Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز به نقل از روزنامه “هانوفرشه آلگماینه سایتونگ”، سازمان‌های امدادی و حقوق بشری در نامه مشترکی به “آلکسیس تسیپراس”، نخست وزیر یونان انتقاد شدیدی به شرایط بد اقامتگاه‌های مملو از جمعیت در جزایر یونان وارد کرده خواستار یک تغییر رویکرد در سیاست مهاجرت این کشور شدند.

آتن به‌دلیل شرایط فاجعه‌بار اردوگاه‌های پناهندگان در این کشور از سوی جامعه بین المللی در معرض انتقادهای شدیدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری و امدادی از جمله پزشکان بدون مرز و آژانس پناهندگان سازمان ملل هفته‌هاست که مرتباً آشکارا در این باره هشدار می‌دهند، اما تا به حال کمتر در راستای بهبود اوضاع اتفاقی افتاده است.

حالا ۱۹ سازمان امدادی و حقوق بشری در یک نامه سرگشاده  به نخست وزیر یونان نگرانی عمیق خود را درباره شرایط زندگی هزاران زن و مرد و کودک پناهنده در این کشور در آستانه زمستان ابراز داشته‌اند.

از جمله سازمان‌های معروفی که در تنظیم این نامه مشارکت داشته‌اند عبارتند از سازمان عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، دیده‌بان حقوق بشر، سازمان اوکسفام و سازمان کمک به پناهندگان نروژ.

این سازمان‌های کمکی در نامه سرگشاده خود شرایط فاجعه‌بار اردوگاه‌های پناهندگان را توصیف کرده‌اند. آنها به‌ویژه شرایط در مراکز پذیرش پناهندگان در جزایر یونان را که ظرفیت آن بسیار بیش از حد مجاز پر شده است بد توصیف کردند. این سازمان‌های امدادی و حقوق بشری همچنین شرایط زندگی برای زنان حامله در این اردوگاه‌ها را بسیار سخت دانستند.

براین اساس، برخی از پناهندگان از زمان اجرایی شدن توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه در شرایط بسیار سختی در این جزایر زندگی می‌کنند. بر اساس این توافق، پناهجویان در این جزایر یونان در صورتی که با درخواست پناهندگی آنها موافقت شود باید به کشور مربوطه در اروپا ادامه سفر دهند و در غیر این صورت باید به ترکیه بازگردانده شوند. معمولاً روند رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی هم ماه‌ها به طول می‌انجامد. از آنجایی که همواره پناهندگان بیشتری به جزایر یونان هجوم می‌آورند مرتباً جمعیت اردوگاه‌ها افزایش می‌یابد.

دولت یونان این گونه این شرایط را استدلال می‌کند که بر اساس توافق پناهندگان این انسان‌ها باید در این جزایر بمانند. اما سازمان‌های کمکی این استدلال را قبول ندارند.

در نامه‌ای سرگشاده که به نخست وزیر یونان نوشته شده است آمده است: اینکه پناهجویان را تحت شرایطی که حقوق آنها نقض می‌شود و عزت آنها جریحه‌دار می‌شود نگه داریم قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/*

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت

 

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در غزه در گفت وگو با الجزیره با تاکید براینکه هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت، گفت: ما در حال تلاش برای گسترش دسترسی بشردوستانه به رفح هستیم.

وی همچنین به محدودیت‌ها در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اشاره کرد و افزود: ممانعت از دسترسی به کمک‌ها، فاجعه انسانی در غزه را تشدید می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با تاکید بر اینکه این نهاد هرگز در تخلیه اجباری در رفح شرکت نخواهد کرد، گفت: هم اکنون نیاز فوری به تلاش بیشتر برای کمک رسانی به غزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کودکان غزه از سوء تغذیه رنج می‌برند و از نیازهای اولیه خود محروم هستند.

به گزاش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل