Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه پلیس راهور ناجا به تشریح اقدامات پلیس در طرح ترافیکی اربعین سال 95 پرداخت و حرکت هرگونه کامیون و خودروی ترانزیتی در مسیرهای منتهی به مرز را از دهم آبان‌ماه ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار محمدحسین حمیدی در پنجاه و نهمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی (اربعین) به ارائه گزارش 6 ماهه پلیس راهور در سال 96 پرداخت و اظهار کرد: طی 6 ماهه ابتدایی سال 96، شاهد افزایش 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصدی ترددها در سطح جاده‌ها بودیم.

وی با اشاره به آمار فوتی‌ها در 5 ماهه اول سال 95 در سر صحنه تصادف، اضافه کرد: امسال در مقایسه با سال 95 شاهد کاهش یک‌درصدی فوتی‌ها در تصادفات درون‌شهری و کاهش 2درصدی فوتی‌ها در تصادفات برون‌شهری و در حالت کلی کاهش 120 نفری آمار فوتی‌ها بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار فوتی‌ها در شهریورماه 96 توضیح داد: آمار فوتی‌ها در تصادفات برون‌شهری در شهریورماه با افزایش 4.9 درصدی و در تصادفات درون‌شهری با کاهش 6درصدی و در کل با کاهش 2 درصدی فوتی‌ها روبه‌رو بوده است و در حالت کلی 33 نفر کمتر در شهریورماه 96 فوت شدند.

5 استان‌ در صدر آمار متوفیان

حمیدی با اشاره به افزایش آمار متوفیان در تصادفات برون‌شهری در 5 استان کشور، اضافه کرد: طی 6 ماه گذشته شاهد افزایش متوفیان در تصادفات برون‌شهری در 5 استان گلستان، کرمان شمال، گلستان، کرمان جنوب، گیلان و خراسان جنوبی بوده‌ایم.

به گفته وی، همچنین استان‌های خوزستان، قم، البرز، اصفهان و چهارمحال و بختیاری با کاهش آمار متوفیان برون‌شهری روبه‌رو بودند.

رئیس پلیس راه پلیس راهور ناجا به عوامل شکل‌گیری تصادفات برون‌شهری در 6 ماهه 96 اشاره و عنوان کرد: سواری با 57.3درصد، وانت 11.3درصد، موتور 21.5 درصد، کامیون 8.9درصد و وسایل حمل‌ونقل عمومی با یک‌درصد از جمله عوامل شکل‌گیری تصادفات برون‌شهری بودند.

به گفته حمیدی، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ همچنان سه عامل اصلی تصادفات طی 6 ماه گذشته بودند.

حمیدی تاکید کرد: همچنین براساس آمار اعلام شده، 65درصد از تصادفات قبل از 30 کیلومتری شهرها و 35درصد بعد از 30 کیلومتری به وقوع پیوستند و بیشترین ساعت تصادفات بین 4 تا 8 شب و 8 تا 12 شب به وقوع پیوسته است.

افزایش 35درصدی تردد زائران در سال 95

رئیس پلیس راه پلیس راهور ناجا به تشریح آمار ترافیکی اربعین 95 پرداخت و اظهار کرد: در اربعین سال 95، یک‌میلیون و 940هزار و 517 نفر از مرز مهران، یک‌میلیون و 819هزار و 475 نفر از مرز شلمچه و 798هزار و 583 نفر از مرز چزابه عبور کردند که در واقع شاهد افزایش 35 درصدی ترددها از سال 92 تا 95 بوده‌ایم.

حمیدی با اشاره به اینکه امسال شرایط متفاوت خواهد بود و افزایش سفرها را پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: امسال مرز خسروی بازگشایی شده و شرایط متفاوتی را برای ما به وجود می‌آورد. البته محدودیت‌هایی برای تردد در این مرز وجود دارد که به عنوان مثال افراد می‌توانند با خودروی شخصی به طرف این مرز حرکت کنند، اما باید خودروهای خود را در پارکینگ‌های قصرشیرین متوقف کنند.

وی با اشاره به آمار متوفیان در تصادفات اربعین اضافه کرد: در اربعین 94، 224 و در اربعین 95، 315 نفر در تصادفات فوت شدند، یعنی چیزی حدود 73 (30.2درصد) تعداد متوفیان افزایش داشته که بیشتر تصادفات در مسیر برگشت و در حال خستگی بوده است.

حمیدی با اشاره به اجرای طرح ویژه ترافیکی اربعین از 8 تا 25 آبان ماه پیشنهاداتی را به سازمان حمل‌و‌نقل و راهداری ارائه کرد.

رئیس پلیس راه پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در تاریخ یاد شده پیشنهاد می‌شود تا هرگونه عملیات عمرانی در استان‌های خوزستانی، ایلام، کرمانشاه، مرکزی و همدان متوقف شود. همچنین عدم صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل در محورهای منتهی به مسیرهای کشورهای همسایه به جز مواد فاسدشدنی و سوختنی یکی دیگر از پیشنهادات است.

وی ابلاغ مدیران استانی برای تشدید کنترل ناوگان بار و مسافر در مبدا، ممنوعیت تردد خودروهای ترانزیت در زمان اجرای طرح ترافیکی، اعلام آماده‌باش نیروهای امدادی و خدماتی در زمان اجرای طرح، تشکیل هیات استانی برای هماهنگی سایر نیروها، منع اعطای هرگونه مرخصی برای خروج از شهر توسط تاکسی‌ها، ون‌ها و سایر وسایل حمل‌ونقل شهری، استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری در مسیر رفت و برگشت بدون مسافر با تعیین نماینده به منظور تردد گروهی توسط اتوبوسرانی کشور با تایید اولین پاسگاه پلیس راه پلیس منتهی به استان‌های مرزی را از جمله دیگر پیشنهادات عنوان کرد.

در پایان با موافقت کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که از 10 آبان‌ماه تردد کامیون و خودروهای ترانزیتی در مسیرهای منتهی به مرزها ممنوع شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 6090199 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟