Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ميان بازيکناني که در هر دوتيم استقلال و پرسپوليس بازي کرده اند يک بازيکن منحصر به فرد وجود دارد.
به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا فتح آبادي در دو مقطع 4 سال براي استقلال و در يک مقطع 5 سال براي پرسپوليس بازي کرده است. او يکي از اولين بازيکنان است که از استقلال به پرسپوليس رفت و البته دوباره به استقلال بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او براي هر دوتيم در دربي ها گل زده است ، يک گل با لباس استقلال به پرسپوليس و يک گل هم با لباس پرسپوليس به استقلال. غلامرضا فتح آبادي مهاجمي گلزن با قدرت سرزني بود که از اواخر دهه پنجاه در فوتبال ايران مطرح شد و در دو تيم بزرگ پايتخت و تيم ملي ايران بازي کرد. در آستانه دربي حرف هاي مهاجم سابق سرخابي ها را مي خوانيد:
علي پروين تا زماني که تيم نمي باخت دست به ترکيب نمي زد. حتي حسين فرکي و ناصر نورائي هم آمدند پرسپوليس؛ اما ديدند علي آقا به اسم و رسم خيلي توجهي ندارد. من و علي آقا و ناصر محمدخاني جلو بازي مي کرديم و در همان ده بيست دقيقه اول گل مي زديم.
چرا بيشتر پرسپوليسي؟
من هم در استقلال و هم در پرسپوليس بازي کرده ام؛ اما خيلي ها مي گويند که من بيشتر پرسپوليسي هستم، شايد دليلش اين است که در محله اي زندگي مي کردم که تمام بچه محل هايم پرسپوليسي بودند و ضمن اين که راستش را بخواهيد بيشتر صحبت ها و تماس هايي که با من انجام مي شود از سوي پرسپوليسي ها است.
نقش سردار آجرلو
من بچه سي متري جي هستم و در نوجواني سردار آجرلو که البته آن زمان سردار نبود من را به مرحوم حسين آقا فکري در تهرانجوان معرفي کرد، اما انقلاب شد .
علي جباري اذيتم مي کرد
پدرم غيرقانوني من را در وزارت دفاع قبل از انقلاب استخدام کرد که سربازي نروم و 9 سال در آن جا با علي جباري کاپيتان استقلال کار کردم. جباري خيلي من را اذيت کرد و مي گفت چرا من مي روم با تيم تمرين مي کنم. من آن زمان فوتبال بازي مي کردم، ساعت 7 مي رفتم وزارت دفاع؛ اما ساعت هشت چون فوتباليست بودم با دستور مي رفتم سر تمرين؛ اما علي جباري در اين بين خيلي من را اذيت کرد.
دايي آخرين نسل تاکسيراني
تيم تاکسيراني را من راه انداختم و بازيکناني مثل حسين فرکي، محمدرضا شکورزاده، مجيد سبزي، سعيد مراغه چيان و چند تاي ديگر را به اين تيم بردم. آن زمان تاکسيراني نفري يک تاکسي به بازيکنان داد. علي دايي آخرين نسل از بازيکناني است که از تيم تاکسيراني به فوتبال ايران معرفي شدند؛ هرچند بعد از آن اين تيم فروخته شد و بچه هاي آن تيم دسته جمعي به بانک تجارت کوچ کردند.
محراب شاهرخي من را نخواست
اولين تيم مطرحي که در آن بازي کردم تيم استقلال يا همان تاج سابق بود؛ اما قبل از آن تعدادي از ليدرهاي آن زمان پرسپوليس من را به پرسپوليس بردند. خدابيامرز محراب شاهرخي مربي پرسپوليس گفت ما الان آلن ويتل، صفر ايرانپاک، محمود خوردبين و عليرضا حيدري را داريم و آقا محراب نپذيرفت. بلافاصله حسن نظري که عضو تيم ملي جوانان بود من را به تاج برد. دو سال بعد از آن بچه هاي محل فشار آوردند و من در بولينگ عبدو با محراب شاهرخي ديدار کردم و گفت صفر ايرانپاک دارد مي رود و من را به پرسپوليس برد.
دو گل به حجازي زدم
من در بازي پرسپوليس و استقلال با لباس پرسپوليس دو گل به ناصر حجازي زدم. اولي را در دقيقه هشت زدم؛ اما داور به اشتباه آفسايد گرفت؛ اما در دقيقه ده علي پروين سانتر کرد و من با پا ضربه زدم، توپ به صورت ناصرخان خورد و رفت توي دروازه. در سالي که سرح 27 ساله ها بود و مي خواستند علي پروين را کنار بگذارند؛ من 13 پاس گل به او دادم و او با پانزده گل آقاي گل شد و قانون را ملغي کردند.
استقلال و پرسپوليس قبل از دربي
روزهاي قبل از دربي در استقلال و پرسپوليس کاملا متفاوت بودند. در استقلال منصورخان پورحيدري و عباس رضوي روز بازي تيم را ناهار به رستوراني در پاسداران مي بردند و بعد مي رفتيم منزل منصورخان يا منزل پرويز مظلومي استراحت مي کرديم و از آنجا مي رفتيم ورزشگاه براي مسابقه؛ اما در پرسپوليس اينگونه نبود. تا دو ساعت قبل از بازي همه در خانه هاي خودشان بودند و هرکس خودش به استاديوم مي آمد. توي رختکن هم علي پروين به هيچ وجه حرف فني نمي زد و با لحن خاص خودش فقط به بچه ها مي گفت فقط به عشق اين هوادارا بازي کنيد. هيچ وقت علي آقا توصيه تاکتيکي مثل اين که دفاع کنيد يا گل نخوريد نداشت؛ اما در رختکن استقلال بحث فني مي شد و منصورخان و عباس رضوي راجع به مسايل فني حرف مي زدند. اما آنچه من در اين سال ها حضور در دو تيم ديده ام اين بود که استقلال طوري عادت کرده بود که وقتي در دربي به ميدان مي رفت اتوماتيک وار عقب مي نشست.
در رختکن استقلال دعوا شد
در بازي سال 65 که با نتيجه سه بر صفر به نفع پرسپوليس تمام شد در رختکن استقلال مشکلاتي به وجود آمد. مربيان معتقد بودند که ناصر حجازي سنش بالا است و ممکن است فشار پرسپوليسي ها باعث شود اتفاق بدي بيفتد؛ اما 7-8 بازيکن اعلام کردند اگر ناصرحجازي بازي نکند آن ها هم بازي نخواهند کرد.
پرسپوليس و استقلال قبل از شهرآورد
شفر دو هفته است آمده و اما در اين فرصت کم و در بازي برابر نساجي ترکيب استقلال يک آهنگ و نظم خاصي به خودش گرفته بود. به نظرم بايد به شفر فرصت بيشتري داد تا بتواند برنامه هايش را اجرا کند. او رزومه خوبي دارد؛ اما در سال هاي اخير خيلي سريع اخراج شده است، با اين حال معتقدم با توجه به تجربه و سن و سالش بتواند تيم خوبي بسازد. از طرف ديگر پرسپوليس بازي هاي خوبي را که تا دوماه پيش انجام مي داد را ديگر نشان نمي دهد. در واقع من معتقدم اين تيم براي سه جام بسته نشده است و برانکو روي دوازده، سيزده بازيکن سرمايه گذاري کرده است. به نظرم پرسپوليس مقابل نفت به چالش برخورد، چرا که از آن فرم ايده آلش دور است.
مهاجمان در دربي
برانکو با جا به جايي ها که در خط حمله انجام مي دهد فرصت شناسايي را از حريف مي گيرد، ضمن اين که منشا و عليپور و به خصوص عليپور بسيار آماده هستند. منشا نشان داده است که يک بازيکن فرصت طلب است. شايد مثل طارمي فيزيکي نباشد و نتواند براي خودش فرصت بسازد؛ اما بسيار فرصت طلب است و به نظرم استقلالي ها بايد از او بترسند. او خوب مي داند در نقاط کور جا بگيرد و شايد اين بازي کمي برايش بزرگ باشد؛ اما اگر گل اول را بزند مي تواند روي ضربات ايستگاهي و موقعيت سنجي اش گل هاي بعدي را هم بزند. استقلال هم مهاجمان خوبي مثل شهباززاده، جابر انصاري و علي قرباني را دارد؛ اما اين ها مهاجمان ششدانگ نيستند. يعني در جاهايي قرار نمي گيرند که فرصت هاي خوبي نصيبشان شود. شايد هم وينگرهاي استقلال مهاجمان را در موقعيت خوب قرار نمي دهند، با اين حال مهاجمان استقلال بازيکناني نيستند که بيايند از پشت هجده توپ بگيرند و موقعيت سازي کنند.
شفر و برانکو
شفر کري خواني را از الان شروع کرده و به نظرم او با اين سياست از لحاظ روحي و رواني مي خواهد حريفش را تخريب کند؛ اما برانکو فعلا سکوت کرده است. شفر کاري را مي کند که مورينيو هم انجام مي دهد، چرا که مورينيو هم قبل از مسابقه سعي دارد حريفش را از نظر روحي و رواني تخريب کند؛ اما برانکو دارد صبر و حوصله به خرج مي دهد تا تيمي براي بردن در دربي بسازد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه پورحمیدی در رختکن بند نمی‌آمد!

به گزارش ورزش سه، محمد نصرتی مربی تیم تراکتور پس از پیروزی تیمش مقابل ذوب آهن در گفتگو با خبرنگاران گفت: بازی دشواری بود ولی خدارا شکر به شیرینی برای تراکتور به پایان رسید. اول از همه به همه هواداران عزیزمان تبریک می‌گویم و امیدوارم گوشه‌ای از دل‌شان را شاد کرده باشیم. من در جریان بازی هم متوجه شدم که دو نفر از هواداران دچار مشکل قلبی شدند و امیدوارم مشکلی برای آن دو هواداری هم که حال نامساعدی داشتند پیش نیامده باشد و سلامت باشند.
او ادامه داد: به بازیکنان‌مان هم تبریک می‌گویم که در این شرایط پر استرس خیلی خوب کار کردند. نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که تاثیر حضور هواداران و انرژی‌ای که می‌فرستند بسیار موثر است. امروز دیدیم وقتی هواداران پورحمیدی را تشویق کردند چقدر او روحیه گرفت و در جریان بازی یک موقعیت جدی را از حریف گرفت.

وی افزود: شما خودتان را جای بازیکن بگذارید. واقعا همه بچه‌ها خوب کردند و استرس هم باعث می‌شود انرژی بازیکنان از دست برود و دیدیم که محمد نادری و مهدی شیری که بازی خوبی هم داشتند تحت تاثیر استرس بودند. درود به شرف هواداران که می‌دانستند بازی حذفی است و آمدند. دیدید که چقدر انرژی مثبت به ما دادند و کمک کردند این روند ادامه داشته باشد. بازیکنان ما هم با یک انرژی و تلاش بیشتری پا به زمین گذاشتند و فوتبال است.

ویدئو: 331145

نصرتی در ادامه خاطرنشان کرد: من بعد بازی لیگ که آن اتفاق افتاد. یک حادثه بود و این بازی هم پیش آمد. پورحمیدی بعد از آن بازی در رختکن گریه می‌کرد و ما نتوانستیم گریه‌اش بند نمی‌آمد و می‌خواستم بیاورمش تا مصاحبه کند ولی گفت نمی‌توانم. به او هم گفتم که حسین جان پیش می‌آید و این باعث می‌شود بزرگتر شوی. ما می‌خواستیم همه کنار هم جمع شویم.

نصرتی درباره حضور حمید مطهری تاکید کرد: حمید مطهری در دوران فوتبالش دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست بع عنوان فوتبالیست زیاد بازی کند. ایشان خودشان هم گفتند که در این مقطع باید دست به دست یکدیگر بدهیم و به تیم بزرگ تراکتور کمک کنیم. الان شرایط گونه‌ای است که ما باید کمک کنیم. الان استقلال و پرسپولیس از حذفی حذف شدند و این شرایط خوبی است. من در مصاحبه قبل هم گفتم واقعا از آسیا که حذف شدیم من غم بزرگی در سینه داشتم. فکر می‌کنم با حذف تیم های بزرگ می‌توانیم در اینجا دوباره خودی نشان دهیم و به آسیا برسیم. امیدوارم که این اتفاق دوباره رخ دهد و نماینده‌ی ایران در آسیا باشیم.

دیگر خبرها

  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است
  • اوسمار به پرسپولیسی‌ها: رو پا بایستید، فراموش کنید!
  • گریه پورحمیدی در رختکن بند نمی‌آمد!
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟