Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره نقش اروپایی‌ها در قبال اجرای برجام، اظهار کرد: اروپایی‌ها به شکل دو پهلو در مورد برجام موضع‌گیری می‌کنند، از یک طرف رفتار ترامپ را نفی  و از طرف دیگر مهمترین خواسته‌های  او را عملا تایید می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون  ترامپ بحث قدرت موشکی، حضور قدرتمندانه  ایران در منطقه و سپاه پاسداران را دستاویزی برای بهانه جویی‌های خود قرار داده است و اروپا عملا مفاد درخواست‌های ترامپ را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروری گفت: احساس نگرانی‌های بیخود اروپا همچون آمریکا، از قدرت موشکی ایران بیانگر تایید خواسته‌های ترامپ است و این احتمال وجود دارد که ترامپ با یک برنامه ریزی دقیقی بتواند موضوع برجام را دست مایه‌ای قرار  دهد تا در بحث قدرت موشکی، حضور مقتدرانه ایران در منطقه و سپاه پاسداران با اروپایی‌ها به اجماع برسد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: ممکن است ترامپ به اروپایی‌ها بگوید اگر شما می‌خواهید من از برجام خارج نشوم باید در موضوع قدرت موشکی، حضور منطقه‌ای ایران و سپاه  با من همراهی کنید.

وی با بیان اینکه این خطر وجود دارد که اروپایی‌ها متن و حاشیه را با هم جا به جا کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نگاه هوشمندانه‌شان عمق آینده اروپایی‌ها را تشخیص دادند و معتقد هستند که اروپایی‌ها باید هزینه لازم را برای برجام پرداخت کنند و صرفا به موضوعات سطحی اکتفا نکنند.

سروری درباره چرایی تقویت قدرت دفاعی کشورمان، افزود: امروز اگر ایران در جهنم نا امن منطقه امن است حتما یکی از مولفه‌های تاثیرگذار آن قدرت موشکی و تقویت بنیه دفاعی است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قدرت دفاعی ایران صلح آمیز است، برای بازدارندگی و جلوگیری از وقوع جنگ است، یعنی برخلاف اظهارات ترامپ ، که قدرت موشکی ایران را جنگ طلبانه عنوان می‌کند، موضوع موشکی ایران کاملا صلح طلبانه است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی قدرت بازدارندگی ایران افزایش می‌یابد، اساسا جنگی اتفاق نمی‌افتد، چون ایران از موشک به عنوان ابزاری دفاعی استفاده می‌کند و صلح در منطقه برقرار می‌ماند در واقع  افزایش قدرت دفاعی ایران تقویت کننده پایه‌های صلح در منطقه است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان ضمن اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی در خصوص اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق، تاکید کردند که تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش تقسیم کرد یک بخش قبل از وعده صادق و بخش دوم بعد از آن، و این اهمیت عملیات تنبیهی علیه اسرائیل را نشان می‌دهد.

وی افزود: کارشناسان منطقه و بین‌المللی پاسخ بی سابقه و تاریخی ایران به اسرائیل را یکی از مباحث شگفت‌انگیز و شوکه کننده برای اسرائیل می‌دانند چرا که در طول ۷۵ سال هیچکس جرأت نداشته به اسرائیل سیلی بزند زیرا بر این عقیده هستند که اسرائیل دارای قدرت اتمی است و این موضوع برای آنها امنیت و می‌سازد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه وعده صادق نشان داد که می‌توان شاخ اسرائیل را هم شکست و این یکی از عملیات مهم منطقه در طول تاریخ بود، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند که مهم تعداد موشک‌های اصابت کرده به خاک اسرائیل نیست بلکه نقطه مهم، ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است.

بارانی با بیان اینکه موضوع مهم در وعده صادق این است که ایران فاتح جنگ اراده‌ها است، بیان کرد: اینکه آمریکایی‌ها به اسرائیل التماس می‌کنند که مبادا پاسخ ایران را بدهند، نشان می‌دهد که امروز ایران قوی را شاهد هستیم که اگر اسرائیل جواب وعده صادق را بدهد، می‌داند که سیلی محکم‌تری خواهد خورد.

وی وعده صادق را پدیده بسیار نادری در تاریخ منطقه دانست و گفت: افسانه شکست ناپذیری اسرائیل در هم شکسته شد و حالا شاهد تغییر در محاسبات حکام منطقه شاهد هستیم. امروز حکام ترسوی عرب در منطقه که وابسته به اسرائیل بودند بعد از وعده صادق، دچار سرگردانی و تشکیک شدند که آیا با اسرائیل ادامه بدهند یا به سوی ایران بازگردند؟

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه امروز ایران در اوج قدرت است، گفت: وعده صادق دستاورد بسیاری داشت که تقویت و ارتقای جایگاه ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی و محبوبیت ایران در جهان اسلام و نمایش ناامنی اسرائیل تنها بخشی از دستاوردهای این عملیات هستند.

کد خبر 6095754

دیگر خبرها

  • عارف غلامی در یک‌قدمی سهمیه اروپایی
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • عارف غلامی در یک قدمی سهمیه اروپایی
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • «وعده صادق» افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت