Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس هئیت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به تحقیق و تفحص از این سازمان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تخلفات عدیده‌ای در این سازمان رخ داده است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تخلفات عدیده‌ای در این سازمان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: به‌عنوان مثال پیرامون منابع سازمان هدفمندی مقرر بوده ۲ هزار میلیارد تومان از منابع موجود در موضوع اشتغال هزینه شود و یا اینکه ۷ الی ۸ هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت تخصیص داده شود؛ در صورتی‌که ما شاهدیم این منابع در جای دیگری خرج شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین پیرامون منابع سازمان هدفمندی باید ۱۰ درصد یارانه به تولید و آن هم به بخش خصوصی اختصاص داده می‌شد که حتی این منابع بلاعوض بود اما با این‌حال ما جایی را سراغ نداریم که این منابع بلاعوض پرداخت شده باشد.

رئیس «هئیت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها» در مجلس اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که مسئولین سازمان هدفمندی یارانه‌ها بین ۸۰ تا ۸۵ هزار میلیارد تومان از جیب مردم به‌طور سالانه پول برداشت می‌کنند و بازپرداخت این مبلغ کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان است و با این‌حال ما مشاهده می‌کنیم که دولت شب پرداخت یارانه‌ها را، شب غم‌انگیزی می‌نامد. لذا با این‌حال باید خطاب به دولتمردان گفت که شما شبی که دارید به مردم یارانه می‌دهید باید شرمنده باشید که چرا یارانه مردم را کم می‌دهید.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها یکی از سنگین‌ترین تحقیق و تفحصات اخیر مجلس خواهد بود که امیدواریم بتوانیم ظرف مدت شش ماه نتایج این تحقیق و تفحص را به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی تصویب شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین، در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901274

دیگر خبرها

  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!