Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:37:35 GMT

کشت طلای سرخ، از قزوین تا لبنان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۱۰۱۷

کشت طلای سرخ، از قزوین تا لبنان

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های بین‌الملل در سال گذشته، امسال نیز دومین دوره برگزار شد که طی آن 4 نفر از فراگیران لبنانی در دوره کشت و پرورش زعفران شرکت کردند.

«فرشاد پیله‌چی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به برگزاری دوره‌های بین‌الملل در سال گذشته امسال نیز دومین دوره بین‌الملل برگزار شد که طی آن 4 نفر از فراگیران لبنانی در دوره کشت و پرورش زعفران شرکت کردند و هم‌اکنون در کشور لبنان در مشغول به کاشت آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین تشریح کرد: این معاونت طی سه ماه گذشته بالغ‌بر 3500 نفر در غالب 131 دوره آموزشی، تحت آموزش قرار داده است. در تابستان بالغ‌بر 20 عنوان دوره جدید توسط مرکز برگزار شد. اما علاوه‌بر دوره‌های جدیدی که برگزار شد، با برنامه‌ریزی مستمری که بوده 65 درصد رشد در عنوان دوره‌های برگزارشده و 240 درصد رشد در شمار فراگیران شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 مرکز آموزش جهاد دانشگاهی قزوین با دو هدف اصلی برگزاری دوره‌های اشتغال‌زا از قبیل برنامه‌نویسی اندروید، حسابداری، دستیار کنار دندان‌پزشک، تربیت متصدی آزمایشگاه، کشت و پرورش زعفران، کشت و پرورش قارچ و ایجاد دوره‌های مهارت‌افزا برای افراد شاغل از قبیل دوره‌های تخصصی شاغلین صنایع، سازمان‌ها و با تمرکز بیشتر بر این دو محور در گروه‌های آموزشی علوم رایانه، کشاورزی، پزشکی، فنی و مهندسی، صنعت، آموزش عالی، زبان‌های خارجه، علوم انسانی و مجازی در حال فعالیت است.

پیله‌چی توضیح داد: با توجه به وجود مشکلات موجود در بحث اشتغال هم‌چنان در حال تحقیق، بسترسازی و برگزاری دوره‌های شغلی جدید و متناسب با نیاز شغلی جامعه و استان، در حوزه‌های مختلف از قبیل فناوری اطلاعات، پزشکی و کشاورزی از جمله بازی‌سازی، آموزش تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موبایل هستیم.

وی یادآور شد: پیرو تعاملاتی که جهاد دانشگاهی با بسیج سازندگی استان برنامه‌ریزی شد که جهاد دانشگاهی افرادی را که در دوره‌های کشاورزی از جمله کشت و پرورش زعفران، کشت و پرورش قارچ، کشت و پرورش گیاهان دارویی را تربیت کند و آن‌ها موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره می‌شوند طی مراحلی بتوانند وام‌های خوداشتغالی بسیج سازندگی دریافت کنند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین یادآور شد: هم‌اکنون دو دوره کشت و پرورش زعفران برای نخستین بار در استان توسط مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم شکوری با اشاره به ایجاد شرایط آموزشی جدید در کمیته تحت مدیریت خود گفت: در ماه های گذشته تلاش من و همکارانم  در جهت بهبود شرایط آموزشی مربیان شاغل در لیگ های مختلف بوده و طبق آمار توانستیم با کمک اهالی فوتبال آمار قابل توجهی را در راستای برگزاری کلاس ها به ثبت برسانیم.

وی افزود: تلاش ما در چند جهت بود. در وهله اول، امور عادی و جاری را مدیریت کردیم. همچنین به دنبال کنترل مدارک و افزایش توان علمی مربیان بودیم. رونمایی از سامانه آموزش فدراسیون و ایجاد بانک اطلاعاتی از تمامی مربیان در تمام نقاط کشور رونمایی شد که کلیه فرآیند از ثبت نام تا چاپ مدرک به صورت آنلاین و الکترونیک از طریق هیات های فوتبال انجام میشود.از سوی دیگر، به دنبال ایجاد تنوع آموزشی رفتیم و همچنین حضور مربیان جوان را در کلاس ها تسهیل کردیم.

شکوری گفت: ما با برنامه تدوین شده وارد کمیته آموزش فدراسیون فوتبال شدیم و از روز نخست به دنبال ایجاد فضای پیشرفت برای استعدادهای آینده مربیگری در سطح فوتبال، فوتسال و فوتبال پایه برای بانوان و آقایان بودیم و تمرکز خود را بر روی توسعه فوتبال در تمامی نقاط کشور و به خصوص شهرها و شهرستانهای کوچک قرار دادیم که میتوان به برگزاری دوره در شهرستان چرام کهگیلویه و بویراحمد ، زابل در سیستان و بلوچستان، اوز فارس و سقز کردستان اشاره کرد.این شرایط در کنار اعتماد قاطعانه ارکان مدیریتی فدراسیون به ما کمک شایانی کرد تا بخشی از برنامه های خود را پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره به افزایش سطح ارتباط کمیته آموزش فدراسیون با بخش های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید کرد: در سال های اخیر، کرسی های خوبی توسط فدراسیون در AFC به دست آمد که مرهون زحمات مهدی تاج و همه ارکان فدراسیون بود. ما از این فضا استفاده کردیم تا شرایط آموزشی و علمی بهتری در سطح بین المللی برای کمیته آموزش ایجاد کنیم.

شکوری ادامه داد: در حال حاضر، کلاس های مربیگری کاملا به روز و بر اساس آخرین سرفصل های  جهانی است. در ادامه این برنامه ریزی ها، در تلاشیم از مدرسان خارجی بین المللی بیشتری برای همکاری و برگزاری کلاس های مدرن علمی در ایران استفاده کنیم. بنده و همکارانم در ماه های گذشته چند کلاس بین المللی و اولین بار در بخش بدنسازی و دروازبانی و مربیگری با حضور استادان بین المللی برگزار کردیم که مورد استقبال مربیان و همچنین توجه رسانه ها و کارشناسان قرار گرفت. در آینده ای نزدیک و بر اساس الزامات AFC در خصوص مجوز حرفه ای باشگاه دوره pro license را برای مربیان الیت و با حضور مدرسانی از اروپا برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در سطح آسیا جز کشور های برتر بوده و همواره مراجعه کنندگانی از سایر کشورهای آسیایی جهت حضور در دوره های ایران وجود دارد. همچنین خدا را شاکر هستیم که تمامی تیمهای ملی در تمامی رده های آقایان و بانوان از سرمبیان با دانش ایرانی استفاده میکنند.

شکوری در پایان گفت: مجموع این شرایط به من و همکارانم در دپارتمان آموزش انگیزه می دهد تا با انرژی بیشتری برای آینده برنامه ریزی کنیم و به صورت هدفمند پیش برویم.

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج