Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تازه‌ترين اثر سينمايي بهروز غريب‌پور که چند وقتي است تصويربرداري آن در لوکيشن شهرک سينمايي ‌آغاز شده است، به تازگي تصويربرداري خود را در اين لوکيشن به پايان رسانده و تيم توليد اين فيلم سينمايي در لوکيشن جديد مستقر شده‌اند. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، فيلم سينمايي«اردک لي» تازه‌ترين ساخته بهروز غريب‌پور به تازگي تصويربرداري خود را در لوکيشن شهرک سينمايي به پايان رسانده و تيم توليد اين فيلم سينمايي در لوکيشن جديد مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين سکانس‌هاي ايفاي نقش هنگامه قاضياني که در نقش مادر در اين فيلم حاضر شد، به پايان رسيده است.
بنابراين گزارش، بهروز غريب‌پور پس از شانزده سال به سينما برگشته است. او که عمده‌ي فعاليتش در کارگرداني تئاتر و ترجمه و تاليف آثار مربوط به حوزه‌ي تئاتر بوده است امسال با فيلمي در حوزه‌ي کودک به جشنواره‌ي فيلم فجر خواهد آمد.
«اردک لي» عنوان جديدترين فيلم‌سينمايي غريب‌پور است. عنوان اين فيلم براي هرکسي که اولين بار اسم آن را مي‌شنود همانقدر عجيب و سؤال برانگيز است که براي کاراکترهاي داخل فيلم! و جالب اين است که خود غريب‌پور هم حدود سي سال پيش از شنيدن همين اسم متعجب شده بود و همين مسئله کليد نگارش و ساخت فيلمي سينمايي شد که الان در مرحله‌ي فيلم‌برداري است.
نزديک به سه دهه پيش زماني که غريب‌پور مدير کانون پرورش فکري کودکان بود، بر حسب اتفاق با دانش آموزي به نام فاميل «اردک لي» آشنا مي‌شود. او تصور مي‌کند او احتمالاً از روستايي نزديک اردکان يزد آمده است و به همين دليل چنين نامي دارد. اما کودک توضيح مي‌دهد که روستاي آن‌ها با همين نام در حوالي آذربايجان بوده است اما پدرش با مراجعه به سازمان ثبت نام فاميل‌شان را تغيير داده است. او از مشکلاتي که نام فاميلش براي خود و خانوده‌شان بوجود آورده مي‌گوشد و قصه‌ي نابي در ذهن بهروز غريب‌پور شکل مي‌گيرد. غريب‌پور همان زمان فيلمنامه‌اي با همين نام مي‌نويسد که تا امروز شرايط ساخت آن فراهم نشد.
او در اين‌باره مي‌گويد:«بيست و پنج سال پيش با شنيدن ماجراي پسرک در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، فيلمنامه‌اي با نام اردک لي را نوشتم اما شرايط توليد آن تا امروز فراهم نشد تا آن‌که علي حضرتي بر حسب اتفاق فيلمنامه‌ي من را مي‌خواند و تصميم به ساخت آن مي‌گيرد. بيست و پنج سال طول کشيد تا اين فيلم ساخته شود اما سرعت علي حضرتي در پيش توليد آن به اندازه‌اي بود که کمتر از بيست و پنج روز فيلم را در تاريخ 21 مهرماه کليد زديم.»
غريب‌پور از معدود سينماگران و کارگردانان تئاتر است که شناخت کامل و درستي به مقوله‌ي کودکان و نوجوانان دارد. او که از پرکارترين و سرشناس ترين چهره هاي تئاتر ايران به حساب مي‌آيد تجربه‌ي بسياري در کارهاي سينما و تئاتر کودک دارد، از نويسندگي فيلمنامه‌ي «دونده» امير نادري تا اپراهاي عروسکي که مهمترين آن‌ها توسط او به اجرا درآمده و البته مخاطبانش اغلب بزرگسال بودند. او همچنين رئيس مرکز آموزش تئاتر و تئاتر عروسکي کانون پرورش فکري در طول دهه‌ي شصت بود. غريب‌پور پيش از انقلاب نيز چند سالي معلم مدرسه‌ي دبستان بود و از همين رو شناخت بسياري در حوزه‌ي کودکان و نوجوانان دارد و مشکلات آن‌ها و دغدغه‌شان را به خوبي درک کرده است. اين شناخت در ساخت فيلم سينمايي «اردک لي» مشهود خواهد بود. او در اين فيلم به اعتماد بنفس انسان‌ها، عناصري مانند مانند نام، رنگ پوست و... که کسي در انتخاب آن‌ها نقشي نداشته و تاثير آن در زندگي پرداخته است.غريب‌پور دراين باره‌ مي‌گويد:«اردک لي اساسا به مقوله‌ي اعتماد به نفس اشاره دارد، پسرک قصه‌ي فيلم بچه ي به شدت با هوششي است اما نام او تبديل به نقطه ضعف زندگي‌اش مي‌شود و زندگي و آينده‌ي خود و خانواده‌اش را تحت تاثير قرار داده است.»
درواقع اين فيلم داستان پسر بچه اي به نام بايرام اردک لي است، پدرش کارگر راه‌آهن بوده اما که به خاطر بيماري صعب‌العلاج همسرش همراه با خانواده‌ از روستايي در آذربايجان به نام «اردک لي» به تهران مي‌آيد که با اين مهاجرت دچار مشکلات اساسي مي شوند. پسرش را در دبستاني به نام هدايت ثبت‌نام مي‌کند. اتفاقاتي در مدرسه براي بايرام‌ مي‌افتد که آن‌جا را به مرور براي اين پسربچه تبديل به يک قربان‌گاه کرده و درنهايت زندگي خانواده به تراژدي مي‌انجامد. اين کارگردان در خصوص شکل گيري تراژدي فيلم توضيح مي‌دهد:« نام اردک لي براي تهراني‌ها نامانوس است. شرايط حضور او در مدرسه به شکلي است که تعدادي از شاگردان مدرسه و همچنين بعضي از ناظم‌ها او. را مسخره مي‌کنند و در نهايت مدرسه او را به سمت مهلکه‌اي سوق مي‌دهد. »
فيلم سينمايي «اردک لي» از فيلم‌هاي پرلوکيشن جشنواره‌ي امسال است. بخشي از قصه در لوکيشن شهرک غزالي روايت شده که فيلمبرداري آن به پايان رسيده است. گروه فيلم‌برداري هم‌اکنون در مدرسه‌اي واقع در انقلاب مشغول به کار هستند. بخش هايي از فيلم نيز در نقاط مختلفي خارج از تهران فيلمبرداري مي‌شود و اما به گفته‌ي کارگردان قسمت عمده‌ي فيلم در اين لوکيشن روايت خواهد شد. غريب‌پور درباره‌ي اين مدرسه مي‌گويد:«قصه‌ي فيلم اردک لي در سال 1340 روايت مي‌شود. از همين رو بخش‌هاي مربوط به مدرسه نيز که از مهم‌ترين لوکيشن‌هاي فيلم است در يکي از قديمي‌ترين مدارس تهران فيلم‌برداري شده. ما در حالي در اين لوکيشن فيلم‌برداري مي‌کنيم که مدرسه هنچنان داير است.»
در ادامه تصاوير جديد اين فيلم را مشاهده مي‌کنيد:

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت + فیلم

یک خرس قهوه‌ای در باغ وحش پارک وودلند در سیاتل واشنگتن چند جوجه اردک را در جشن تولد یک کودک کشت و خورد.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • پایان فیلمبرداری "خالد" در زیگورات
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت + فیلم
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود