Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تأکيد کرده است که کنگره آمريکا مي‌تواند در عين حال که رويکردي سرسختانه‌تر در قبال ايران در پيش مي‌گيرد، برجام را نيز حفظ کند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، «اولي هاينونن» معاون سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفته است، واشنگتن مي‌تواند رويکردي سرسختانه‌تر در قبال برنامه هسته‌اي ايران در پيش گيرد بدون آنکه از توافق هسته‌اي ايران که در دولت «باراک اوباما» رئيس‌جمهوري سابق آمريکا در سال 2015 ميلادي به امضا رسيد،‌ خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اين گزارش، هاينونن در گفت‌وگو با «ميدل ايست آي» گفته است که برجام نيازمند تقويت است و کنگره آمريکا مي‌تواند ضمن اينکه رويکرد سخت‌گيرانه‌تري در قبال ايران در پيش مي‌گيرد،‌ توافق هسته‌اي را همچنان حفظ کند.
بر اساس اين گزارش، هانونن قرار است روز چهارشنبه در کنگره آمريکا حاضر شده و در خصوص چگونگي مديريت رويکرد واشنگتن در قبال تهران پس از تصميم اين ماه «دونالد ترامپ»‌رئيس‌جمهوري آمريکا مبني بر عدم تأييد پايبندي ايران به توافق هسته‌اي پيشنهاداتي را به قانونگذاران آمريکايي ارائه دهد.
بنا بر گزارش ميدل ايست آي، معاون سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به نمايندگان کنگره آمريکا خواهد گفت،‌ واشنگتن به جاي از بين بردن اين توافق مي‌تواند از متحدان خود و آژانس درخواست کند تا نظارت سرسختانه‌تري بر فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران داشته باشند، اجازه دستيابي به فناوري موشکي را به ايران ندهند و تضمين کنند که اجراي اين توافق حتي با وجود اتمام تاريخ انقضاي آن نيز ادامه خواهد داشت.
هاينونن در اين مصاحبه گفته است:‌«ما هم اکنون تجربه دو سال اجراي برجام را داريم. ما شاهد نقاط ضعف و نقاط قوت آن بوده‌ايم. هيچ توافق عدم اشاعه و کنترل تسليحاتي نمي‌ـواند به طور کامل مسيرها به سمت تسليحات هسته‌اي را ببندد. تنها مي‌ـواند آن را مهار کند و در مراحل اوليه تشخيص دهد و تشخيص در مراحل اوليه تنها زماني اتفاق مي‌افتد که يک برنامه راست‌آزمايي قدرتمند وجود داشته باشد».
وي ادامه داد: «متأسفانه اين مسئله در برجام لحاظ نشده و واشنگتن بايد با همکاري با متحدان خود نظارت‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بر سايت‌هاي نظامي ايران را افزايش داده و درباره فناوري نظامي، استخراج اورانيوم و فعاليت‌هاي غني‌سازي و توسعه سانتريفيوژهاي جديد در ايران گزارش‌هاي بيشتري ارائه دهد».
مقام سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در ادامه گفته است: «آمريکا بايد با همکاري با متحدان خود مانع از توسعه موشک‌هاي ايران با قابليت هسته‌اي شود و اين کار نيز از طريق وضع تحريم‌هاي ثانويه عليه شرکت‌هاي تسليحاتي که چنين فناوري‌هايي را به تهران مي‌فروشند و همچنين بانک‌هايي که تبادلات مالي اين معاملات را انجام مي‌دهند، امکان‌پذير خواهد بود.
هاينونن همچنين تأکيد کرده است:‌«آمريکا علاوه براين بايد با متحدان خود به توافقي تکميلي برسد تا تهديد وضع مجدد تحريم‌هاي لغو شده در صورت پيگيري چنين تسليحاتي توسط ايران، همچنان برقرار بماند».
انتهاي پيام/.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری

وزارت اقتصاد امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، وزارت اقتصاد امارات روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند.

اولین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در ابوظبی به ریاست عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران برگزار شد.

وزارت اقتصاد امارات در این بیانیه اعلام کرد که هر دو کشور همچنین قصد دارند همکاری های اقتصادی را در بخش هایی از جمله حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست تقویت کنند.

تجارت ایران و امارات به 30 میلیارد دلار می‌رسدفرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

بن طوق در این دیدار گفت: تشکیل اولین نشست کمیته مشتک اقتصادی امارات و ایران منعکس کننده آرمان‌های مشترک ما برای تحکیم روابط اقتصادی موجود و گسترش آنها به بخش‌های آینده است.

بر اساس این گزارش، این توافق در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی به تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای جهان از طریق موافقت نامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) که هدف آن کاهش یا حذف موانع تجاری است، ادامه می‌دهد.

در اولین جلسه کمیته مشترک اقتصادی ایران و امارات، همچنین راه های جدیدی برای تقویت تجارت و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو کشور توافق کردند که گروه های ویژه فنی مشترک برای پیگیری اجرای توصیه‌های این کمیته برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایجاد کنند.

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین موافقت کردند که از توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) حمایت کنند و محصولات آنها را به بازارهای جدید صادر کنند.

آقای بذرپاش روز چهارشنبه در ابوظبی با شیخ منصور بن زاید، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات نیز دیدار کرد.

به گفته خبرگزاری‌های دولتی اماراتف آنها در مورد همکاری دو کشور به ویژه در زمینه گسترش تجارت دوجانبه گفتگو کردند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟