Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که چندی پیش اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد، فرمانداران منتخب پنج ایالت در مجلس ملی موسسان ونزوئلا سوگند یاد نخواهند کرد چهار تن از آنها در تصمیم جدید از موضع رسمی ائتلاف خود عقب‌نشینی کرده و در برابر بدنه قانونگذاری طرفدار دولت ونزوئلا سوگند یاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف اتحاد دموکراتیک اپوزیسیون ونزوئلا در انتخابات فرمانداری این کشور برای شکست کاندیداهای نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور وارد میدان رقابت شدند اما در پایان، این ائتلاف تنها توانست فرمانداری پنج ایالت را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱۸ فرماندار تحت حمایت دولت که در انتخابات اخیر انتخاب شدند، چند روز گذشته در مقابل مجلس موسسان قانون اساسی سوگند یاد کردند ولی پنج فرماندار منتخب اپوزیسیون در این مراسم شرکت نکردند. ائتلاف مخالفان پیش از این گفته بود که این نهاد را قانونی نمی‌داند و در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمانداران اپوزیسیون قول دادند در پیشگاه خداوند و شورای قانونی منتخب خود سوگند یاد می‌کنند.

رئیس مجلس موسسان قانون اساسی، دلسی رودریگز در این مراسم گفت:‌ من به فرمانداران اپوزیسیون تبریک می‌گویم و آن‌ها رسما توسط این مجلس احضار می‌شوند.

در حال حاضر فرمانداران اپوزیسیون  منتخب چهار ایالت ازحزب اقدام دموکراتیک، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین احزاب اپوزیسیون و یکی از احزاب ائتلاف اپوزیسون، از تصمیم خود بازگشته و سوگند یاد کردند.

مادورو چندی پیش هشدار داد که اگر برندگان انتخابات سوگند یاد نکنند در این صورت انتخابات جدیدی در این ایالت‌ها برگزار می‌شود.

اما خوآن پابلو گوآنیپا، کاندیدای اپوزیسیون پیروز در ایالت زولیا اعلام کرد: وی مجلس ملی نمایندگان را مشروع نمی‌داند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • لیگ NBA| سانز در یک قدمی حذف/ کلیپرز و باکس شکست خوردند
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!