Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابع سوري از پيشروي نيروهاي ارتش و متحدان به سمت شهر البوکمال به عنوان آخرين قلعه گروه تروريستي داعش در حومه جنوب شرقي ديرالزور خبر دادند. به گزارش خبرنگار خبرگزاري تسنيم در ديرالزور،‌نيروهاي ارتش سوريه و همپيمانانشان،‌مواضع تروريست‌ها در ايستگاه دوم در حومه جنوبي ديرالزور را پس از محاصره کامل آن در تيررس کامل آتش خود قرار دادند،‌اين اقدام در چارچوب عمليات و الفجر صورت گرفت که از چند ماه پيش در صحراي سوريه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک منبع سوري در اين زمينه به تسنيم گفت ارتش سوريه و متحدانش مقدمات آزادسازي شهر البوکمال آخرين دژ داعش در حومه جنوب شرقي ديرالزور را از طريق نيروي هوايي و يگان توپخانه آغاز کرده‌اند به طوري که محورهاي نفوذ تروريست‌هاي داعشي در مناطق «العشاره و القوريه» در جنوب شرقي الميادين هدف قرار گرفته است.
همزمان با اين تحول،‌منطقه حويجه صکر و محله الصناعه شاهد درگيري تروريست‌هاي داعشي و ارتش سوريه است،‌يگان توپخانه و نيروي هوايي هم مواضع تروريست‌ها را هدف قرار مي‌دهند.
منابع محلي تصريح کرده‌اند حالتي از فروپاشي بر صفوف داعش در شهر البوکمال در نتيجه پيشروي فزاينده ارتش حاکم شده است به طوري که 50 داعشي از اين شهر گريخته‌اند، ارتش توانسته است تعداد زيادي روستا و شهرک در حومه ديرالزور را آزاد کند.
خبر ديگر اينکه نيروهاي ارتش سوريه،‌شبکه ارتباطاتي گروه تروريستي داعش را در شهر تازه آزاد شده الميادين در حومه ديرالزور کشف کردند، اين شبکه پايگاه نظامي آمريکا در التنف در مرز با عراق به فرودگاه الطبقه در حومه الرقه که تحت سيطره گروه‌هاي مسلح کردي مورد حمايت آمريکاست،‌ مرتبط کرده است.
يک مرکز معارض سوري هم از ميانجي‌گري ميان بزرگان محلي در حومه شرقي ديرالزور و گروه تروريستي داعش براي تحويل روستاها و شهرک‌ها و مناطق باقي‌مانده در حومه جنوب شرقي ديرالزور در مسافتي که حدود 110 کيلومتر از کرانه شرقي رودخانه فرات فاصله دارد و نيز منطقه باقي مانده بين حومه شمالي و شمال شرقي به گروه‌هاي مسلح کردي موسوم به نيروهاي دموکراتيک سوريه خبر داده است.
به گفته معارضان سوري،‌گروه تروريستي داعش ترجيح مي‌دهد اين مناطق را به گروه‌هاي کردي تحويل دهد تا ارتش سوريه بر آن مناطق مسلط نشود.
در جبهه شرق پايتخت هم، ارتش سوريه، عمليات خود عليه مواضع تروريست‌هاي تکفيري در محور جوبر-عين ترما را ازسرگرفت. همچنين درگيري‌هايي ميان ارتش و تروريست‌ها در اطراف منطقه التضامن در جنوب دمشق جريان دارد.
خبر ديگر اينکه، نيروهاي ارتش، اجساد حدود 50 غيرنظامي را در شهر القريتين در حومه حمص کشف کردند که تروريست‌هاي داعشي در جريان اشغال اين شهر آنها را به قتل رسانده بودند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!

با افزایش تهدیدهای داعش علیه ورزشگاه‌ها و مسابقات ورزشی، یک حساب وابسته به داعش، با انتشار تصویری از یک بازیکن کریکت تیم نیوزلند و با درج تاریخ‌ بازی‌های کریکت پاکستان و نیوزلند در لاهور و راولپندی، از هواخواهان خود خواست تا اعضای تیم کریکت نیوزلند را مورد هدف قرار دهند. منبع: فارس

 

دیگر خبرها

  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن