Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز؛ غلامحسین اسماعیلی در مراسم روز کارشناس که امشب در سالن اجلاس سران و با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار کارشناسی گفت: بر این باورم که در هیچ نظام فکری و مکتب حقوقی و اندیشه و ایدئولوژی آنگونه که فقه اسلام و مکتب تشیع به موضوع کارشناسی اهتمام داشته هیچ مکتب دیگری را پیدا نمی کنید که به این اندازه به موضوع کارشناسی توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کل دادگستری استان تهران افزود: شما موضوعی را پیدا نمی کنید که فارغ از کار کارشناسی باشد؛ درست است که ما قضات بر این باوریم که کارشناسی قضاوت و تشخیص حکم نیست اما کارشناسی تشخیص موضوع است. تشخیص موضوعی که قضاوت و حکم مبتنی بر آن خواهد بود و اغلب تشخیص موضوع از تشخیص حکم سخت تر است.

اسماعیلی تصریح کرد: به همین جهت ما باید در کارشناسی ویژگی هایی را مدنظر قرار دهیم و توقع ما از شما این است که نظرتان یک نظر علمی، فنی، دقیق و غیرقابل تشکیک باشد.

رییس کل دادگستری تهران ادامه داد: اظهارنظرها باید با تحلیل های کارشناسی همراه باشد و قطعاً ما به کارشناسانی متخصص ، باسواد، آموزش دیده و متبحر نیازمندیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در کنار همه اینها کارشناس باید متدین، متعهد و عادل باشد. اگر کارشناس هرقدر اندیشمند باشد اما تدین و تعهد لازم را نداشته باشد قابل اعتماد نیست.

رییس دادگستری تهران با بیان اینکه ما در نظام و حکومت جمهوری اسلامی هستیم و در این نظام به ما مسئولیت داده شده است افزود: کارشناس باید انقلابی باشد و نسبت به نظام و سرنوشت جامعه اهتمام داشتن باشد. زیبنده شأن شما و ما نیست که یک کانال تلگرامی تشکیل دهیم و در آن حرف ضدانقلاب بزنیم. صراحتاً می گوییم که کارشناس بدون پسوند انقلابی نمی‌خواهیم و نمی پذیریم کارشناسی دوتابعیتی باشد و سر از محافل فتنه گران درآورد.

وی ادامه داد: ما نیازمند جوانگرایی در عرصه های مختلف هستیم و هرچه به نسل جوان تحصیلکرده و متعهد میدان دهیم به پیشرفت کار کمک کرده‌ایم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جامعه کارشناسان رسمی دادگستری جامعه‌ای هستند که در مراجعه به بخش های مختلف دادگستری باید مورد تکریم قرار گیرند و البته همه در شأن و جایگاه خودشان باید تکریم شوند. ما جامعه کارشناسان را جامعه بی طرف در دعوا می‌دانیم.
رییس دادگستری تهران گفت: اختلاف نظر در حوزه کارشناسی برای ما قابل قبول نیست زیرا کارشناسی تشخیص موضوع است و تشخیص حکم نیست.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم

محسن مقصودی، مجری برنامه ثریا، با انتشار فیلمی در توییتر نوشت: کار خدا رو می‌بینی! خون کودکان غزه، آقای دیدی کمدین معروف آلمانی را هم بیدار کرده!

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • ببینید | جنون صهیونیست‌ها صدای کارگردان آمریکایی را هم درآورد
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی