Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:39:21 GMT

‌۹۱ ملیت سال ۹۵ در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۹۵۲۸

‌۹۱ ملیت سال ۹۵ در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند

مسئول امور استان‌ها و طرح یاوران معنوی کمیته فرهنگی اربعین با بیان اینکه ‌۹۱ ملیت سال ۹۵ در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، گفت:‌ حضور روحانی کاروان در موکب الزامی است.‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت‌الاسلام امیر مسعود حاجی ابراهیمی عصر امروز در همایش یاوران معنوی و فعالین اربعین حسینی استان که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد بابیان اینکه به‌یقین بدون شما روحانیون امکان راهبری در برنامه پیاده‌روی اربعین وجود ندارد اظهار داشت: ستاد اربعین سه سال گذشته به وزارت کشور واگذار شد و یکی از کمیته‌ها که کمیته فرهنگی و آموزشی است به بعثه مقام معظم رهبری واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان کمیته فرهنگی استان‌ها تشکیل شد ولی 10 استان دفتر نداشت که مدیران تبلیغات مسئولیت را برعهده گرفتند؛ نظرات دیگران در حوزه فرهنگی گرفته و بررسی می‌شود و نقاط قوت و ضعف نیز شناسایی می‌شود.

مسئول یاوران معنوی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: کمیته فرهنگی و ستاد اصلی در تهران و استان‌ها به سمت مدیرت کلان و سیاست‌گذاری پیش می‌رود، مقام معظم رهبری چهار نکته بیان کردند که مسیر اصلی جریان فرهنگی را تشکیل می‌دهد، چند هزار زائر پاکستانی در حال حاضر ورودشان به عراق شروع‌شده و مرز میر جاوه زاهدان که همه‌سنی هستند از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند که امری باورنکردنی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 91 ملیت در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، بیان کرد: این برنامه پیاده‌روی اربعین جریانی است که راه افتاده و مال ما نیست ما خیلی هنر کنیم خودمان را در این کشتی قرار دهیم، مقام معظم رهبری تکریم مردم عراق و اینکه میزبان ما هستند را مورد تأکید قرار داده چراکه مردم عراق تمام سرمایه و عشق خود را در این مسیر قرار می‌دهند.

حاجی ابراهیمی تصریح کرد: دومین نکته تعظیم مرجعیت عراق است، عراق علمایی دارد که قوامش به این علماست، ما نیز قرار است این مطالب را به مردم انتقال دهیم، سومین موضوع، احترام به قوانین و حکومت عراق است و حاکمیت عراق محترم است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه کسانی را داریم که از هر طریقی بدون ویزا از مرز خارج می‌شوند، هرچقدر منضبط باشیم امنیت بیشتر حاکم می‌شود؛ امسال رویکرد کمیته فرهنگی علمی است و نیازسنجی شده است، اساتید دانشگاه ایران و کربلا 40 مقاله علمی در این زمینه ارائه داده‌اند.

این مسئول بابیان اینکه چند طرح فرهنگی و جریان‌سازی نیز راه‌اندازی شده است گفت: کتابچه راهنمای زائران در اختیار است و باید برای کار فرهنگی از مردم کمک بگیریم؛ مقام معظم رهبری فرمودند به اسم سازمان وارد عراق نشوید، ما اگر قرار است کاری کنیم باید اقدامات فرهنگی انجام دهیم و مردم را تشویق کنیم که محتواها را بخوانند.

وی اظهار داشت: نمی‌گوییم خانم‌ها به این سفر نروند ولی اصراری نیست که بروند، خانم‌ها به‌صورت فردی اصلاً نروند یا با محارم و یا در قالب تیمی و گروهی بروند، تأکید می‌شود خانم‌ها به‌صورت انفرادی به این سفر در این شلوغی نروند.

مسئول امور استان‌ها و طرح یاوران معنوی کمیته فرهنگی اربعین افزود: باید مدت حضورمان را مدیریت کنیم، منطقه کربلا ظرفیت مشخصی دارد بنابراین باید آداب زیارت را رعایت کنند و درست و زیبا عمل کنیم؛ حداکثر کار ما در موکب است، اگر می‌خواهیم خدمت طلبگی امام زمانی کنیم در موکب باشیم، نماز جماعت برگزار کنیم و احکام بیان کنیم و سخنرانی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: موکب‌هایی که از استان‌ها اعزام می‌شوند پیوست فرهنگی را انجام دهند که یک مورد حضور روحانی است چراکه وجود روحانی کاروان در موکب الزامی است و اگر استقرار خانم و تردد بانوان وجود دارد نیاز است یک خانم مستقر شود.

حاجی ابراهیمی بیان کرد: اربعین را برای خدمت به زوار قرار دهیم، خادم شویم و از فرصت استفاده کنیم و بهره ببریم، اگر کمک شما روحانیون نباشد این کار با سهولت انجام نمی‌شود و هنر ما این است که سهمی از این کار داشته باشیم.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

سیدمحمدعلی حسینی، امروز شنبه در جلسه هماهنگی اعزام ممدجویان به مشهد با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، اظهار کرد: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)