنوان از آن، جزو آثار جدید به ­حساب می‌آیند.

این نشر را می‌توان جزو چند ناشر برتر در بین ناشران جبهه فرهنگی انقلاب دانست. همچنین می‌توان ادعا کرد انتشارات شهید کاظمی در میان ناشران مردمی در رده نخست قرار دارد.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد 6 تا 9 مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت­الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی­زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین­بار در نمایشگاه کتاب از آن­ها رونمایی خواهد شد.

انتشارات شهید کاظمی بدون وابستگی به نهاد خاصی(ناشر خصوصی) و صرفاً با حمایت‌های مردمی و فروش کتاب توانسته است در کنار اثرگذاری در فضای فکری و فرهنگی کشور، رقابت خوبی با سایر ناشران انقلابی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است