Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - غربي‌ها آنقدر از مقاومت ترسيده‌اند که حتي نمي‌خواهند نام قهرمانان و اسطوره‌هاي مقاومت باقي بماند. به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم، يکي از تلاش هاي غرب در مقابله با کشورهاي اسلامي هجوم فرهنگي به اين کشورها براي تغيير هويت اسلامي و ملي آنها است. پس از انتفاضه دوم، غربي ها تلاش کردند با ورود به عرصه فرهنگ و اجتماع فلسطين فرهنگ يک ملت را دگرگون کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز کشورهاي مختلف اروپايي، اقدام به تأسيس مؤسسات فرهنگي در کرانه باختري رود اردن کرده اند و خدمات فرهنگي غربي به شهروندان فلسطيني ارائه مي کنند. اين مؤسسات علاوه بر خدماتي که ارائه مي کنند اقدام به حمايت مالي از نهادها و فعاليت هاي فرهنگي مورد تأييد خودشان نيز مي کنند. حمايت هايي که با جهت گيري غربي تلاش در حذف فرهنگ مقاومت و مبارزه در فلسطين دارد.
بلژيک؛ در مسير مقاومت زدايي
طي روزهاي گذشته کشور بلژيک اعلام کرد، حمايت مالي خود را از مدرسه‌اي ابتدايي در روستاي بيت عوا در استان الخليل فلسطين قطع خواهد کرد مگر اينکه مسئولان اين مدرسه و وزارت آموزش و پرورش تشکيلات خودگردان نام اين مدرسه را که به نام زن مبارز فلسطيني «دلال المغربي» است تغيير دهند. اين مدرسه 5 سال پيش تأسيس شده است و از روز نخست نامش مدرسه «دلال المغربي» بوده است.

ايهود باراک، در حال کشيدن پيکر دلال المغربي روي زمين پس از شهادت
دلال المغربي کيست؟
زن مبارز 20 ساله فلسطيني که در سال 1978 طي يک عمليات استشهادي عليه صهيونيست ها به شهادت رسيد. دلال الالمغربي به همراه گروهي از مبارزان فلسطيني که به «مجموعه دير ياسين» مشهور بودند وارد سرزمين هاي اشغالي شدند. اين عمليات را خليل الوزير طراحي کرد و قرار بود دلال المغربي به همراه 10 مبارز فلسطيني پس از ورود به حيفا از طريق ساحل، وارد يک اتوبوس نظامي - که از حيفا به تل آويو مي رفت- شوند و پس از آن از طريق همين اتوبوس نظامي وارد تل آويو و ساختمان کنست (مجلس رژيم صهيونيستي) شوند و آنجا را منفجر کنند. اين عمليات با وجود آنکه به هدف نهايي خود نرسيد و با شکست روبرو شد اما موجب به هلاکت رسيدن 35 نظامي صهيونيست شد و دلال المغربي و تيم همراهش نيز به شهادت رسيدند.
پيکر دلال المغربي که يکي از اسطوره هاي فلسطيني به حساب مي آيد به خانواده وي تحويل داده نشد. در سال 2008 در جريان مبادله اسراي حزب الله با رژيم صهيونيستي، مقرر شده بود پيکر دلال المغربي نيز تحويل داده شود اما آزمايش هاي DNA مشخص کرد صهيونيست ها با خدعه ، پيکر وي را تحويل نداده اند. لذا با وجود گذشت 40 سال از شهادتش هنوز مزاري ندارد.
تلاش براي حذف نام دلال المغربي در فلسطين
نروژ پيش گام بلژيک

اقدام دولت بلژيک براي تغيير نام مدرسه فلسطيني در حالي اتفاق مي افتد که 2 ماه قبل نيز کشور نروژ حمايت مالي خود را از يک مرکز فرهنگي در روستاي «برقة» در شمال نابلس در کرانه باختري به دليل اينکه نام اين مرکز فرهنگي به نام شهيد «دلال المغربي» بود، قطع کرده بود. مرکزي که به آموزش هاي اجتماعي براي زنان اختصاص داشت.
پس از انتشار اين خبر شهردار بيت عوا اعلام کرد دولت بلژيک تا کنون حمايت مالي خود از 25 مدرسه فلسطيني در کرانه باختري را به دليل آنکه نام «دلال المغربي» بر آنها گذاشته اند قطع کرده است.
دانمارک، ابزار دست صهيونيست‌ها
در همين راستا روزنامه صهيونيستي هاآرتص دو ماه قبل نوشت، به درخواست بنيامين نتانياهو دولت دانمارک خواستار تهيه فهرستي از مؤسسات مردم نهاد فلسطيني شده است که دولت دانمارک از آنها حمايت مالي مي کند. وزير امور خارجه دانمارک طي ديدار با نتانياهو فهرستي از اين مؤسسات را از نخست وزير رژيم صهيونيستي دريافت کرده بود. نتانياهو از وزير دانمارکي خواسته بود به دليل آنکه اين مؤسسات فلسطيني با جنبش بايکوت رژيم صهيوينستي () همکاري مي کنند آنها را از فهرست کمک هايش خارج کند.
جمع بندي
تلاش صهيونيست ها براي حذف نام مبارزان فلسطيني و اعمال فشار بر فلسطينيان مبارز براي اينکه از هر نوع مبارزه دست بردارند نشان دهنده اين است که چقدر صهيونيست ها از مبارزه و مقاومت مي ترسند. لذا اقداماتي از اين دست تنها يک نتيجه براي اذهان آزادگان باقي مي گذارد و آن اينکه مبارزه و مقاومت تنها راه شکست غرب و صهيونيست ها در فلسطين و اقصي نقاط جهان است. و اين امري است که تاريخ مقاوم آن را اثبات کرده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ساعات گذشته ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در جریان یورش این عناصر به کرانه باختری نیز شدت گرفته است.

بمباران وحشیانه مناطق مسکونی شهر رفح

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه خانه‌های مسکونی نزدیک تقاطع السامر واقع در شهر غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح تاکنون ۲۲ شهید برجای گذاشته که تعدادی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. در جریان این حملات تعدادی از شهروندان فلسطینی مفقود شده اند.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح دست کم ۱۰ خانه مسکونی در این منطقه هدف قرار گرفتند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفت به طوری که مناطق شرقی استان رفح در جنوب این باریکه شاهد حمله‌های توپخانه ای اشغالگران صهیونیست بود. شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز شاهد حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی بوده است.

جنوب لبنان نیز بامداد امروز مجدداً شاهد یک تجاوز هوایی دیگر از سوی رژیم صهیونیستی بود به طوری که یک ساختمان در اطراف منطقه طلیا واقع در جنوب بعلبک هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله رژیم صهیونیستی دست کم سه شهروند لبنانی زخمی شدند.

غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای از وخامت شرایط زندگی آوارگان فلسطینی در نوار غزه در اثر شدت بارش باران در این باریکه حکایت دارند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که بارش شدید باران در نوار غزه طی بامداد امروز باعث شده چادرهای آوارگان فلسطینی در این باریکه غرق در آب شود.

نبود امکانات کافی در چادرهای آوارگان فلسطینی برای مقابله با سرما و گرما، گسترش بیماری‌های واگیردار در میان جنگ زدگان فلسطینی، تشدید قحطی و نبود آب آشامیدنی کافی باعث شده روزانه شاهد شهادت برخی از آوارگان فلسطینی به ویژه کودکان که تاب مقابله با این شرایط طاقت فرسا را ندارند باشیم.

گلوله باران نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری باعث وقوع درگیری مسلحانه در این منطقه شد.

این عناصر اشغالگر به منطقه جیوس واقع در شرق قلقیلیه و روستای اوصرین در جنوب نابلس نیز یورش بردند. منطقه الخضر واقع در شهر بیت لحم نیز جز مناطقی بود که نظامیان صهیونیست به آنها حمله کردند.

نظامیان متجاوز به اردوگاه عسکر در شهر نابلس نیز حمله کردند. این حملات صهیونیست‌ها باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در شهر نابلس شد.

گردان‌های قدس مستقر در طوباس اعلام کردند که یک عملیات موفقیت آمیز علیه عناصر رژیم صهیونیستی در این منطقه انجام دادند.

بر اساس این گزارش، عناصر اشغالگر در اطراف منطقه الضبابات در کمین نیروهای مقاومت گرفتار و گلوله باران شدند. نیروهای مقاومت حین عقب نشینی عناصر صهیونیست از اردوگاه‌های عسکر قدیم و جدید در نابلس آنها را به گلوله بستند.

حمله گسترده اشغالگران به طولکرم و درگیری با نیروهای مقاومت

این در حالی است که بنا به گزارش شبکه المیادین نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کرده و با بولدوزرهای خود خیابان‌های این شهر را تخریب کردند.

در جریان حمله عناصر متجاوز به شهر طولکرم برق این منطقه به صورت گسترده قطع شده بود.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در این میان برای مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست وارد صحنه نبرد شده و با بمب‌های دست ساز تجهیزات این عناصر را در اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم هدف قرار دادند.

عناصر صهیونیست به مسجد الشهدا واقع در اردوگاه طولکرم نیز حمله کردند.

کد خبر 6097792

دیگر خبرها

  • فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری با عناصر صهیونیست درگیر شدند
  • نبرد سنگین نیروهای فلسطینی با متجاوزان در شهر رفح
  • موج حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن علیه سراسر غزه
  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • نسل‌کشی به وقت رفح
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • رفتار صهیونیست‌ها با زنان فلسطینی قبل از طوفان الاقصی + فیلم
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح