Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی امتداد نیوز؛ بذرهای محصولات ترانس‌ژنیک یا تراریخته، عقیم و یک‌بار مصرف هستند و کشاورزان و دولتها بلافاصله از سال اول، به شرکت تولیدکننده بذر وابسته می‌شوند؛ در همین زمینه ابداع فناوری دستکاری ژنتیک با سرمایه‌گذاری گسترده صهیونیستها در دهه ۷۰ میلادی به نتیجه رسید و هم‌اکنون هیچ‌کس در دنیا کتمان نمی‌کند که تجارت جهانی محصولات پرخطر دستکاری ژنتیک (تراریخته) در اختیار کمپانیهای صهیونیستی «مونسانتو» و «راکفلر» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونسانتو در اصل نام یک خانواده یهودی ــ امریکایی است که صاحبان این کمپانی یعنی خانواده مونسانتو، از بدنام‌ترین خانواده‌های یهودی صهیونیست در طول تاریخ به‌شمار می‌روند؛ این خانواده از قرنها قبل به مشاغلی چون برده‌داری و تجارت انسان اشتغال داشته‌اند.

کمپانی مونسانتو، بی‌شک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رسمی مواد سمی و بمبهای شیمیایی و اتمی طی قرن بیستم میلادی به‌شمار می‌رود؛ این کمپانی طی دهه ۱۹۲۰، صنعت شیمیایی خود را گسترش داد، همچنین مونسانتو طی جنگ دوم جهانی، در تحقیقاتی درباره اورانیوم در «پروژه منهتن» مشارکت داشت که در نهایت منجر به ساخت بمب اتمی شد.

مونسانتو تا اواخر دهه ۸۰ میلادی در پروژه‌های مرتبط با بمب اتم به دولت آمریکا کمک می‌کرد، همچنین «عامل نارنجی»، «د.د.ت.» و «پی.سی.بی.» از جمله تولیدات مضر مونسانتو است؛ اعمال ضدانسانی این کمپانی بزرگ سبب شده که جنبشهای اجتماعی متعددی در کشورهای جهان علیه این کمپانی شکل بگیرد.

جنایت‌های مونسانتو سبب شده که در بسیاری از کشورهای جهان، جنبش‌های مردمی سلامت و محیط زیست، «روز علیه مونسانتو» را برگزار کنند.

جالب اینکه کیسینجر در سال ۱۹۷۴ از طرحی موسوم به NSSM پرده برداشت؛ او «انرژی» و «غذا» را دو اهرم کاربردی کنترل ملتها معرفی کرد و به آمریکاییها اعلام کرد که اگر نفت را کنترل کنند، دولت‌ها را تحت کنترل در می‌آورند و اگر غذا را کنترل کنند، مردم را تحت سیطره خواهند گرفت.

مونسانتو هم‌اکنون در ۶۱ کشور جهان نمایندگی و ۲۰ هزار نفر کارمند دارد؛ این شرکت آمریکایی ــ صهیونیستی برای پیشبرد اهداف تجاری خود از هیچ فسادی فروگذار نکرده است، برای نمونه، یکی از بزرگترین پرونده‌های رشاء و ارتشاء بین‌المللی تاریخ مربوط به این شرکت است.

ششم ژانویه سال ۲۰۰۵ دادگاههای آمریکا در پرونده‌ای علیه مونسانتو، این شرکت را محکوم کردند؛ این کمپانی برای دستیابی به کشتزارها و منسوجات پنبه و بازار کشور اندونزی، به ۱۴۰ کارمند عالی‌رتبه و دون‌پایه اندونزی رشوه پرداخت کرده بود که پرداخت این رشوه‌ها در دادگاه به اثبات رسید.

طی روزهای اخیر به‌دلیل شرکت نکردن کمپانی مونسانتو در جلسه خاص تخلفات مونسانتو، پارلمان اروپا اجازه شرکت مونسانتو در مجلس اروپا را نداد که این امر پیروزی دیگری برای ملتهای مختلف جهان محسوب می‌شود که محصولات تراریخته نمی‌خواهند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تهدیدهای مرگبار علیه کیپچوگه و خانواده‌اش
  • هلال احمر دیگر انبار خالی ندارد/ اگر اجازه دهند نمی‌گذاریم بیمار بدون دارو برگردد
  • کنترل گذرگاه رفح به دست یک شرکت آمریکایی می‌افتد!
  • هاآرتص: شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی گذرگاه رفح را مدیریت می‌کند
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • چهره‌های هالیوودی خواستار تغییر جهان با هنر شدند
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان