Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@10:56:54 GMT

کشف یک اثر تاریخی منقش به خط میخی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۳۹۱۰

رویداد۲۴-قاچاقچیانی که قصد خروج تابوت سفالی منقش به خط میخی فارسی باستان از کشور را داشتند ، در شهرستان طارم استان زنجان دستگیر شدند.فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت:  دیشب  یک عدد تابوت تقلبی سفالی منقش به خط میخی فارسی باستان از قاچاقچیان اشیا تاریخی و فرهنگی کشف شد .سرهنگ مرادی  افزود: درون این تابوت یک مجسمه فلزی قراردارد که پس ازباز شدن ارزش تاریخی آن مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 6 نفردراین خصوص دستگیرشدند .سرهنگ مرادی افزود: این قاچاقچیان سعی در فروش این تابوت و خروج ازکشور داشتند که با اقدامات اطلاعاتی عملیاتی صورت گرفته از یک ماه پیش تا کنون موفق نشدند به مقاصد خود برسند.ابوالفضل عالی، مسئول پژوهش های اداره کل میراث فرهنگی زنجان هم گفت: جنس تابوت از سفال است که متنی به خط میخی فارسی باستان بر روی آن به خوبی کپی شده است.وی افزود:  هم اکنون بعلت بسته بودن درتابوت هیچ اظهار نظری درخصوص این مجسمه و اصل یا تقلبی بودن آن نمی توان اعلام کرد .

عالی در خصوص نقوش روی تابوت  گفت:  در این اثر تلاش شده با کپی نمادها و خط میخی فارسی باستان همچون بزهای نشسته روبروی هم، آتشدان و گل های لوتوس آنرا متعلق به دوره هخامنشی نشان دهند. 

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند