Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- قائم مقام وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشکي گفت: گزارشي از افزايش خودکشي در بين نوجوانان و جوانان به علت استفاده از نرم افزار يا بازي هاي رايانه اي نداريم اما آموزش مهارت مديريت استرس و افسردگي در مدارس مهمتر از آموزش شيمي و فيزيک است.

به گزارش خبرنگار سلامت ايرنا، ايرج حريرچي روز دوشنبه در نشست خبري در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا مبني بر اينکه آيا گزارشي از افزايش موارد خودکشي يا آسيب نوجوانان و جوانان به خود بر اثر استفاده از بازي هاي رايانه اي از جمله نهنگ آبي داريد، افزود: چنين گزارشي نداريم اما موضوع افسردگي و خودکشي در بين دانش آموزان و نوجوانان و جوانان موضوع بسيار مهمي است که بايد در جامعه مورد توجه قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: به علت اهميت اين موضوع کارگروهي براي رسيدگي به رفتارهاي خشونت آميز نوجوانان و جوانان ناشي از فضاي مجازي در وزارت بهداشت تشکيل شده است و در اين کارگروه از روانشناس، روانپزشک، متخصصان علوم اجتماعي و متخصصان رسانه و روزنامه نگاران دعوت کرده ايم.
حريرچي گفت: هفته آينده کارگاه ها و جلسات اين کارگروه برگزار مي شود و در اين نشست ها بررسي مي کنيم که نوجوانان و جوانان در ايران و ساير کشورها بر اثر استفاده از فضاي مجازي تحت چه آسيب هايي قرار مي گيرند.
وي افزود: توصيه ما به رسانه ها اين است که در انتشار اخبار مربوط به خودکشي ملاحظات لازم را رعايت کنند از تيترهاي جذاب و برانگيزاننده براي جلب مخاطب در اخبار مربوط به خودکشي استفاده نکنند، اين اخبار نبايد در صفحات اول و اخبار تاپ روزنامه ها و خبرگزاري ها مورد استفاده قرار گيرند و به هيچ وجه نبايد عکس فرد خودکشي کننده منتشر شود.
سخنگوي وزارت بهداشت ادامه داد: انتشار اين اخبار بايد همراه با آموزش باشد و نباي به نحوي منتشر شود که قبح زدايي بشود، تحقيقي در چند رسانه بزرگ انجام شده نشان مي دهد، ميزان خودکشي تا يک هفته پس از انتشار اخبار خودکشي به ميزان 10 درصد افزايش پيدا مي کند.
وي گفت: ارتکاب به خودکشي تا حد زيادي به روحيات و شخصيت خود فرد مربوط است و معمولا در اکثريت قريب به اتفاق موارد، فرد خودکشي کننده دچار افسردگي شديد و مزمن است، نبايد از اين افراد در رسانه ها تشريح جزئيات نحوه خودکشي و نظرات و مشکلات آنها قهرمان ساخت، زيرا اين کار باعث ترغيب به خودکشي در ساير افرادي که زمينه آن را دارند، مي شود.
قائم مقام وزير بهداشت افزود: انتشار اخبار خودکشي و اين نوع خشونت ها در رسانه ها بايد به نحوي باشد که جنبه بازدارندگي داشته باشد.
وي گفت: انتشار آمار خودکشي نيز بايد با در نظر گرفتن جمعيت يک شهر يا استان باشد و معلوم است که در يک استان چند ميليوني ميزان خودکشي از يک استان يک ميليوني بيشتر است.
حريرچي افزود: در اين خبرها بايد به اين نکته اشاره شود که فرد خودکشي کننده دچاربيماري شديد افسردگي بوده و در عين حال اين عمل وي موجب ننگ در اقوام او شده است. البته بايد به اين نکته توجه داشت که خودکشي و خشونت علاوه بر عوامل محيطي به ژنتيک افراد نيز بستگي دارد.
خبرنگار: افشين شاعري** ناشر: مريم برزآبادي
اجتمام 3063 ** 1418
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حسین حمیدی نویسنده گفت: کتاب ۱۰ جلدی یک سردار ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده که مزین به ۲۰۰ عکس از سردار سلیمانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حمیدی افزود: این کتاب‌ها به صورت روان ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده و هر جلد به موضوعی از شخصیت شهید سلیمانی می‌پردازد.
کتاب ۱۰ جلدی یک سردار را انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تازگی روانه بازار کتاب نشرکرده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • زن پرسپولیسی قبل از شیمی درمانی در ورزشگاه آزادی؛ به دخترم قول داده بودم!
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی