Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند گریه کردن توسط سیستم عصبی پاراسیمپاتیک بدن به وجود می‌آید و می‌تواند سبب تنظیم ضربان قلب و ثابت شدن نرخ تنفس شود.

از دیگر مزایای گریه کردن کاستن از استرس و  دفع مواد سمی تولید شده از بدن به دلیل نگرانی و دگرگونی در احساسات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس یکی از باور‌های اشتباه گریه کردن مخصوص افراد ضعیف و احساساتی است، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، افرادی که بیشتر گریه می‌کنند از روحیه و سلامت بهتری برخوردار هستند و با گریه هورمون‌های استرس در بدن آنها غیر فعال می‌شود.


یافته‌ها در خصوص مزایای سلامتی گریه کردن توسط دانشمندان دانشگاه فلوریدای جنوبی از کشور آمریکا به دست آمده است.

پژوهش‌ها نشان داده است که در اشک انسان موادی همچون هورمون استرس آدرنوکورتیکوتروپیک (ACTH) و نیز هورمون پرولاکتین وجود دارد و گریه کردن سبب تخلیه هورمون (ACTH) و جلوگیری از بروز افسردگی، خستگی شدید و پایین آمدن قند خون درافراد می‌شود.

افرادی که اشک می‌ریزند راحت‌تر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و اگر بر اثر دعوا و قهر فرد دچار گریه شود این راهکار می‌تواند به سرعت سبب آشتی طرفین دعوا شود و از این جهت یک راهکار هوشمندانه به شمار می‌آید.


همچنین مردانی که اشک می‌ریزند و احساسات خود را نشان می‌دهند در سالمندی کمتر از دیگران دچار سکته قلبی و مغزی می‌شوند و از سلامت بهتری برخوردار می‌شوند.

در سال‌های اخیر در طرحی جالب و شگفت انگیز کسب و کار‌هایی با هدف کمک به افراد برای گریه کردن در کشور‌های انگلستان و ژاپن به وجود آمده است و باشگاهی برای گریه کردن وجود دارد که در آنجا موسیقی و فیلم‌های غم انگیز پخش می‌شود تا افراد بتوانند آزادانه برای ساعت‌ها گریه کنند و به این ترتیب سلامت روحی خود را حفظ کنند.


با وجود مزایای اشک ریختن برای سلامتی اما گریه مستمر و حتی در مواردی بدون دلیل می‌تواند نشان دهنده آسیب روحی و حتی ابتلا به اختلال‌های روانی باشد و فرد برای مشاوره می‌تواند به متخصص مراجعه کند تا علت دقیق آشفتگی ذهنی او مشخص شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

باشگاه گریه مخصوص افرادی که می‌خواهند ساعت‌ها گریه کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معنای ضرب‌المثل با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه چیست؟ + فیلم

بهروز اتونی، پژوهشگر حوزه ادبیات در برنامه صبحانه ایرانی گفت: ضرب المثل ایرانی با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه، به افراد متظاهری اشاره دارد که شخصیت ثابتی ندارند و گاه در جمع خوبان و گاه در جمع بدکاران می‌نشینند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • معنای ضرب‌المثل با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه چیست؟ + فیلم
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • ماجرای دلخراش ترین پرونده آدم ربایی از زبان کاراگاه پلیس / هنوز هم از فکر کردن به این پرونده احساساتی می شوم (فیلم)
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد