Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی جدیدی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر تصریح کرد: ایرلاین‌های ایرانی در شرایط فعلی به دنبال آن هستند تا با استفاده از فضای به وجود آمده پس از برجام نسبت به خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید اقدامات لازم را انجام دهند. اگر در این فضای سخت شرایط جدیدی تحمیل شود که حتی هزینه‌های سابق نیز کفایت نکند نمی‌توان انتظار داشت ایرلاین‌ها به حیات خود با شکل فعلی ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، در کنار نیاز جدی برای خرید هواپیماهای جدید شرکت‌های ایرانی برای حفظ پروازهای بین المللی خود نیز به ارز احتیاج دارند، زیرا تمام هزینه‌هایی که در فضای بین‌المللی و فرودگاه‌های خارجی انجام می‌شود از طریق ارزهای خارجی است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر ادامه داد: در کنار آن هزینه‌هایی مانند سوخت، هندلینگ و خرید تجهیزات نیز نیاز به اعتبارات ارزی دارند و از این رو بالای ۵۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با ارزهای خارجی انجام می‌شود.

جدیدی با بیان این که در صورت تصمیم‌گیری قطعی برای توقف تخصیص ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها شرایط برای آنها بسیار دشوار می‌شود، تاکید کرد: ما امیدواریم با تصمیم گیری‌های جدید جلوی این اتفاق گرفته شود، زیرا در غیر این صورت تداوم بسیاری از برنامه‌های مسافرتی و مقاصد بین‌المللی به صرفه نخواهد بود و در این فضا یا باید ایرلاین نسبت به افزایش قیمت بلیت خود اقدام کند که نارضایتی مسافران را همراه خواهد داشت یا نسبت به توقف پروازها تصمیم جدید اتخاذ کند.

او خاطر نشان کرد: از این رو احتمال این که انجمن شرکت‌های هواپیمایی پس از تصمیمات گرفته شده برنامه‌ای جدید را در دستور کار قرار دهد وجود دارد اما هنوز نمی‌توان درباره آن سخنی قطعی گفت.

چند روز قبل دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر از تصمیم‌گیری برای قطع ارز مبادلاتی اختصاص یافته به ایرلاین‌ها داد و این موضوع را غیرقابل تحمل برای بسیاری از شرکت‌های ایرانی دانست.

بانک مرکزی پس از این گمانه‌زنی‌ها رسما خبر مربوط به قطع شدن ارز مبادلاتی ایرلاین‌ها تایید کرد و به نظر می‌رسد ظرف روزهای آینده این امکان از دسترس شرکت‌های ایرانی خارج خواهد شد.

طبق اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیش از ۶۰ درصد از هزینه‌های ایرلاین‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق ارزهای خارجی انجام می‌شود و از این رو توقف صدور ارز مبادلاتی شوکی جدی به آنها وارد می‌کند.

تفاوت نرخ ارز مبادلاتی با ارز آزاد در بازار امروز در هر دلار حدودا ۶۰۰ تومان است.

منبع: ایسنا

403

ارز مبادله ای ایرلاین قطع قیمت بلیت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد