Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:47:34 GMT

حمايت شاپرک از پي اس پي ها

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۳۲۰۹

حمايت شاپرک از پي اس پي ها

خبرگزاري آريا - درحالي که شاپرک در نامه‌اي از تصميم مديران شرکت‌هاي پرداخت درخودداري از تمديد قراردادها تا تعديل شرايط جيرينگ خبر داده صداوسيما با ارسال نامه‌اي اقدام به انحصار تبليغات خدمات VASبه يک شرکت کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، شرکت شاپرک با بروز مشکل براي پي اس پي ها در تمديد قراردادها با جيرينگ در نامه‌اي از تصميم دسته‌جمعي مديران شرکت‌هاي پرداخت در خودداري از تمديد قراردادها تا تعديل شرايط آن، خبر داد و به فاصله کمي صداوسيما نيز با ارسال نامه‌اي از انحصار تبليغات تلويزيوني خدمات VAS به شرکت واسطه اي اطلاع داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدمات ارزش‌افزوده تلفن همراه يا Value Added Service که به‌اختصار به آن VAS گفته مي‌شود و درآمدزايي خوبي براي اپراتورهاي تلفن همراه دارد و مهم‌ترين آن‌که کدهاي دستوري هستند سهم زيادي در تراکنش‌هاي خريد شارژ تلفن همراه و پرداخت قبوض دارد و يکي از کانال‌هاي درآمدي مهم در اپراتورها و شرکت‌هاي پرداخت به‌حساب مي‌آيد.
اين کسب و کار از سال 89در صنعت پرداخت کشور شکل‌گرفته است و بر اساس اعلام شاپرک در شهريورماه امسال دو سرويس خريد شارژ و پرداخت قبوض بر بستر تلفن همراه درمجموع 16درصد تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و به‌تبع هر تغييري در شرايط ارائه سرويس در اين بستر منابع درآمدي شرکت‌هاي پرداخت را دستخوش تغييراتي خواهد کرد.
تفاوت در ارائه خدمات در اپراتورها
دو اپراتور بزرگ کشور يعني همراه اول و ايرانسل در حال حاضر با همکاري شرکت‌هاي پرداخت اين خدمت را بر بستر تلفن‌هاي همراه به مردم ارائه مي‌دهند اما چيزي که در اين ميان جلب‌توجه مي کند تفاوت در قيمت خدمات ارائه‌شده در دو اپراتور به شرکت‌هاي پرداخت است.
شرکت ايرانسل بستر اين خدمات را بر اساس پهناي باند در اختيار شرکت‌هاي پي اس پي قرار مي‌دهد ولي شرکت جيرينگ به‌عنوان نماينده همراه اول البته نگاهي متفاوت در اين بخش دارد و براي ارائه اين بستر، شرکت‌هاي پرداخت را متعهد به کف فروش مي کند به شکلي که اکثر شرکت ها از اين بخش درآمدي ندارند، اين در حالي است که همراه اول با راه اندازي کد هاي اختصاصي و استثنايي 1* و 3* و استفاده از امکانات و روش هاي انحصاري دستيابي به کف فروش تعهد شده را غيرممکن کرده است.
سخت کردن شرايط قرار داد جيرينگ براي شرکت هاي پرداخت
ظاهراً جيرينگ به‌عنوان نماينده همراه اول پا را فراتر گذاشته و شرايط براي تمديد قراردادها را سخت‌تر نيز کرده است بدين‌صورت که کف مبلغ قرارداد در سال اول افزايش داده و در سال دوم نيز اين رقم با 20درصد افزايش همراه کرده است.
بر اساس شنيده‌ها تعهد به کف فروش وابستگي به ميزان فروش نداردشرکت هاي پي اس پي ندارد و پرداخت آن در هر صورت الزامي است. اين رقم منهاي سهم 80درصدي شرکت جيرينگ از کارمزد تراکنش‌ها است، بدين معنا که وقتي يک شرکت از کف قيمت قرارداد عبور کرد، بايد 80درصد ميزان کارمزد را نيز به جيرينگ پرداخت کند.
تصميم صنفي نظام پرداخت در خودداري از تمديد قراردادها
شرايط نامعقول اين قرارداد منجر به تصميم دسته‌جمعي مديران شرکت‌هاي پرداختي در يک توافق صنفي شده که از شرکت جيرينگ خواسته‌اند "قيد پرداخت کارمزد بدون حصول درآمد از شاپرک بايد از تمام قراردادهاي حذف کنند و شکل کلي قرارداد مانند ساير اپراتورها بر اساس پهناي باند قرار دهد. "
مديران پرداختي همچنين از شاپرک خواسته‌اند در صورت تخلف هر يک از شرکت‌هاي پي‌اس‌پي از مفاد اين توافق، درگاه موبايلي آن شرکت را قطع کند.
همچنين در اين توافق، شاپرک نيز در نامه‌اي به جيرينگ مفاد آن را به مديرعامل اين شرکت اطلاع داده است. اين نامه که درواقع مي‌تواند تأييد ضمني توافق شرکت‌هاي پرداختي باشد، نشان‌دهنده حمايت رگولاتور حوزه پرداخت کشور از شرکت‌هاي فعال در اين بخش است و قطعاً در عقب‌نشيني احتمالي جيرينگ تأثيرگذار خواهد بود.
واگذاري انحصاري تبليغات در صدا و سيما به يک شرکت واسطه اي
اتفاق جديدي که دوباره صنعت پرداخت کشور را متأثر کرده، نامه اي است که در تاريخ 27مهرماه از طرف صداوسيما به شرکت‌ها ابلاغ‌شده است.
در اين نامه آمده است: احتراماً طبق بخش‌نامه شماره 25583/9851مورخ 25مهرماه سال جاري که متضمن تائيد معاون منابع مالي و سرمايه انساني است به استحضار مي‌رساند: از اين به بعد کليه برنامه‌ها و طرح‌هاي مشارکتي در حوزه خدمات ارزش‌افزوده (VAS) و تمامي سرويس‌هاي پيرامون آن، بايد به شرکت توسکا ارجاع و پس از دريافت مجوز همکاري و نامه تائيديه آن شرکت نسبت به اجراي مشارکت في‌مابين اقدام شود. بديهي است که تمام قراردادها و مصوبات قبلي از تاريخ 26مهرماه کان لم يکن تلقي مي‌شود.
شرکت فوق بر اساس شنيده‌ها وابسته به يکي از اپراتورها و کد #3* نيز از خدماتي است که اين شرکت ارائه مي‌دهد که مشابه کد #1* که اين روزها تبليغ آن در آواهاي انتظار همراه اول به چشم مي‌خورد، است.
کارشناسان صنعت پرداخت معتقدند که اين عمل و انحصار تبليغات تلويزيوني در خدمات ارزش‌افزوده VAS به شرکت توسکا که گفته مي‌شود وابسته به يکي از اپراتور همراه است واکنشي به نامه شاپرک به مديرعامل جيرينگ است.
کارشناسان اعتقاددارند، شرکت جيرينگ با سخت کردن شرايط قرارداد و زياده‌خواهي در همکاري با شرکت‌هاي پرداخت با تصميم دسته‌جمعي مديران شرکت‌هاي پي اس پي در تمديد نکردن قراردادها مواجه شد است ازاين‌رو شايد واگذاري تبليغات تلويزيوني خدمات ارزش‌افزوده VAS به شرکت توسکا واکنشي به اين تصميم صنفي نظام پرداخت کشور باشد.
تصميم يک اپراتور براي قبضه کردن بازار کدهاي دستوري
شنيده‌ها حکايت از آن دارد که قيمت‌هايي که شرکت توسکا براي تبليغات در صداوسيما ارائه مي‌کند، سه برابر تعرفه‌هاي قبلي است و اين روند منجر به افزايش قابل‌ملاحظه هزينه‌هاي شرکت‌هاي پرداخت و ضرر شرکت‌هاي پي اس پي دارد.
همچنين کارشناسان اين صنعت اعتقاددارند شرکت همراه اول با راه‌اندازي کدهاي دستوري 1* و 3* و همچنين در نظر گرفتن تخفيفت ويژه‌بر روي آن‌ها، قصد دارد به بازيگر اصلي صنعت پرداخت در کدهاي دستوري تبديل شود و شرکت‌هاي پي اس پي را وادار به ارائه زيرساخت به اين کد ها کند و تنها 10درصد کارمزد شاپرکي در قبال همکاري به آن ها پرداخت کند.
اتحاد نظام پرداخت در عدم توافق با واسط تبليغاتي تا حصول نتيجه
اين روند البته با مخالفت جدي شرکت‌هاي پرداخت و توافق دسته‌جمعي اين گروه براي عدم تمديد قرارداد با شرکت جيرينگ و همچنين خودداري از همکاري با شرکت توسکا در تبليغات تلويزيوني مواجه شده و در حقيقت مقابله اي بين اين دو بازيگر خدمات VAS روي‌داده است. به گزارش ايبنا، برخي شنيده‌هاي حاکي از اين است که شرکت جيرينگ براي توافق با شرکت‌هاي پرداخت خواستار جلسه به منظور توافق دو طرفه شده است و برخي ديگر از شنيده‌ها حاکي از فرستادن نامه براي پي اس پي ها و اخطار قطع خدمات به آن‌ها در صورت تمديد نکردن قراردادها دارد اما آنچه در اين روند حائز اهميت است پايبندي شرکت‌هاي پرداخت به توافق جمعي به‌منظور احقاق حقي است که اميدواريم تحقق يابد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید

در پی دستگیری صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن نامه عباس نیک نژاد، رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا به شرح زیر است:

پروفسور می‌نوشه شفیق عزیز

رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تأسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمداً به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید. دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی‌رحم انداخت.

لطفاً به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصاً به آن‌ها گل تقدیم کنید. لطفاً، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده‌اید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد