Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رمضانی، سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۹۵هزار مدرسه با مشارکت بیش از ۹ میلیون دانش آموز در ۴ آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی نوعی تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است.

ایران آنلاین / پیش از ظهر امروز علی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس کشور در ساختمان علاقمندان برگزارشد، انتخابات شوراهای دانش آموزی را نوعی تمرین دموکراسی خواند و گفت: در جهان هیچ فعالیتی را سراغ نداریم که دانش آموزان با این میزان مشارکت برای آینده خود تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای دانش آموزی جزء ارکان مدرسه است و نماینده شورای دانش آموزی عضوی از انجمن اولیا مدرسه، شورای دانش آموزی منطقه، استان، مجمع دانش آموزی و مجلس شورای دانش آموزی خواهد بود.

رمضانی از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۹۵ هزار مدرسه خبرداد و تصریح کرد: به جز پایه های اول و دوم دوره ابتدایی در سایر پایه های تحصیلی بیش از ۹ میلیون دانش آموز برای انتخاب۶۵۰ هزار دانش آموز عضواصلی شوراهای دانش آموزی در ۴ آبان ماه در انتخابات شرکت می کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری، ‌اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به نقش ارزنده دانش آموزان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان نقش بیشتری را در اداره مدرسه ایفا کنند و شوراهای دانش آموزی نیزبا تعامل بیشتر زمینه فعالیت تشکل های دانش آموزی را در مدرسه فراهم کنند.

وی نهادینه کردن فرهنگ نقادی، تحمل مخالف، هم زیستی مسالمت آمیز و مسئولیت پذیری را از اهداف تشکیل وفعالیت شوراهای دانش آموزی برشمرد وادامه داد: با تشکیل شوراهای دانش آموزی، فعالیت دانش آموزان درحوزه های مختلف از جمله؛ اجتماعی، آموزشی، سیاسی تقویت می شود.

رمضانی اظهار کرد: در مقطع ابتدایی مدارسی که آمار دانش آموزی آنها زیر یکصد نفر است ۵ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل، مدارس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ نفر، ۷ نفراصلی و از۱۵۰ نفر به بالا ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و۲  نفرنیزبه عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور، اهمیت بزرگداشت روز ۱۳ آبان ماه امسال را بیشتر از سال های قبل دانست و گفت: شرکت گسترده دانش آموزان،‌ تشکل ها، اولیا و فرهنگیان در راهپیمایی، نواختن زنگ استکبارستیزی در همه مدارس، قرائت وصیت نامه شهدا، برگزاری نشست های سیاسی واجتماعی واجرای سرودهای دانش آموزی ازجمله برنامه های امسال مراسم یوم ا... ۱۳ آبان خواهد بود./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد