Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc گفت: افزایش تعداد و سهم تولید علم برتر کشور در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدود ۹/۲ دهم درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)؛ محمدجواد دهقانی افزود: سهم ایران از تولید علم برتر دنیا به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی و ۲.۲ درصد در سال ۲۰۱۶ میلادی رسید، در همین زمان سهم ایران از کل تولید علم دنیا بر اساس پایگاه آی. اس. آی، ۱.۹ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۱.۷ درصد در سال ۲۰۱۶ است.

وی گفت: تعداد مقالات پراستناد و داغ کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی تنها ۵۶ مورد بود که این مقدار در سال ۲۰۱۵ به ۲۲۳ مورد و در سال ۲۰۱۶ به ۳۵۰ مورد رسیده است، در سال ۲۰۱۷ تاکنون تعداد مقالات برتر کشور ۱۹۷ مورد است.

دهقانی ادامه داد: در سال ۲۰۰۷ تعداد مقالات پراستناد و داغ دنیا 10 هزار و ۵۱۴ مورد گزارش شده است که تعداد آن در سال ۲۰۱۵ به 15 هزار و ۳۴۷ مورد رسید و در سال ۲۰۱۶ به 15 هزار و ۶۷۹ مورد افزایش یافت.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC گفت: کمیت تولید علم کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی و بر اساس پایگاه آی. اس. آی، 13 هزار و ۴۷۶ مورد بود که در سال ۲۰۱۶ به ۴۷ هزار و ۴۷ مورد رسیده است، در سال ۲۰۱۷ تاکنون این رقم به ۳۴ هزار و ۳۲۴ مورد است، البته این در حالی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی کل تولید علم دنیا یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۰۲ رکورد بود که در سال ۲۰۱۶ به ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۷۵ مورد رسیده است؛ همزمان با افزایش کمیت تولید علم دنیا سهم ایران از کل تولید علم دنیا نیز افزایش یافته است، اما سهم ایران از کل تولید علم برتر دنیا از کمیت تولید علم کشور پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم