Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون فني مهندسي و خدمات ترافيک پليس راهور با اشاره به اينکه از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده راهکار اصلي کاهش آلودگي هواي کلانشهرها است، نسبت به لغو مصوبه اسقاط خودروهاي فرسوده توسط خودروسازان داخلي در قبال توليد خودروهاي پرمصرف انتقاد کرد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ سعيد روحي در نشست معاونت محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست که امروز با حضور معاون سازمان محيط زيست و نمايندگان تعدادي از دستگاه‌ها، در سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در روزهاي پاياني فصل پاييز نگران وضعيت هوا هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون در اين مقطع ازسال با وقوع پديده اينورژن (وارونگي دما) شاخص آلودگي هوا افزايش مي‌يابد.
الزام نصب فيلتر دوده براي خودروهاي سنگين و نيمه سنگين برون شهري
وي با اشاره به مصوبه نصب فيلتر دوده از ابتداي مهرماه سال 95، گفت: در سال گذشته شماره گذاري وسايل نقليه نيمه سنگين و سنگين گازوئيل سوز به داشتن سقف استاندارد يورو4 به علاوه فيلتر دوده يا استاندارد يورو5، منوط شد. اين قانون سال گذشته براي خودروهاي درون شهري اعمال شد و خوشبختانه از ابتداي سال 96 براي خودروهاي نيمه سنگين و سنگين برون شهري نيز به صورت الزامي درآمد.
معاون فني مهندسي و خدمات ترافيک پليس راهور با اشاره به مصوبه هيات دولت مبني بر ممنوعيت شماره گذاري موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري از ابتداي مهرماه سال 95 اظهار کرد: بر اساس اين مصوبه Engine يا موتور موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري که قبل از تصويب اين قانون ثبت سفارش شده بودند، مانعي براي شماره گذاري نداشتند. بالغ بر 400 هزار موتورسيکلت کاربراتوري ممنوعيتي براي شماره گذاري نداشتند.
موتورهاي انژکتوري و برقي توليد شده در کشور
به گفته سرهنگ روحي، تا کنون شماره گذاري حدود 30 هزار موتورسيکلت انژکتوري و حدود 1000 موتورسيکلت برقي صورت گرفته است.
از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده راهکار اصلي کاهش آلودگي هوا
وي با تاکيد بر اينکه 80 درصد آلودگي هواي شهرها ناشي از منابع متحرک است، گفت: خروج خودروهاي فرسوده از سيستم حمل و نقل يک ضرورت است. در شرايط حاضر بيش از يک ميليون و نيم خودرو شماره گذاري مي‌شود در حاليکه اسقاط خودروها به کمتر از يک دهم خودروهاي توليدي مي‌رسد. بنابراين مهمترين کار براي بهبود کيفيت هوا از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده است.
معاون فني مهندسي و خدمات ترافيک پليس راهور در ادامه با انتقاد از لغو مصوبه اسقاط خودرو توسط خودروسازان داخلي اظهار کرد: امسال بر اساس مصوبه هيات وزيران شماره گذاري خودروهاي سواري توليد داخل که بالاي 8.5 ليتر مصرف سوخت دارند به اسقاط خودروهاي فرسوده منوط شد اما متاسفانه با فشار شرکت‌هاي سازنده خودرو اين مصوبه لغو شد.
سرهنگ روحي با اشاره به اينکه خودورهاي سواري پر مصرف مربوط به چهار شرکت بودند، گفت: با حذف مصوبه اسقاط خودرو توسط هيات وزيران، شماره گذاري و توليد اين خودروهاي پرمصرف از سر گرفته شد.
نبود زيرساخت اخذ معاينه فني براي خودروهاي دوگانه سوز
معاون فني مهندسي و خدمات ترافيک پليس راهور در پايان با انتقاد از نبود زيرساخت‌هاي لازم براي اخذ معاينه فني خودروهاي دوگانه سوز اظهار کرد: بر اساس قوانين جديد عمر معاينه فني خودروهاي نو از پنج به چهار سال کاهش پيدا کرد اما با وجود تردد چهار ميليون خودروي دوگانه سوز زيرساخت اخذ معاينه فني براي اين خودروها وجود ندارد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای شرق استان تهران، اظهار کرد: وضعیت تردد در مسیر شمال به جنوب محور هراز سنگین است و با توقف متعدد خودروها مواجه هستیم.

وی گفت: در مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه محدوده گیلاوند، مهرآباد رودهن و بومهن نیز شاهد ترافیک سنگین هستیم.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: تردد در محور قدیم جاجرود نیز سنگین است، اما تردد خودروها در آزادراه تهران- پردیس پرحجم و روان است.

رئیس پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: تردد در محورهای امام رضا (ع) و حرم تا حرم نیز عادی و روان است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور ترافیک سنگین در جاده چالوس و آزادراه های البرز

دیگر خبرها

  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور