Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@09:50:20 GMT

نرده راه پله چوبي در دکوراسيون داخلي

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۴۷۲۸

نرده راه پله چوبي در دکوراسيون داخلي

خبرگزاري آريا -
در خانه هاي دوبلکس و يا چند طبقه به جهت جابجايي بين طبقات راه پله در فضاي داخلي به کار برده مي شود. راه پله چوبي از پر طرفدارترين متريال مورد استفاده در فضاي داخلي خانه است. نکته بسيار مهمي که در راه پله وجود دارد، استفاده از نرده راه پله است. با راهنمايي گروه صنايع چوب رز استانداردها، طرح و ترکيب متريال مختلف با نرده راه پله چوبي را بيان مي کنيم:
راه پله چيست؟
در حالتي که پلکان در يک فضاي بسته ساخته شود به آن راه ‌پله گفته مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه پله يکي از اجزاي اصلي ساختمان و به عنوان عاملي جهت جابه جايي در طبقات شناخته مي شود. قطعا مانند هر يک از ديگر اجزاي بنا استانداردهايي در مورد احداث راه پله هم وجود دارد که با رعايت ابعاد آنها نکات اجرايي به بهترين شکل وجود خواهد داشت.
حداکثر تعداد پله در هر شکست 12 عدد بوده و در صورتي که اختلاف ارتفاع با اين تعداد پله برطرف نشد نياز به قرار دادن پاگرد بين پله ها وجود دارد. ارتفاع پله بين 15 تا 18 سانتي متر بوده و هرچه ارتفاع کمتر باشد عرض کف پله هم کمتر است. کف پله حدود 32 سانتي متر است و طول پله طبق فضاي موجود 90 تا 110 سانتي متر است.

بهترين فاصله دو نرده 10 تا 15 سانتي متر است که بستگي به نوع آن دارد
اهميت نرده راه پله در فضاي داخلي
براي داشتن راه پله ايمن بايد از نرده راه پله استفاده کنيد چرا که خطر سقوط از ارتفاع خصوصا در فضاي داخلي براي کودکان و افراد سالمند به دليل نبود کنترل کامل وجود دارد. نصب نرده راه پله از سمت پرتگاه ضروري است. وجود نرده راه پله و به طور کل نرده هاي حفاظتي براي مکان هايي با ارتفاع بيش از 120 سانتي متر ايمن سازي را افزايش مي دهد.
ارتفاع نرده راه پله نبايد کوتاه تر از 75 سانتي متر و يا بيش از 85 سانتي متر باشد. آنچه در مورد نرده راه پله اهميت دارد فاصله ايجاد شده بين ميله هاي نرده است. اين فاصله بايد به اندازه اي باشد که امکان عبور کودک از بين دو نرده وجود نداشته باشد. بهترين فاصله دو نرده 10 تا 15 سانتي متر است که بستگي به نوع آن دارد.
چرا نرده چوبي راه پله؟
يکي از انواع نرده راه پله که براي فضاي داخلي بسيار مناسب بوده، استفاده از نرده چوبي در دکوراسيون منزل است. به گفته گروه صنايع چوب رز، چوب به دليل نوع متريال و ويژگي هاي منحصر به فرد در همه فضاها به بهترين شکل ظاهر مي شود. آنچه در مورد نرده چوبي اهميت دارد، ترکيب متريال و قرار گيري آنها در کنار چوب است.
راه پله و نرده چوبي
زماني که نرده راه پله چوبي در خانه داريد، بد نيست اگر براي پله هم از متريال چوب استفاده کنيد. راه رفتن و قدم زدن روي چوب و حس متريال زنده، فضا را براي شما دلنشين مي کند.

راه رفتن و قدم زدن روي چوب و حس متريال زنده، فضا را براي شما دلنشين مي کند
فلز در نرده راه پله چوبي
ترکيب فلز در نرده راه پله چوبي مي تواند جذابيت آن را افزايش دهد. زماني که از فلز ساده و بدون تزيين در ترکيب با نرده چوبي استفاده مي کنيد، سبک مدرن را پيش گرفته ايد. رنگ طوسي فلز بدون رنگ مي تواند ظاهر مينيمال خانه را بيشتر کند.

ترکيب فلز در نرده راه پله چوبي مي تواند جذابيت آن را افزايش دهد
نرده هاي فلزي در کنار راه پله چوبي اگر با تزيينات بيشتري بوده و يا داراي انحنا باشد، سبک کلاسيک را تقويت مي کند. پيشنهاد مي کنيم ظاهر و متريال نرده و راه پله را مطابق سبک دکوراسيون خانه خود انتخاب کنيد.

ظاهر و متريال نرده و راه پله را مطابق سبک دکوراسيون خانه خود انتخاب کنيد
ترکيب شيشه و چوب در نرده
نرده راه پله چوبي را مي توانيد در ترکيب با شيشه هم به کار ببريد. در اين صورت شيشه در قسمت پاييني و تا سطح رويي نرده نقش محافظت را ايفا مي کنند و به دليل پوشش يکدست تري که دارند، خطر سقوط وسايل و يا اجسام را کاهش مي دهند. زماني که از شيشه در ترکيب با نرده راه پله چوبي استفاده مي کنيد، بايد قطعاتي با اندازه مشخص از شيشه در کنار هم قرار گيرند تا احتمال شکستن و آسيب هاي احتمالي کاهش يابد.

نرده راه پله چوبي را مي توانيد در ترکيب با شيشه هم به کار ببريد
فرش راه پله چوبي
پله هايي از جنس چوب و نرده چوبي را مي توانيد با فرش به فضاي داخلي خانه گره بزنيد. قرار دادن فرش باريکي که روي راه پله جاري است، زيبايي راه پله و همينطور دکوراسيون منزل شما را افزايش مي دهد. آنچه در مورد فرش روي راه پله چوبي اهميت دارد اين است که به خوبي آن را روي پله فيکس کنيد تا لغزندگي و سر خوردن بوجود نياورد. از تکه هاي کوچک فرش در هر پله نيز مي توان استفاده کرد.
ترکيب نرده راه پله چوبي با کف پله پوشش داده شده با موکت ظاهري گرم و صميمي به خانه مي بخشد. قدم برداشتن آرامش خوبي به شما مي دهد.

پله هايي از جنس چوب و نرده چوبي را مي توانيد با فرش به فضاي داخلي خانه گره بزنيد
براي طرح نرده چوبي راه پله جهت جلوگيري از خطر سقوط و همينطور افزايش زيبايي ظاهري از خطوط شکسته و يا تزيينات استفاده کنيد. کمي ساختارشکن باشيد و از نرده هاي موازي و کنار هم فاصله بگيريد.

کمي ساختارشکن باشيد و از نرده هاي موازي و کنار هم فاصله بگيريد
منبع : chidaneh.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مقبرۀ «مبلمان‌دار» یک شاهزاده چینی (+عکس)

 سلسله مینگ که به عنوان مینگ بزرگ نیز شناخته می‌شود، یک سلسله امپراتوری چینی بود که از سال ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ پس از فروپاشی سلسله یوآن به رهبری مغول‌ها، حکومت کردند. این کشف حین حفاری ۶۶ مقبره از سلسله‌های هان، تانگ، جین، یوآن، مینگ و چینگ نزدیک روستای هگزیتو در منطقه شینفو چین انجام شد. 

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان این پروژه گفته‌اند که این مقبره متعلق به سلسله مینگ است و شامل یک اتاق تدفین اصلی، یک پیش‌اتاق، چندین گذرگاه و طاقچه می‌شود. 

میز و صندلی و ظروفی که در یکی از اتاق‌های مقبره چیده شده بود

روی یک سنگ‌نوشته دست‌خطی مهرشده با این مضمون وجود دارد که شاید نام فرد مدفون باشد: «گورنگاشت شاهزاده مینگ روو هوآن». 

یک مدخل حکاکی‌شده با تزئینات، درگاه مقبره را احاطه کرده که الگویی شبیه یک برج دروازه چوبی دارد. این درگاه دارای نقش و نگار گلدار است و بالای آن، در لبه سقف، تصویر دو اژدها رو به بیرون ترسیم شده است.

تابوت‌هایی که در اتاق اصلی قرار داشتند

راهرویی به طول ۱۷ متر به اتاق دفن اصلی متصل می‌شود که باستان‌شناسان در آن دو تابوت، مبلمان چوبی و نذورات تدفین یافتند.

یکی از تابوت‌ها با پانل‌های جانبی منقوش به تصاویر پرندگان (طاووس)، درختان و طرح‌های گل تزیین شده است. تابوت دیگر دارای الگوی الماسی شکل و کتیبه‌ای به خط معمولی است که به نظر می‌رسد نام شاهزاده روی آن نوشته شده باشد.

طاقچه‌های داخل مقبره حاوی کوزه‌ها و گلدان‌های چینی و پیش‌اتاق حاوی محراب‌های چوبی، میز و صندلی، عود سوز، مجسمه‌های چوبی و وسایل مختلف روزمره مانند قلموهای نوشتن، اثاثیه و ظروف است.

ظروفی که در یکی از اتاقک‌ها قرار داشتند

بخشی از نقاشی روی تابوت

ورودی اصلی مقبره

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بر فراز ابرها در ییلاق سوئه چاله و خرید از روستای ملی چوب تراشان
  • ٢١.٢هزار میلیارد تومان بودجه برای محیط‌ زیست و خدمات شهری تهران در سال پیش‌رو | آبیاری فضای سبز هوشمند می شود
  • (تصاویر) معماری متفاوت ژاپنی در خانه‌ای با «بالکن‌های معکوس»
  • اجرای طرح استقبال از بهار در منطقه ۱۶
  • شبکه ملی اطلاعات چه تاثیری در گسترش خدمات ابری داخلی در کشور دارد؟
  • کشف مقبرۀ «مبلمان‌دار» یک شاهزاده چینی (+عکس)
  • آیت‌الله رئیسی: دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی تأکید دارد/ ایجاد محیطی سالم، رقابتی و آرام با دسترسی آسان به بازارهای داخلی و خارجی از جمله ملزومات رونق اقتصاد دیجیتال است
  • ویلای 25 متر مربعی برای آخر هفته به سبک ژاپنی! (+عکس)
  • راهنمای خرید لولای درب چوبی
  • خرید انواع میز چوبی مدرن و کلاسیک دکورال برای 1403