Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون هوای اراک در روز دوم آبان ماه بیش از حد مجاز است و هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

سعید محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز دوشنبه یکم آبان ماه، ۶۵بود که بیانگر وضعیت هوای سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح روز سه شنبه دوم آبان ماه، ۴۳میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حد مجاز است.

وی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: شهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ روز را با وضعیت هوای ناسالم پشت سر گذاشته و امروز سی و هفتمین روز آلوده سال جاری است.

محمودی ادامه داد: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به شمار روزهای ناسالم هوای شهر اراک در سال ۹۵ تصریح کرد: شهر اراک طی سال گذشته، ۱۰۵روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشت که از مجموع این روزها، یکصد روز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی قرار داشته است

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز  در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۷۱، میدان انقلاب ۹۱، پارک زمزم ۷۵، دانشگاه صنعتی ۵۸، رهنان ۸۶، سپاهان‌شهر ۶۱، بولوار کاوه ۵۹، کردآباد ۶۸، خیابان فرشادی ۶۹، خیابان فیض ۶۲ و ولدان ۷۸ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۴۹ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد و در خیابان احمدآباد با عدد ۱۳۶ و بزرگراه خرازی ۱۱۹ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه خیابان‌های پروین اعتصامی و زینبیه به ترتیب با عدد ۱۶۹ و ۱۵۳ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

امروز کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۳، شاهین‌شهر ۵۹، مبارکه ۶۹ و نجف آباد ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۲۸، سجزی ۱۲۴، قهجاورستان ۱۳۳ و کاشان ۱۴۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • وضعیت هوای پایتخت امروز چطور است؟
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری