Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی ازدانشجویان دانشگاه‌های تهران دستبندی طراحی کرده‌اندکه اگر فاصله شما تا همراهان یا وسایلتان زیاد شودبه شماهشدار می‌دهد.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛  یکی از نگرانی هایی که در هر سفری مخصوصا ایام پیاده روی اربعین به وجود می آید فاصله گرفتن از همسفر است که با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدلله در مسیر پیاده روی و مراجعه افراد به موکب ها یا هر مورد دیگر این نگرانی پررنگ تر می شود و حتی منجر به گم شدن افراد نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بتوان راه حلی ارائه داد که این فاصله گرفتن ناخواسته، اتفاق نیوفتد لذا دیگر نیاز به پیدا کردن افراد گم شده نیست.

در این مسیر همدلی معمولا کودکان، افراد مسن و افرادی که تلفن همراه ندارند بیشتر در معرض گم شدن قرار دارند. خصوصا آنکه با توجه به تراکم جمعیت در آن مکان، شبکه های تلفن همراه به سختی آنتن می دهند و معمولا اینترنت همراه و یا WiFi نیز همیشه در دسترس نیستند. از همه مهمتر استفاده زیاد از گوشی همراه نیاز به شارژ را افزایش می دهد.

مسئله گم شدن برای وسایل همراه از جمله کیف و وسایل قیمتی نیز اتفاق می افتد. بعلاوه آنکه هیچ متولی برای پیدا شدن آن وجود ندارد.

با تلاش جهادی جمعی از  جوانان و فعالان حوزه فناوری و با دغدغه تسهیل و اشاعه ی فرهنگ پیاده روی اربعین، مطالعات میدانی و بررسی هایی در حوزه  تخصصی انجام شده است که منتج به طراحی سیستمی برای برطرف کردن این مشکلات با بهره گیری از تکنولوژی BLE (بلوتوث کم مصرف) شده است. این سیستم شامل یک دستبند هوشمند (یا تگ) و برنامه موبایلی است که فاصله فرد را از همسفر یا شی مورد نظر نشان می دهد و چنانچه خارج از محدوده مجاز شوند بلافاصله اخطار می دهد.

مصرف انرژی دستبند همراه و تگ به حدی پایین است که نزدیک به یکسال نیاز به تعویض باتری نخواهد داشت.

بدین ترتیب انشالله با ارائه راه حلی برای بخشی از نیازهای زائرین حسینی مایه آرامش آنان فراهم شده باشد. برای تهیه محصول می توان از طریق وب سایت www.HBand.ir اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • دستبند زدن بر دست‌های علم
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی