Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: دفتر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با ایده پژوهشی و علمی راه‌اندازی می‌شود که نیاز به حمایت سازمان‌های ذی‌ربط دارد.

به گزارش ایسنا، «جلال‌الدین صادقی» امروز (یکم آبان‌ماه) در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که در جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی نهاد و مجموعه‌ای بزرگ است که مباحث اجتماعی و فرهنگی در فعالیت‌های پژوهشی این نهاد همواره مدنظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاد دانشگاهی سابقه خوبی در حوزه علوم اجتماعی و مسائل اجتماعی دارد و سال‌هاست که در قالب پژوهشگاه و پژوهشکده‌های علوم انسانی خود به آن پرداخته است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که در استان نیز ساختار جهاد دانشگاهی ساختاری چابک و منعطف است، تصریح کرد: همواره در تأمین اعتبارات پژوهشی مشکلی به دلیل این‌که این نهاد یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی است نگاه ویژه داشته و داریم.

صادقی با بیان این‌که در ساختار برنامه ششم توسعه، مرکز مطالعات و آسیب‌های اجتماعی دیده شده که مراحل اخذ گواهینامه در حال انجام است، اظهار کرد: هم‌چنین دفتر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با نگاه پژوهشی و علمی راه‌اندازی خواهد شد که نیاز حمایت سازمان‌های ذی‌ربط دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی  است و همه حوزه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه این آسیب‌ها به کار گرفته شده‌اند.

صادقی افزود: سلسله کارگاه‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری برای سلامت پیش‌بینی شده، چون بخشی از آسیب‌های اجتماعی حاصل کمبودهایی در حوزه‌های دیگر هستند که یکی از این حوزه‌ها حوزه سلامت است.

وی تصریح کرد: در همین راستا در حوزه افزایش سطح نشاط و شادابی اقداماتی انجام شده که در این زمینه با تمرکز بر گروه بانوان خانه‌دار کارگاه و نشست‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی از برگزاری کارگاه نازایی و روش‌های تشخیص و درمان در 14 آبان‌ماه و کارگاه تغذیه و رژیم درمانی در دوران بارداری و شیردهی، در این حوزه خبرداد و گفت: هم‌چنین برگزاری کارگاه «به دور از افسردگی، به سوی نشاط» مدنظر است که با موضوع بررسی سلامت جسمانی و روحی بانوان خانه‌دار استان عملیاتی خواهد شد.

صادقی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های پدیده‌های اجتماعی یادآورشد: در مرداد ماه امسال در قالب این نشست‌ها و در برنامه رادیویی سراج در خصوص تأهل، تجرد، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: در حوزه دانشجویی نیز کانون دانشجویی آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی کردیم و در  قالب این کانون کارگاه‌های فضای مجازی و نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان فضای مجازی برای دانشجویان برگزار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشانکرد: هم‌چنین از دیگر برنامه‌های حوزه دانشجویی برگزاری مسابقات طراحی پوستر با موضوع پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی است.

صادقی یادآور شد: در خصوص برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی سعی شده تا از همه توانمندی‌های این سازمان به‌نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد

شایسته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در گلخانه‌های استان گفت: این میزان گل پارسال از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه‌های استان برداشت شده است.  

او با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل‌های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند.  

شایسته بیان کرد: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ارقام موجود گل رز، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور