Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@17:59:04 GMT

کشف ۴۴۵ قطعه سکه سلجوقی در زنجان +عکس

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۰۹۸۹

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان از کشف و ضبط ۴۴۵ قطعه سکه متعلق به دوره سلجوقی، اتابکان آذربایجان و یک قبضه خنجر متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان خرمدره خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ ابوالفضل مرادی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی  استان زنجان گفت: در پی اخبار و گزارش‌های واصله از منابع مردمی به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان و مأموران انتظامی شهرستان خرمدره مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی و فرهنگی در یکی از منازل  شهرستان خرمدره موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از هماهنگی با عوامل انتظامی شهرستان خرمدره و کسب مجوز قضایی، متهم دستگیر شد و ۴۴۵ قطعه سکه متعلق به دوره سلجوقی، اتابکان نادری و یک قبضه خنجر مفرقی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد کشف و ضبط شد.

منبع: میزان

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب