Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@09:02:52 GMT

باغات لیمو ترش دشتی توسعه پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۸۰۹۷

باغات لیمو ترش دشتی توسعه پیدا می‌کند

دشتی- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های تولید مرکبات است، گفت: باغات لیمو ترش در دشتی توسعه پیدا می‌کند.

شیر علی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان دشتی دومین قطب تولید کشاورزی استان بوشهر به شمار می‌رود و از ظرفیت‌های زراعی و دامی بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزان شهرستان دشتی در پنج دشت حاصل خیز و ۶۴ هزار هکتار اراضی در عرصه تولید فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۴ هزار هکتار آبی است.

بهادری با بیان اینکه باغات لیمو ترش در دشتی توسعه پیدا می کند، بیان کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید مرکبات به‌ویژه لیمو ترش است که با حمایت های فرماندار شهرستان اعتبارات خوبی به امر اختصاص یافته که تلاش داریم این باغات توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های متعدد و بارش کم باران محصولات کم آب بر در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

بهاری گفت: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال بیش از دو هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در شهرستان اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با اشاره اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در حمایت از صنعت زنبور داران اضافه کرد:  در حال حاضر ۱۴۰ زنبور دار بومی و غیر بومی در سطح شهرستان است که سالانه ۱۵۰ تن عسل تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: سالانه ۶۰۰ میلیون نشاء در شهرستان تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخل به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود و به نوعی دشتی شهرستان برتر در تولید نشاء است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ علی بحرانی در بازدید از راه‌های روستایی بخش شنبه و طسوج اظهارداشت: در چند روز اخیر شاهد بارش خوب باران در نقاط مختلف شهرستان بودیم که باعث خوشحالی مردم شده است.

وی افزود: از ظهر امروز نیز موج شدید باران در شهرستان شروع شد و بالا آمدن آب دره‌های فصلی منجر به مسدود شدن راه شنبه_ درویشی، باغان _ کردلان شده است.

بحرانی بیان کرد: اکنون آب، برق و تلفن روستا‌های کردلان، باغان قطع است.

وی از آمادگی کامل نیرو‌های دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان خبر داد و گفت: به محض پایین آمدن آب سریعا نیرو‌های خدمات رسان وارد روستا می‌شوند و مشکل آب و برق حل می‌شود.

بحرانی یادآور شد: انتظار داریم مردم از تجمع در مسیر رودخانه و دره‌های فصلی جدا خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری