Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نگاهی به نامگذاری خیابانها و معابر شهر الیگودرز متاسفانه جای خالی اسامی شهدا ومفاخر شهرستان در آنها قابل مشاهده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک،با نگاهی به بند ۲۴ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور می‌بینیم که این ماده قانونی به صراحت بر نقش شورای شهر برای نامگذاری معابر تاکید نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش از قانون مذکور این گونه مقرر شده که تصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابانها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها با رعایت مقررات مربوط از جمله وظایف شورای شهر محسوب می‌شود.

 

همچنین در ماده یک آیین نامه نامگذاری شهرها، خیابان ها، اماکن و مؤسسات عمومی آمده: نام شخصیتهای مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر آن و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول و نام‌شخصیتهای فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی راجع به اندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران در مرتبه بعد برگزیده‌ شود.

ظهر امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی بلوار رازی روبروی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) به بلوار مالیات تغییر نام پیدا کرد این درحالی است که خیابان ها و معابر بی‌نام و نشان در شهر الیگودرز بسیار زیاد است.

 

 

متاسفانه عمده آنها یا اصلا نام نداشته یاحتی فاقد مصوبه شورای شهر می باشند و امکان تغییر آنها هر لحظه وجود دارد و با وجود تغییر چند باره نام برخی از خیابان های این شهر هنوز هستند خیابانهایی که نام ندارند و یا نامهایی تکراری که بر روی ده ها کوچه و بن بست گذاشته شده‌اند.

حتی معابریی در شهر که  قبلا با تابلوهایی نامگذاری شده اند بسیاری به دلایل ساخت وساز و.... اثری از این تابلوها نیست و آنها نیز به معابر بی نام و نشان اضافه شده اند متاسفانه در بعضی مناطق شرایط به گونه ای که بسیاری از ساکنین با وجود این معابر بی نام  دچار سردرگمی شده اند و در نشانی دادن و پرسیدن آدرس به مشکل برخورده‌اند.

حال سوالی که از اعضای شهر باید پرسیده شود که با توجه به اینکه  در قانون تاکید شده است که نام شخصیت ها وشهدا باید در اولویت نامگذاری معابرشهر قرار گیرد چرا اعضای شورای شهر به این اصل توجه نکرده اند و برای نامگذاری بلوارها و خیابانهای بی نام را انتخاب نکرده اند.

شهرستان الیگودرز در دوران دفاع مقدس 605 شهید تقدیم انقلاب نموده و این شهرستان  تنها در عملیات حاج عمران  63شهید تقدیم انقلاب نموده است که به جرات می توان گفت که اصلا کوچه یا حتی محله ای با نام "شهدای حاج عمران "وجود ندارد.

حتی در برخی معابر مانند چهار راه شهرداری  با وجود تغییر مکان شهرداری الیگودرز هنوز این مکان به این نام نامگذاری شده است.

همچنین الیگودرز در دفاع از حرم اهل بیت (ع)پنج شهید مدافع دارد که تنها میدانی در ورودی  الیگودرز  با نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده و خبری از تمثال ویا حتی نام این شهدای عزیزوجود ندارد.

در سال گذشته نیز همزمان با گرامیداست هفته دفاع مقدس در آیینی از خدمات تیمسار غضنفر آذرفر از فرماندهان الیگودرزی سابق ارتش تجلیل بعمل آمد.

 

 

در این مراسم در جهت پاسداشت دلاوریهای این فرمانده غیور که در دوران دفاع مقدس  امام خمینی (ره) از زحمات وی قدردانی نمود، مسوولین استانی و شهرستان قول مساعد جهت ساخت تمثال وی در مرکز استان یا الیگودرز حتی نامگذاری خیابان یا بلواری از الیگودرز به نام این فرمانده عزیز وعده داد شد ولی متاسفانه این سخنان مانند سایر وعده ها مسوولین به فراموشی سپرده شد تا بازهم مفاخر وغیور مردان این دیار در این شهر غریب باشند.

 

 

شهرستان الیگودرز دارای ‌شخصیتهای اجتماعی،  فرهنگی، ادبی، علمی  ورزشی و هنری  بسیار زیادی است که حتی نام آنها برای بسیاری از شناخته شده است ولی حتی نام یا نشانی از آنها در شهر وجود ندارد و این درحالی است که معابر شهر با نامهای با تکرار زیاد نامگذاری شده اند.

براستی جایگاه و نام شهدا ومفاخر بر خیابانها ومعابر شهر کجاست چرا شهری که بیش از600 شهید ودارای بسیاری ازمفاخر در سطح بین المللی وکشوری نامی از این عزیزان در خیابانها و معابر  نیست؟

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری و به تاسی از مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به عنوان نماد جوانمردی و فتوت، نامگذاری شده است.

حضرت علی علیه السلام اسوه جوانمردی و شجاعت در سال پنجم هجرت در جنگ خندق، عمربن عبدود نماد شرک و بت پرستی را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ترجیح داد.

ورزشکاران هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز با الگو قرار دادن مولای متقیان و در پیش گرفتن منش پهلوانی سعی بر زندگی به سبک و سیره ایشان دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است