Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@22:51:54 GMT

ازدواج اجباری زیر سن قانونی دختران در آفریقا!

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۵۱۰۸

ازدواج اجباری زیر سن قانونی دختران در آفریقا!

 هیئت‌های آفریقایی با حضور در نشستی در سنگال، در تلاش برای پایان دادن به ازدواج کودکان در کشورهای غرب و مرکز آفریقا هستند. شش کشور از ده کشوری که با بیشترین نرخ ازدواج کودکان در جهان مواجه هستند، در این منطقه واقع شده اند.

در این کشورها، هر ساله حدود دو میلیون دختر زیر سن قانونی ازدواج می‌کنند. نیجر در صدر این فهرست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتاد و شش درصد از زنان در نیجر زیر هجده سالگی ازدواج می‌کنند. در سطح جهانی، هفتصد میلیون زن زیر سن هجده سال ازدواج می‌کنند. نگرانی هایی در این باره وجود دارد که این رقم تا سال دو هزار و پنجاه، به یک میلیارد و دویست میلیون نفر برسد.

خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد: اندی یکی از دخترانی که مادرش در کودکی او را وادار به ازدواج کرد، گفت: «از مادرم عصبانی نیستم. او هر کاری می‌توانست انجام داد. پدرم او را کتک می‌زد. مادرم هم در کودکی ازدواج کرده بود. مادرم کاری را انجام داد که به صلاحم بود.»

در نیجر ازدواج دختران جوان با مردان سالخورده امری عادی محسوب می‌شود. بانک جهانی و مؤسسه «کودکان را نجات دهید» اعلام کردند هر روزه بیست هزار دختر زیر سن قانونی به ویژه در جنوب آسیا و غرب آفریقا ازدواج می‌کنند.

این والدین هستند که موجبات ازدواج این کودکان زیر سن قانونی را فراهم می‌کنند. در این خانواده ها، پسران در کار تأمین معاش مشارکت دارند و دخترانِ کمی فرصت تمام کردن دوران مدرسه را پیدا می‌کنند و در عوض ازدواج می‌کنند و در سنین پایین باردار می‌شوند، به این امید که پسر و نه دختر به دنیا بیاورند.

در نهایت باید گفت: زندگی برای دختران در اینجا دشوار است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • قصه عبرت آموز یک دزد!
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران