Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکصد و بیست مورد ساخت وسازهای غیر مجاز در زمینهای کشاورزی بخش کهریزک تخریب شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، معاون فنی عمرانی  فرمانداری شهرستان ری از بازگشت 12 هکتار از زمینهای کشاورزی بخش کهریزک  شهرستان ری  که  به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده بود خبرداد. سید ناصر حسینی در حاشیه تخریب  این  ساخت وسازهای غیر مجاز  گفت: در راستای برخورد با زمین خواران و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، 12 هکتار از زمینهای کشاورزی روستاهای اسماعیل آباد ، کریم آباد و تبائین بخش کهریزک  شهرستان ری که به صورت غیر مجاز با ساخت  باغ  و ویلا تغییر کاربری داده بود  مجددا به اراضی  کشاورزی  باز گشت  و   120 مورد  ساخت و ساز غیر مجاز آن تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : سود جویان و زمین خواران این زمینهای کشاورزی را از کشاورزان به قیمت ارزان  می خرند  و با  تقسیم کردن به زمینهای کوچکتر  بدون داشتن مجوز قانونی نسبت به تغییر کاربری این زمینها اقدام می کنند. حسینی گفت : براساس قانون تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی  هرگونه ساخت و ساز درحریم منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بدون مجوز مشمول قلع وقمع، تخریب، جریمه سازندگان خواهد بود. معاون فنی عمرانی  فرمانداری شهرستان ری با اشاره به اینکه  این  تخریب با توجه به تذکرات و اخطارهای قبلی که به مالکان و با حضور نمایندگان اداره جهاد و کشاورزی ، نیروی انتظامی فرمانداری و برخی از مسوولان دستگاههای ذیربط انجام شد افزود :  قطعا افرادی که به دنبال سودجویی ، زمین خواری و تخریب و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی شهرستان هستند باید این اخطار را جدی بگیرند و از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمینهای کشاورزی اجتناب کنند زیرا با هماهنگی همه دستگاهای مربوطه به شدت با آنها برخورد خواهد شد. دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اعلام خبر آزادسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در حوزه قضائی چهارباغ گفت: این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که دارد و از آنجایی که تغییر کاربری‌های غیرمجاز، عوائد زیادی برای متخلفان در پی دارد یکی از شهرهای هدف برای این افراد است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ بیان کرد: در پی گزارش جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در «رامجین» و روستاهای «قاسم گرجی» و «رمنده»، دستورات برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات انجام شده ۳۰۰ هکتار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است، افزود: در این اقدام ۱۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، هشت مورد استخر و ۲۵ مورد محوطه سازی اعمال قانون شد.

کد خبر 6091836

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف